Ervaring met de trein naar Fiss

Wie heeft er ervaring met de trein naar Fiss/Landeck ( kerstvakantie)
Hoeveel kost een enkeltje? Hoelang duurt de reis? Is er een goede bus verbinding vanaf Landeck naar Fiss

Ja, er zijn directe busverbindingen van Landeck naar Fiss, echter gaan die Maar alle 2-3 uur, dus je moet wel even kijken dat het goed op je trein aansluit. treinen en bussen in Oostenrijk kun je nakijken op http://www.oebb.at
de snelste verbinding die ik zo snel kon vinden voor je was een trein om 0832 van Utrecht Centraal naar Mannheim. dan overstappen naar Ulm, dan een trein naar Landeck-Zams waar je dan om 18:04 aankomt. om 18:10 gaat dan de bus naar Fiss waar je dan om 18:55 aankomt.
Maar anfhankelijk van waar je woont, welke dag en tijd zou ik gewoon even kijken op de Website van de OEBB.

Vorig jaar naar Serfaus gegaan met de trein. We namen de nachttrein (CNL) vanaf Amsterdam CS (stopt ook in Utrecht en Arnhem) om half negen 's avonds en waren 's morgens om zeven uur in Munchen. Daar overgestapt op de trein naar Innsbruck en daarvandaan met de trein naar Landeck. Vanaf Landeck rijden regelmatig bussen naar Serfaus, Fiss en Ladis. We kwamen uiteindelijk aan het eind van de ochtend aan. Terugweg zelfde verhaal.

je gelijk transfer naar je accommodatie bijboeken.

o dat ik per ongeluk een deel van mijn reactie heb verwijderd zodat er nu iets onzinnigs staat. Denk ook eens aan de Alpenexpres of de skitrein. Kan je gelijk een transfer naar je accommodatie bij boeken

@Gast742: Wat is je ervaring met de CNL? Wij overwegen hem voor komend seizoen.
Welke klasse hadden jullie?

Rob

Ik kom natuurlijk erg laat hiermee… Maar als iemand met de trein wil kan die het beste en goedkoopste boeken op oebb.at en dan is het het beste wanneer je net over de grens in duitsland een treinstation kiest om op te stappen. Wij gaan met kerst voor 35 euro naar Landeck en dan moeten we nog een stukje met de bus naar Fiss (45 min.) maar dit kost maar een paar euro…

@Charlotteb, bedoel je niet de DB je rijdt alleen maar door Duitsland zo te lezen?!
Ook vanaf Amsterdam kun je boeken met de DB naar Oostenrijk 39 euro, hoef je helemaal niet eerst de grens over om in Duitsland op te stappen.

Dienten Die Alte schule

Is de prijs voor kinderen hetzelfde?

@phil Dat durf ik niet zeker te zeggen… Ik heb (nog) geen kinderen dus heb daar geen ervaring mee.
@Elly3 Nee ik bedoel niet de DB, die zijn echt een STUK duurder dan de oostenrijkse baan (http://www.oebb.at)
Veel vrienden en familie gaan ook altijd met de trein naar Oostenrijk (Landeck) en die hebben ook altijd erg goedkope prijsjes. Maar dat is ook puur vanuit onze ervaring! Het kan misschien ook aan de perioden liggen? Geen idee…

DB is niet duur, bij de DB moet je goed zoeken op de website van hun want op gegeven moment kom je echt mooie prijsjes tegen van Nederland naar Oostenrijk. NS highspeed moet je snel vermijden, daar betaal je de hoofdprijs naar Oostenrijk toe. En als je de mogelijkheid hebt (je woont in het grensgebied) dan zou ik het station net over de grens pakken, scheelt nog meer.

Plaats een reactie