Sneeuw op komst in Winterberg

op preciezer te zijn heri te vinden op alpinforum:

Foren-Übersicht › Skigebiete | Skiing areas › Aktuelle Schneesituation in den Skigebieten › Deutschland> sauerland

en dan seite 6

Ik durf het bijna niet te maar er staat voor vrijdag en zaterdag toch echt een pak sneeuw in het maar wederom zijn de weerkaarten het niet eens met elkaar; afwachten dus. Maar gerede kans op uitgebreide skimogelijkheden vanaf zaterdag of zondag (Hoofdas: ca. 11 van 26 liften op Herrloh-Poppenberg-Bremberg) in Winterberg. Kappe-Slalomhang is dan nog niet open. nog weinig of geen wachttijden!
Harry (Winterberg)

Ik durf het bijna niet te maar er staat voor vrijdag en zaterdag toch echt een pak sneeuw in het weergesternte, maar wederom zijn de weerkaarten het niet eens met elkaar; afwachten dus. Maar gerede kans op uitgebreide skimogelijkheden vanaf zaterdag of zondag (Hoofdas: ca. 11 van 26 liften op Herrloh-Poppenberg-Bremberg) in Winterberg. Kappe-Slalomhang is dan nog niet open. nog weinig of geen wachttijden!
Harry (Winterberg)

Dat zou al heel wat zijn voor het eerste volledige weekend van december! En als het weer nou even goed koud doorzet, is er misschien ook wat meer motivatie om verder te kunstsneeuwen :)

zo ik heb voor dit weekend bij landal geboekt. De modellen zien er zo goed uit dat ik de gok wel durf te nemen, zeker omdat er afgelopen weekend ook al een piste open was

Dan is het voor jou te hopen dat de Sürenbergpiste wel open is ;)

mmm 2 jaar terug ook in landal gezeten en toen was die hele piste er nog niet. Was ook lekker lopen toen.

maar vorig jaar ook een aantal keer een dagje gegaan en toen zag dat er wel handig uit idd die piste langs het park. Dus ik hoop idd dat die open gaat.

12 december ga ik een dag met vrienden. Hopelijk komt het goed qua sneeuw!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

http://www.winterberg-wetter.de/wetter/vorhersage.html…

Als ik de voorspellingen voor eind deze week zie kan ik een glimlach niet onderdrukken :)

http://www.winterberg-wetter.de/wetter/vorhersage.html…

Als ik de voorspellingen voor eind deze week zie kan ik een glimlach niet onderdrukken :)

Mike123 op 2 dec. 2013 14:09

Ik ook niet eerlijk gezegd. Kan niet wachten om weer ff boarden.

Nog ff een paar daagjes niet te koud aub. Ik moet nog buiten wat klusjes afmaken, waar onder boompjes planten en de schuurschilderen. Of heeft er iemand zin om te helpen? Ik heb op mijn land een prachtig Gästehaus (met alles d’r op en d’r aan) waar je voor niks kunt overnachten (als je helpt). Is in Medebach. 20 min van Winterberg.

Je kunt het Gästehaus trouwens ook huren…:-)

Grußen aus dem Sauerland

Ziet er goed uit die voorspellingen, zou in het weekend zo’n 16 cm moeten liggen…man; ik heb winterkoorts…!

null

Jummie! :)

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Ziet er goed uit die voorspellingen, zou in het weekend zo’n 16 cm moeten liggen…man; ik heb winterkoorts…!

DaBenzEll op 3 dec. 2013 08:19

Letwel; 16cm is bijzonder weinig. Heb 1x in Nederland geboard met 15cm en daar sneed ik meer met m’n kant in het gras dan in de sneeuw ;)

Ziet er goed uit die voorspellingen, zou in het weekend zo’n 16 cm moeten liggen…man; ik heb winterkoorts…!

DaBenzEll op 3 dec. 2013 08:19

Letwel; 16cm is bijzonder weinig. Heb 1x in Nederland geboard met 15cm en daar sneed ik meer met m’n kant in het gras dan in de sneeuw ;)

Rene op 3 dec. 2013 08:57

ja maar ze zullen die kanonnen na vanmiddag ook wel aangooien aangezien het na vanmiddag voorlopig onder 0 gaat blijven.

Sneeuw Kanonnen aan en gaan met die banaan!!

@robert5
De sneeuwverwachting loopt enorm uiteen, variëren van regen(!) tot 40cm poeder. Meest waarschijnlijk rond de 20 centimeter als ik Wetteronline moet geloven.

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Hier Kahler Asten (berg) (verw. 24cm t/m vrijdag) http://wetterstationen.meteomedia.de/?station=104270&wah…
en Winterberg (dal, 20 cm tot en met vrijdagavond)
Door het vooral op vrijdag buiige karakter kan de hoeveelheid sneeuw lokaal enorm uiteen lopen. Met de harde wind zullen de beschutte pistes is Winterberg er een stuk beter bij komen te liggen dan die op de Ettelsberg in Willingen

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)
Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

@robert5
De sneeuwverwachting loopt enorm uiteen, variëren van regen(!) tot 40cm poeder. Meest waarschijnlijk rond de 20 centimeter als ik Wetteronline moet geloven.

HarryvdBerg op 3 dec. 2013 14:22

Ik kijk alleen maar naar GFS en EC modellen en niet naar toeristen sites. In de modellen is van regen al een week geen sprake meer. Dus waar jij die regen gezien hebt weet ik niet.

Hoop iig vooral dat ze die kanonnen aan gaan gooien. Ik zie vandaag iig dat poppenberg piste open is. De hele dag pas een handje vol mensen naar beneden zien komen…lekker rustig dus.

@robert5

De sneeuwverwachting loopt enorm uiteen, variëren van regen(!) tot 40cm poeder. Meest waarschijnlijk rond de 20 centimeter als ik Wetteronline moet geloven.

HarryvdBerg op 3 dec. 2013 14:22

Ik kijk alleen maar naar GFS en EC modellen en niet naar toeristen sites. In de modellen is van regen al een week geen sprake meer. Dus waar jij die regen gezien hebt weet ik niet.

Hoop iig vooral dat ze die kanonnen aan gaan gooien. Ik zie vandaag iig dat poppenberg piste open is. De hele dag pas een handje vol mensen naar beneden zien komen…lekker rustig dus.

Robert5 op 3 dec. 2013 14:32

Helaas zie ik wel dat de modellen met hun laatste runs een beetje erg depri zijn… Geen beste vooruitzichten!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

@robert5

De sneeuwverwachting loopt enorm uiteen, variëren van regen(!) tot 40cm poeder. Meest waarschijnlijk rond de 20 centimeter als ik Wetteronline moet geloven.

HarryvdBerg op 3 dec. 2013 14:22

Ik kijk alleen maar naar GFS en EC modellen en niet naar toeristen sites. In de modellen is van regen al een week geen sprake meer. Dus waar jij die regen gezien hebt weet ik niet.

Hoop iig vooral dat ze die kanonnen aan gaan gooien. Ik zie vandaag iig dat poppenberg piste open is. De hele dag pas een handje vol mensen naar beneden zien komen…lekker rustig dus.

Robert5 op 3 dec. 2013 14:32

Helaas zie ik wel dat de modellen met hun laatste runs een beetje erg depri zijn… Geen beste vooruitzichten!

Thomas op 3 dec. 2013 15:48

ec is juist nog steeds echt top!!! en GFS tot zaterdag avond ook. Voor na zaterdag zie je duidelijk dat de hoofdrun van GFS een warme uitbijter is. Prima voorruit zichten dus. Ik zie nu ook het eerste kanon starten op de Büre-Herrloh. Komt helemaal goed dus

@robert5

De sneeuwverwachting loopt enorm uiteen, variëren van regen(!) tot 40cm poeder. Meest waarschijnlijk rond de 20 centimeter als ik Wetteronline moet geloven.

HarryvdBerg op 3 dec. 2013 14:22

Ik kijk alleen maar naar GFS en EC modellen en niet naar toeristen sites. In de modellen is van regen al een week geen sprake meer. Dus waar jij die regen gezien hebt weet ik niet.

Hoop iig vooral dat ze die kanonnen aan gaan gooien. Ik zie vandaag iig dat poppenberg piste open is. De hele dag pas een handje vol mensen naar beneden zien komen…lekker rustig dus.

Robert5 op 3 dec. 2013 14:32

Helaas zie ik wel dat de modellen met hun laatste runs een beetje erg depri zijn… Geen beste vooruitzichten!

Thomas op 3 dec. 2013 15:48

ec is juist nog steeds echt top!!! en GFS tot zaterdag avond ook. Voor na zaterdag zie je duidelijk dat de hoofdrun van GFS een warme uitbijter is. Prima voorruit zichten dus. Ik zie nu ook het eerste kanon starten op de Büre-Herrloh. Komt helemaal goed dus

Robert5 op 3 dec. 2013 15:51

http://www.weerplaza.nl/15daagseverwachting/?type=both_pluim…

You say so… Ik vind ze weinig positief, alhoewel we natuurlijk ook niet teveel moeten verwachten voor begin december. Ik ga 12 december en het is echt nog een compleet raadsel hoe de omstandigheden en het weer zullen worden.
Laten we vooral veel duimen!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

das de pluim van nederland, das is ff wat anders dan winterberg. De grens tussen kou en warmte ligt net over de grens als je de kaarten bekijkt. Voor nederland is de kou idd de laatste 2 dagen de kou aardig verdwenen in de runs

Zomaar ‘even’ alle sneeuwkanonnen aanzetten gaat niet zomaar. Het opgeslagen water moet voldoende zijn afgekoeld om efficiënt en goede kunstsneeuw te kunnen produceren. Dat is nog niet overal het geval, waardoor de pistes niet zo effectief besneeuwd kunnen worden.

Aankomend weekend zal naast de Poppenberg in ieder geval de Sürenberg en de Kleine Büre openen, mits het weer niet spontaan negatief veranderd. Waarschijnlijk zullen er bij voldoende vorst nog meer volgen. Natuursneeuw van 15cm haalt inderdaad onvoldoende uit. Dat is voor de show wellicht mooi, maar kunstsneeuw is veel effectiever.

Overigens was de geopende piste afgelopen weekend al van prima kwaliteit:

Zomaar ‘even’ alle sneeuwkanonnen aanzetten gaat niet zomaar. Het opgeslagen water moet voldoende zijn afgekoeld om efficiënt en goede kunstsneeuw te kunnen produceren. Dat is nog niet overal het geval, waardoor de pistes niet zo effectief besneeuwd kunnen worden.

Aankomend weekend zal naast de Poppenberg in ieder geval de Sürenberg en de Kleine Büre openen, mits het weer niet spontaan negatief veranderd. Waarschijnlijk zullen er bij voldoende vorst nog meer volgen. Natuursneeuw van 15cm haalt inderdaad onvoldoende uit. Dat is voor de show wellicht mooi, maar kunstsneeuw is veel effectiever.

Overigens was de geopende piste afgelopen weekend al van prima kwaliteit:

Frans op 3 dec. 2013 16:01

bedankt voor je bericht frans. mooi dat er nu al op de planning staat om 3 pistes open te gooien. Nu hopen op meer natuurlijk. En natuurlijk hopen dat het weer niet omslaat.

15 cm sneeuw is ook voldoende voor de Rauher Busch (12), de Bremberg (10) en de Herrloh-oefenweide (17-19, gezien de "natte insneeuwing" die opvriest als basislaag is daar ongeveer 5-8 cm voldoende), bij ruim 20 cm kan - zeker in combinatie met kunstsneeuw - er nog wat meer open.

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Wij hebben in de week van 16 december vakantie en hopen dan richting willingen te kunnen!

I hope soo!!

Zomaar ‘even’ alle sneeuwkanonnen aanzetten gaat niet zomaar. Het opgeslagen water moet voldoende zijn afgekoeld om efficiënt en goede kunstsneeuw te kunnen produceren. Dat is nog niet overal het geval, waardoor de pistes niet zo effectief besneeuwd kunnen worden.

Aankomend weekend zal naast de Poppenberg in ieder geval de Sürenberg en de Kleine Büre openen, mits het weer niet spontaan negatief veranderd. Waarschijnlijk zullen er bij voldoende vorst nog meer volgen. Natuursneeuw van 15cm haalt inderdaad onvoldoende uit. Dat is voor de show wellicht mooi, maar kunstsneeuw is veel effectiever.

Frans op 3 dec. 2013 16:01

Leuke info van die sneeuwkanonnen, dat wist ik helemaal niet.

En van de pistes: is dat meestal op zaterdag, of gaan ze met geluk bijvoorbeeld ook op vrijdag al open? Dit, omdat ik volgende week vrijdag een dagje vrij heb gehouden om die kant op te gaan, zou zonde zijn als op zaterdag de boel pas opent. Dan kan het lonen om te kijken of een weekje wachten zinvol is.

Plaats een reactie