Sneeuw op komst in Winterberg

Het zou eens tijd worden, heb erg veel zin om weer eens een heuveltje af te knallen.

Laagste lift na 37 dagen in bedrijf tijdelijk dicht. Met een beetje mazzel komende zaterdag of zondag weer open. Knap, bij 5 graden warmer dan normaal nog een piste open weten te houden!

Laatste lift

Niet gek dat de boel moet sluiten bij deze temperaturen. Maar hopelijk trekt het de komende weken aan en krijgen we een mooie februari, maart en mogelijk april!

Ben van gisteren terug voor 4d. https://www.wintersporters.be/skigebieden/winterberg/sneeuwh…
Heb de foto’s poppenberg en ruhrquelle geplaatst.

Er was op de poppenberg nog wel wat te doen, maar aanraden doe ik het niet (ben zelf niet erop geweest omdat ik eigen materiaal had) Overal was het gras en de stenen erdoor en op meerdere stukken had je maar enkele meter breedte. Daarbovenop dat er redelijk wat gekken zich op de piste begaven en als gevolg er meer op de grond lagen dan stonden.
Wel heel veel wandelaars die zich op de groene pistes zich begaven, waaronder wij zelf. Raar hoe je de plaatsen niet direct herkent zonder dat witte laagje.

Mijn advies, zonder veranderingen kan je er niet gaan skieen, wel zijn er andere leuke dingen te doen. Lagunenbad in Willingen is leuk, evenals de schaatsbaan ertegenover.

Inderdaad, wat een lol.

De gastgebruikers laten zich ook weer van hun beste kant zien.

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Ik lig dubbel ha-ha-ha hi-hi-hi

Gast659 op 7 jan. 2014 19:03

Klein,klein,kleutertje…en zijn 2 smurfjes :-)

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

De gastgebruikers laten zich ook weer van hun beste kant zien.

ThijsMeeusen op 7 jan. 2014 19:42

Anoniem bashen noemen ze dat :) Zonder account durven ze zulke opmerkingen wel maken (is trouwens nog vrij braaf met wat ik soms zie), als je hen eens in persoon zou spreken, dan maken ze zo’n opmerkingen niet meer denk ik.

Laten lullen zou ik zeggen, ook zij zullen bij winterse omstandigheden wel bij de eersten zijn om een dagje Winterberg te doen.
Want uiteindelijk draai en keer je het, Winterberg blijft één van de plekken bij uitstek om dichtbij huis van een (of meer) dag(jes) sneeuw te genieten. Waarom verder rijden of indoor opzoeken als je daar je kan amuseren.

Wel heb ik mij voorgenomen geen boekingen meer te doen op voorhand ;-)

Hopelijk zetten de koude verwachtingen door! Dan kunnen we misschien toch volgende week de ski’s onder binden.
@gast kunnen de niet toevoegende reacties niet verwijderd worden…

Lees dit op de facebook pagina van Winterberg
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=646673988728532&…

The older I get, the better I was

@Yo-Han
Ik heb hard gelachen maar volgens mij is het nu toch tijd geworden om het een en ander te verwijderen :P

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

@Yo-Han: Vervang de gast-berichten maar door ‘speelplein-niveau’ :p

Ik volgde dit topic omdat ik graag op de hoogte gehouden wilde worden omtrent de sneeuw ( op komst ) in Winterberg. Helaas moet ik meerdere reacties lezen welke niets bijdragen aan dit onderwerp. Hopen dat hier wat tegen gedaan kan worden en dat dit ook daadwerkelijk gebeurd.

Al met al zijn er (weer)voorspellingen, zou het in het weekend van 25 januari mogelijk zijn om te boarden/skiën in Winterberg !?

Sorry voor de overlast jongens! Berichten zijn verwijderd :)

En dan nu de verwachtingen. Hoe ziet het er uit voor over ca 1.5 week? Is daar al iets zinnigs over te zeggen.

Zolang onze weersverwachting hier weinig vorst voorspelt, gaat het daar ook niet veel soeps zijn vrees ik. Voor de vertrekkers, webcams surfen…

de weersvoorspellingen voor de komende week staan op een hele mooie app genaamd sneeuwhoogte en momenteel ligt er niets maar vanaf woensdag zullen de sneeuwkanonnen wel weer aan kunnen.

The older I get, the better I was

Sneeuwkanonnen staan verwachtingen echter slecht bijigesteld. Vandaag nog even gesleed bij Möppi, waar op het onderste stuk nog een behoorlijk sneeuwdek ligt. Ben benieuwd wat ze kunnen maken de komende week, ze benutten in elk geval elke minuut dat ze kunnen sneeuwen.

Ze zullen wel moeten beginnen, eind januari is het springschans tornooi…

Voor zover nu op de webcams te zien is, zijn ze voorzichtig begonnen met besneeuwen! Hopelijk kunnen ze in de komende dagen een flink pak neer leggen voor de aankomende tijd! Het is nu hopen op koud weer zodat alles goed blijft liggen! ik blijf heeel erg hard duimen.

Morgen wat sneeuw (niet genoeg om te skiën), daarna weer regen. Het lijkt nog wel een dikke week te duren voordat het serieus kouder wordt. Mijn skies beginnen onderhand te roesten!

Grußen aus dem Sauerland

Scheelt in elk geval dat het wat stabieler fris begint te blijven, dan is de kans op succesvol kunstsneeuwen wat groter. Lijkt me ook dat ze daar nu zo gauw het enigszins mogelijk is mee gaan beginnen, want de verliezen lopen inmiddels wel heel hard op.

De prognoses geven weer wat hoop op sneeuw vanaf volgende week maandag…
Gisteren was ik ff in Willingen en daar vielen zowaar een paar vlokken.

Grußen aus dem Sauerland

als je vandaag op de meeste sites kijkt dan geven ze toch vanaf woensdag kouder en op ze allemaal sneeuw. als het koud genoeg is kunnen ze hun sneeuwkanonnen opzetten. laten we hopen!

Hi All!

Ik ben van plan aanstaande donderdag (30/01) en vrijdag (31/01) lekker te boarden en apres skieen in Winterberg!

Nu heb ik zelf geen auto en ga ik samen met een vriendin waarschijnlijk een auto huren.

Om de kosten te beperken daarom mijn vraag:
Wie wil er voor (15,- enkel of 30,- retour) meerijden? Heb nog 3 plekken over!

Of: Wie gaat er toevallig ook donderdag vroeg rijden en vrijdagavond terug en heeft nog 2 plekken over?

Zit "helaas" in Zwitserland donderdag en vrijdag, anders had ik best interesse gehad om mee te gaan. Volgende keer wellicht :)

Zit al weken te wachten op een beetje sneeuw hier, moet ik, net nu het eindelijk valt, 5 dagen op pad voor heel iets heel anders dan skiën en ben ik nu full time bezig met de voorbereidingen daarvoor… Grrr… Nou ja, maar hopen dat het volgende week nog acceptabel is allemaal. Ik zag op de voorspellingen dat het richting eind volgende week weer behoorlijk "warm" wordt…

Grußen aus dem Sauerland

Plaats een reactie