Openbaar vervoer tussen oz en osians en bijv. les deux alpe

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alpe d'Huez - Grand Domaine

Aangezien de skipas van Alpe d’Huez toegang geeft tot de gebieden: Les Deux Alpes(2dagen), Serre Chevalier, Puy Saint Vincent, Montgenevre and the Italian Milky Way(1 dag).
Vroeg ik mij af of het mogelijk is met openbaar vervoer naar deze gebieden te reizen vanuit Oz en osians of Alpe d’Huez, en of iemand hier ervaring mee heeft?

Ik heb even zitten zoeken, omdat ik zelf ook naar Alpe d’huez ga (27 dec).

De enige verbinding is de gratis bus vanuit oz naar rochaitelle. Vandaar met de bus naar Bourg d’oissans. Dan vanaf hier met de bus naar Les deux alpes. Totaal ben je wel zo’n 2 uur met de bus onderweg. Alleen ik heb de tijden even zitten kijken, maar de bussen sluiten niet op elkaar aan. Het is dan ook niet mogelijk om in 1 dag heen en weer te gaan.

De enige mogelijkheid lijkt mij een taxi. Alleen lijkt me dat heel erg duur. Dat zelfde gel voor de andere gebieden, daar die gebieden veel verder liggen dan Les deux alpes t.o.v. alpe d’huez.

oke, dat is wel vervelend, heb zelf ook nog ergens iets gelezen over een bus 2x in de week. Dit was alleen wel van 2010 ongeveer en verder niks over kunnen vinden dus geen idee in hoeverre dit nog steeds is.
Op internet ook niet meer kunnen vinden dus als ik er ben nog maar even wat navragen.
Iedergeval bedankt voor de reactie en mocht ik in die week nog wat wijzer worden laat ik het nog wel weten via dit topic.

Er zijn op woensdag en op donderdag bussen van Transaltitude. Vertrek smorgens en je bent terug savonds (12€ h/t). Online reserveren en betalen is mogelijk via de website van Transaltitude.
Dit werkt zeer efficient

Dit zijn bussen naar Les 2 Alpes btw

Plaats een reactie