Skien of snowboarden?

Jarenlang lees ik op dit forum de controverses tussen boarders en skiërs, waarbij ze elkaar het licht niet in de ogen gunnen en het individuele gevoel tot universele waarheid willen verklaren.
Gelukkig is er de wetenschap nog. Skiërs hebben meer plezier :D

En ga nu niet reageren met de mededeling dat dat niet zo is, hooguit met de mededeling dat dat voor jou niet opgaat :)

"Skiers enjoy a day on the slopes more than snowboarders, study finds

New research answers the long running debate about whether skiing or snowboarding is better "

http://www.telegraph.co.uk/travel/snowandski/skiing-news/104…

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Zodra je het over ‘flow’ gaat hebben kan ik begrijpen dat dit bij skiën meer van toepassing is dan bij snowboarden en zodoende ook een betere flow-experience geeft. Een vriendin van me is afgestudeerd in een onderzoek naar flow bij sporten en in die context verbaas ik me niets over de resultaten van dit onderzoek.

Minion of the boards

LOL :)

Dienten Die Alte schule

"Others may suggest, however, that snowboarders are simply a more relaxed crowd and so have a tendency to underplay their answers when being questioned about their sport on the slopes."

Precies waar ik aan dacht toen ik de onderzoeksopzet bekeek. Het is niet omdat skiërs gemiddeld meer plezier hebben, dat daarom het skiën daarvan de oorzaak is. Er kan bijvoorbeeld een verborgen causale factor zijn.

"Het is niet omdat skiërs gemiddeld meer plezier hebben, dat daarom het skiën daarvan de oorzaak is. Er kan bijvoorbeeld een verborgen causale factor zijn.

Joren op 4 dec. 2013 14:50

Bedoel je dan dat mensen die ergens echt van kunnen genieten eerder geneigd zijn te gaan skiën?

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

@Frank er kunnen zoveel andere factoren meespelen. Hetgeen het artikel bedoelt is iig dat snowboarders meer ‘mellow’ zijn (beetje stereotiep wel maargoed) en daardoor bij een survey minder extreme antwoorden geven. Ze zullen eerder ‘goed’ kiezen dan voor ‘zeer goed’ bijvoorbeeld.

Daarnaast is de omvang van de survey behoorlijk beperkt toch?

Misschien houden Koreanen gewoon meer van skiën of worden ze door de overheid gedwongen om minder te genieten van snowboarden omdat dit te westers is… (oh nee, dit was zuid-korea he ;) )

Minion of the boards

Dat had ik ook wel gelezen @Joren , net als de grondslag van het onderzoek. Daaruit zou je moeten concluderen dat hooguit voor Koreaanse snowboarders geldt dat zij wellicht erg relaxt in het leven staan en denken dat het niet zo cool is om te zeggen dat je erg genoten hebt :)

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Voor mij gaat het niet op:P

Gang is alles

Bedoel je dan dat mensen die ergens echt van kunnen genieten eerder geneigd zijn te gaan skiën? [post]Frank op 4 dec. 2013
Briljant!! :-)

Laat mij maar lekker boarden

Die onderzoeken moet je met een korrel zout nemen ;)

Lekker allebei.

Skiën. What else.

Nou als we even de vragenlijst zouden kunnen krijgen en alle forumleden nemen er een stuk of 50 mee om in te laten vullen op wintersport, dan hebben we een veel grotere sample :)

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Dan gaat ons plezierpeil wel naar beneden :)

Ja @JohnZillertal , allebei lekker, maar wanneer heb je nu het meeste plezier en geluksgevoel, tijdens een dag skiën of een dag boarden?

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

@Frank dat is voor iedereen anders denk ik :P

Gang is alles

Dat is echt heel erg verschillend. Hetzelfde als met muziek en eten toch? De ene dag wil je wat anders horen en eten dan de andere…Als het boarden lekker gaat dan pak ik nog een dag. Maar ik geef vanaf zaterdag les dus ben ik afhankelijk van wat de klant wil.

Skiën. What else.

@Frank dat is voor iedereen anders denk ik :P

Jesper op 4 dec. 2013 20:33

@Jesper , juist vanwege het van twee walletjes eten van @JohnZillertal kan ons eigen gedegen wetenschappelijk onderzoek bestaan uit het enkel vragen van zijn mening! Hij zegt overigens niet te kunnen kiezen, maar valt jou ook zijn onderschrift niet op? :D

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Dat had ik ook wel gelezen @Joren , net als de grondslag van het onderzoek. Daaruit zou je moeten concluderen dat hooguit voor Koreaanse snowboarders geldt dat zij wellicht erg relaxt in het leven staan en denken dat het niet zo cool is om te zeggen dat je erg genoten hebt :)

Frank op 4 dec. 2013 15:13

Ik ben een "Koreaanse" snowboarder en sta errug relaxed in het leven :D.

Plaats een reactie