Lekker exotisch - Vall de Nuria (E)

Vall de Nuria, altijd afgevraagd hoe dat zou zijn.
Dit ligt in spaans catalonie, pal achter de Puigmal (cerdagne, pyrenees orientales)

http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=56&t=48884…

The older I get, the better I was

Ik vraag me dan Als je zoveel foto’s hebt gemaakt, heb je dan ook nog wel een beetje kunnen genieten van het boarden zelf?

Ik vraag me dan af schreef ik dus. Behoorlijk irritant dat wanneer je drie puntjes achter elkaar typt het dan gezien wordt als een link en daarom wordt weg gemikt.

rapport is van iemand anders, dus die vraag kan ik niet beantwoorden

The older I get, the better I was

Wij zijn in de zomer een keer een dag in Vall de Nuria geweest. 's morgens met het treintje naar boven. Vanaf het stationnetje zijn we over een pad naar de top gewandeld. Vanaf de top weer terug naar het bergmeer naast het stationnetje. Vanaf daar gaat een smal pad helemaal terug naar het dal. Het was hele mooie wandeling van ongeveer 18 kilometer met schitterende uitzichten.

De foto’s zijn heel herkenbaar. Bij ons liepen de koeien over de pistes.

Prachtig! In Spanje wil ik ook absoluut nog eens gaan skiën! Het volgende verslag van Vallter 2000 ben ik ook benieuwd naar :)

Afgelopen zomer zijn we daar ook een dagje op bezoek geweest:

  • alleen voor het treintje zou je het doen, als je een beetje feeling hebt voor zo’n techniek en van het landschap kan genieten.
  • aan de GUB werd toen gewerkt … ze hadden zware problemen bij het binnengaan van het bergstation (dat kon je gewoon tot in het dal horen met al het geknars) en hebben ze dus duidelijk nog niet opgelost als je het bericht leest :).
  • gebiedje heeft wel iets voor een (halve) dag … maar de setting bij goed weer, die moet heerlijk zijn!

Plaats een reactie