Sneeuw op komst in Winterberg

De obere postwiese in neuastenberg gaat ook open. Ze melden dat het 's nachts weer gaat vriezen.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Op de Feratel cam is goed te zien hoe groen/bruin Winterberg nu is.
http://www.feratel.com/webcam-wetter/deutschland/winterberg…
Ik lees net dat deze 360graden cam nagelneu is…, Mooie standpunt en mooie beelden! Aan het einde van het filmpje kun je ook in de verte de Kappe met het nieuwe bergstation zien met daarnaast het bobhaus. Geeft een beetje een indruk hoe groot het bergstation is…

Grußen aus dem Sauerland

Bedankt voor de link. Inderdaad fijne webcam.

Het is inderdaad groen/bruin, met een heel klein beetje wit.

Hopelijk hebben ze in neuastenberg gelijk, en kunnen ze misschien de sneeuwkanonnen weer gaan aanzetten. Dat is beter dan niets.

Duimen maar weer…

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Dan nemen we de MTB maar

Vandaag open:
Winterberg
4KSB Rauher Busch
4SB Poppenberg
4SB Kleine Büre
6KSB QuickJet (alleen buitenste piste open)

Winterberg-Sahnehang
2SL Sahnehang (tot halverwege, niet de moeite)
Rodellift

Winterberg-Neuastenberg
4SB Panorama Postwiese

2SL Obere Postwiese

Winterberg-Ruhrquelle
2SL Ruhrquelle

Verder niets in het

Maandag naar Willingen…Ik denk dat de mountainbike maar mee moet. Jammer. Maar gelukkig in februari naar Sölden, dat maakt het weer goed.

Bij twijfel....Doen!!

Nog steeds alleen de Poppenberglift open, zonde. Ook de weersvoorspellingen zijn niet geweldig: temperaturen net boven het vriespunt, geen/amper sneeuw.

Zou mooi zijn als er 1 van de honderden NL-ers die nu in Landal Wandelberg zitten ook even reageren…

Ben nu in willingen…het is hier groen. Morgen even kijken in winterberg.

Bij twijfel....Doen!!

Vandaag in ook in Willingen geweest, nu weer terug in Winterberg.
Nog steeds hoef je om het skien niet te komen.

null

The older I get, the better I was

@gast659
Altijd nog beter dan in de zandbagger van Snowworld

@gast659
Dagkaart bij Möppi € 23,- Bij Snowworld € 43,95. Dan loont het al snel om op een mooie dag als vandaag of morgen even buiten te kijken. Wel druk
Het lijkt een herhaling van vorig jaar te worden. Toen ook bij kerst 1 lift open en na de kerstvakantie alles 5 dagen dicht. Zou zo maar weer kunnen gebeuren. Als de rest van het seizoen ook een kopie van vorig jaar is, dan teken ik er voor!

Ik moet zeggen dat ik een beetje pessimistisch begin te worden van de webcam beelden en de slechte weersverwachtingen. Begin februari gaan we naar winterberg om met een hele beginner te leren snowboarden. Ik begin er zo langzamerhand een hard hoofd in te krijgen of dit werkelijk nog kan…Ik duim hard dat het weer omslaat er een noordstau komt met veel sneeuw en ijzige kou. Nog 33 dagen en dan het moment van de waarheid… hopen dat er genoeg sneeuw ligt om uberhaupt te kunnen wintersporten… wie duimt er met mij mee en heeft geheime tips en tricks voor uitjes en uiteten mochten we echt niet kunnen wintersporten? Gr, Britt

@bcdk89 ik duim met je mee want nog maar 29 dagen en dan ook ik naar winterberg voor het op peil houden van de techniek en gewoon om lol te maken in de sneeuw met mijn board,

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Komt wel goed, het moet gewoon even vriezen zodat er wat kunstsneeuw kan gemaakt worden.

ik vertrek morgen dus zal wat info erna bezorgen, 29-33 dagen is wel heel ver…

Ik begin er zo langzamerhand een hard hoofd in te krijgen of dit werkelijk nog kan…

Komt goed… die is niet eens zo ongewoon hier hoor…

Grußen aus dem Sauerland

Vorig jaar waren wij er de derde week van januari super dagen gehad. Weken ervoor waren ook vreselijk EN groene weides, dit jaar gaan we twee weken later… We houden de hoop erin!!

Komt vast goed. Goede moed houden. En als het niet lukt: dikke vette pech. Niets aan te doen dan.

Vorig jaar voor het eerst sinds 2007 5 dagen geen lift open tijdens het seizoen. Vorig jaar rond nieuwjaar nog dramatischer dan nu een ook geen winter op de kaarten. Eind volgende week zit er een omslag aan te komen, hetgeen niet ongewoon is. Winterberg is rond kerst vaak sneeuwarm

Gister in winterberg geweest. Poppenberg was open. Niet ideaal maar je kunt skiën. 10x dezelfde piste af gaat vervelen.

Bij twijfel....Doen!!

Een grote regen ellende… gaat goedkomen fingers crossed!!

Ach, ben er al zo vaak heen gereden met slechte verhalen vooraf. Soms tot vlak voor winterberg nog nauwelijks sneeuw langs de wegen. Bij aankomst altijd prima n genoeg sneeuw. Laat je dus niet gek maken, komt goed. Wij gaan er komende week een paar dagen skien.

@gast175. Sorry, maar ik woon vlak bij Winterberg en trust me… je hebt er qua skiën echt niks te zoeken op dit moment…

Grußen aus dem Sauerland

Wat Mikannika zegt inderdaad. Je kunt er regelmatig op goed geluk heen omdat er toch nog wel het nodige open is, maar met dit weer is er geen eer aan te behalen. Het is niet voor niets dat er maar één piste open is.

Ik zou ook een stuk doorrijden of richting Frankrijk… momenteel kun je beter wandelschoenen meenemen…

Ik wens bid en duim heel hard dat de bovenstaande verwachting werkelijkheid word! Als het koud genoeg is zeg ik knallen met die kanonnen! De komende dagen zal er vast meer duidelijkheid komen hopelijk in gunstige zin.

Dit ziet er heel fijn uit!! Als er vandaag over drie weken maar normaal geskied kan worden. Gun het de ondernemers in de dorpen heel erg!!

Plaats een reactie