zomervakantie oostenrijk

iemand tips voor zomervakantie met kinderen in Oostenrijk?

Wat voor tips wil je? Bestemmingen, hotels/appartementen, uitjes? Geef ook even aan welke streek van Oostenrijk je aan denkt.

Dit jaar met de kids o.a. bij het Hexenwasser in Soll geweest. Vonden ze geweldig. Sowiezo een heel kindvriendelijke omgeving, maar dat kan ik eigenlijk van heel Oostenrijk zeggen. Waar je ook komt, overal is wel een speeltuin te vinden, elk fatsoenlijk dorp heeft z’n eigen zwembad…enz enz.

liefst een hotel in Tirol of Salzburgerland.

Hotel Lärchenhof in Feichten is erg leuk! Goed hotel, leuk zwembad, vriendelijke eigenaar en zeer mooie wandelmogelijkheden in de buurt.

Hotel Pichler in Heiligenblut, zeer mooi hotel en zeer betaalbaar in de zomer. Mooie voorzieningen voor kinderen, gratis Karnten card en prachtige omgeving voor wandelingen.

Hotel Frühauf in Innerkrems, mooi hotel met goede all-in, enkel wel wat duurder dan andere hotels en het weer is er wat minder.

Hotel Kleon in Vent, all-in voor een prikprijs, maar wel vrijwel uitsluitend om mooie wandelingen te maken. Vent ligt ook op een serieuze hoogte.

Belangrijke tip die ik wil meegeven is dat je best NIET naar de grote skigebieden in de winter gaat, door vele liften en pistes is het hier vaak mindermooi om te wandelen. Dus Sölden, Serfaus, Skiwelt, doe dat best niet, er zijn mooiere plaatsen in Oostenrijk :)

@Mathijs! Moah…je kunt prima buiten de pistes blijven en daar mooi wandelen hoor. We zijn een week in Skiwelt geweest en hebben daar heerlijk gewandeld, af en toe kruis je een piste maar er staat nog genoeg bos overeind…;)

Kinderhotel in Tux schijnt ook mooi te zijn trouwens, maar wel wat aan de prijs.

Lungau is ook een erg mooie kindervriendelijke regio waar veel te doen is en je prachtig kunt wandelen.
Wij zaten op een boerderij (tonibauer) maar als je een Hotel zoekt, heb je bijvoorbeeld het grizzly Resort.
ook super is bijvoorbeeld Feriendorf Kirchleitn in Bad Kleinkircheim (Karinthie).
Heiligenblut is een prachtige omgeving om te wandelen. heel veel uitstapjes en kinderactiviteiten heb je er niet. In Tirol is inderdaad Wilder Kaiser een tip (Hexenwasser), de Karwendelregio, Pillersee of de Achensee (je hebt er de kinderhotels, maar ook genoeg andere familievriendelijke accomodaties). In het Salzburgerland zou je ook eens kunnen denken aan Saalachtal, Lammertal, Abtenau, Großarl of als je meertjes wilt het Salzburger Seenland.

Het ligt eraan wat je wilt doen met je kinderen, wij lopen altijd redelijk veel in de bergen.We zijn afgelopen jaar in Schladming (1 week) en in Warth (2 weken) geweest, is erg goed bevallen.
In Warth vind ik persoonlijk de omgeving mooier, daar wandelden we dan ook vooral. En in Schladming zijn meer activiteiten + een gezelllig dorpje.
In beide plaatsen zijn goede eetgelegenheden

Gang is alles

Het zijn nog kinderen onder de 7 jaar. Een leuk kinderpark en een zwembad is altijd handig in de buurt.
Zelf houden wij van een gezellig dorp waar we toch efkens kunnen rondlopen en winkelen.

Ik kan je alleen maar Serfaus, Fiss, Ladis aanraden.

Voor kinderen helemaal geweldig (avonturen wandelingen, speelparken ect), natuurlijk ook leuke en mooie wandelingen, in de dorpen zijn zelf leuke dingen te doen (terrasjes, zwembad, gratis zwemmeer, winkelen, avond show’s, markten, noem het maar op).

De liftpassen zijn bij het verblijf in deze dorpen inbegrepen.

We zijn er met de kinderen al twee keer geweest, en ze willen weer terug. Dat zegt toch genoeg!!

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

skiwelt is superleuk met de kinderen. meerdere belevingsparken, waaronder inderdaad hexenwasser. in scheffau een compleet speelkasteel.

Oostenrijk is ontzettend kind vriendelijk, ook nog eens leuk geprijsd.

Ischl vonden wij ook erg leuk

Als je echt in Tirol of salzburgerland wil zitten raad ik je inderdaad skiwelt wilder Kaiser aan. Leuke kinderparken, je zit binnen een uurtje ook in Innsbruck of Salzburg. En je zit nog geen 10 minuten van st Johann af voor als je wat wil winkelen. In ellmau zit het kaiserbad(zwembad). Mss nog een leuke optie voor met de kids heen te gaan zijn de kristalwelten in wattens.
Of je kunt ook nog naar het dierenpark in de buurt van Kitzbühel.

Laat je Tirol of salzburgerland los dan zou ik echt naar karinthie gaan! Vaak net wat mooier weer. Met de karnten Card kun je heel veel dingen gratis doen of met veel korting. Leuke boottochten,mooie wandelingen, meren voor in te zwemmen, kinderparken op de berg enz enz.

Een kindvriendelijk hotel kan ik je helaas niet aanraden aangezien wij met 2 volwassenen waren. Ik heb wel nog het hele pakket informatie over karinthie thuis dus als je nog informatie wil hoor ik het wel:)

er zijn erg veel mogelijkheden zoals de al eerder genoemden Serfaus-Fiss-Ladis, Wilder Kaiser, Karinthie (Bad kLeinkircheim, Villach/Faak/Oassiachersee, Maltatal) , Lungau (Tamsweg, St. Michael, Mauterndorf), Maar ook het Zillertal, Brandnertal of Montafon. Er zijn gewoon enorm veel mogelijkheden. stuur me een mailtje aan vakantie@austria.info en ik kan je wel het een en ander opsturen.
In elke regio heb je kindrviendelijke Hotels zoals de kinderhotels, of family Austria.

Bij ons in !

Saalbach/Hinterglemm is erg leuk zomers. Veel mogelijkheden voor de kinderen, speciale wandelingen en een heel leuk buitenbad in Saalbach. Bij de meeste hotels of appartementen krijg je een joker kaart en die geeft toegang tot de liften, zwembad e.d.

Serfaus/Fiss/Ladis is leuk maar moet je van houden. Wij zijn heel veel in Oostenrijk geweest in de zomer maar in Fiss met de lift omhoog was echt even slikken. Een soort funpark, enorm druk, het leek wel een kermis en dat heeft voor ons gevoel niets meer met de bergen te maken. Gelukkig konden we er redelijk omheen en verder is het daar prachtig.

Matrei in Osttirol.
Veel rustiger dan die toeristenverzamelplaatsen.
Hogere bergen (ligt ahw tussen de Venedigergruppe en de Glocknergruppe in).
Mooie wandelingen te maken, ook met kleinere kids (richting Innergschloss, of verder in het dal richting Virgen en Hinterbichl, of de Prossegklamm met schitterende waterval),
Shoppen in Lienz (half uurtje rijden) klein maar toch veel winkels, leuk centrum. Cultuurhappen kan daar ook. Mooi kasteel om,te bezichtigen, of de opgravingen van de Romeinse stad Aguntum bezoeken.
je zit ook redelijk dicht bij de Großglockner Hochalpstraße, leuke dagtocht met de auto (via Heiligenblut, en de Edelweißspitze naar Zell am See (dierenpark in Brück) en door de Felbertauerntunnel weer terug).

Hoteltips: Goldried, Outside, Rauter. Verder zijn er genoeg voordeligere pensionnetjes of leuker nog: buiten het dorp gewoon bij een particulier met "zimmer frei" aanbellen!

Als je kids een beetje “buitenkids” zijn: vakantie op de boerderij.
In plaats van 's ochtends al op de iPad Angry Birds spelen bij de boer in de stal kijken naar het koeienmelken, de geitjes voeren, de kat aaien enzovoort.
http://www.urlaubambauernhof.at

Als je naar Tirol, Salzburgerland, of algemener in de Noordelijke Alpen wil zitten zou ik alleen op korte termijn boeken. Het weer is daar namelijk in de zomer niet erg stabiel, en het kan makkelijk dagen achter elkaar regenen.
Veel beter weer heb je in de Zuidelijke Alpen, in Oostenrijk zit je dan in Karinthie, Oost Tirol, en je kunt ook aan Noord Italie denken: het Duitstalige Zuid-Tirol

Iedereen bedankt voor de leuke tips

Hoe oud zijn je kinderen eigenlijk @steven2108

Gang is alles

Onder de 7 jaar, zie 9e bericht in dit topic.

Oh ik had m over het hoofd gezien :P
Mja dan valt Warth/Lech denk ik af, is niet echt een kinderpark in de buurt.
Wel een zwembad in Lech

Gang is alles

De bergen zijn in de zomer één groot kinderpark! :-)

@Hans. Haha ja imo wel, maar er is geen mega grote speeltuin ofzo :P

Gang is alles

Kotschach-Karinthie , fantastisch mooi gebied

Plaats een reactie