Windows App(s)

Beste beheerders van wintersporters.nl,

Ik was nieuwsgierig of er inmiddels al Windows Apps worden ontwikkeld. Dit voor zowel Windows Phone als Windows8.
Ben namelijk een groot fan van jullie website en bezoek deze met regelmaat. Nu mis ik alleen voor mijn apparaten net die leuke extra’s van wintersporters.nl

Mvgr,

Frank

Ben ik het mee eens sinds kort ook windows 8 en zou wel handig zijn. :p

No sweat no glory

Helaas is een groot deel van de bloggers en site beheerders Appelaars. Een focus op Windows dingen zal dan wel niet echt aan de orde zin, desondanks os dit een vrij makkelijke manier om toch iets voor de Windows 8 mensen te doen.

http://blogs.msdn.com/b/ianm/archive/2013/09/11/live-tiles-f…

Op een makkelijke manier een pinnable tile maken. Verder is net zoveel nodig gezien er een best goed responsive design van de site aanwezig is. Stukken beter dan apps mijn inziens gezien een site op elk platform werkt.

De Windows Phone markt is op dit moment nog echt te klein om veel tijd in te gaan stoppen. En voor de desktop doen we zowel voor OS X als Windows niets omdat daar de website voldoet. Het is een beetje dubbelop om een app te maken als je met 1 klik ook de website kan openen.

MAND!

Beste Yo-han, dat er geen desktop app verschijnt begrijp ik wel. Maar jullie hebben bv voor de ipad voor de magazines een app. En deze zou wel wenselijk zijn op een Surface (tablet) van Microsoft.
En voor de overige informatie is de website ook prima.

Wat betreft Windows Phone ben ik het niet met je eens. Het is namelijk nu zo dat Microsoft 10.2% marktaandeel heeft, iOS 15.8% en Android 70.9% (http://www.wp7.nl/41374/europees-windows-phone-marktaandeel-…)
Wat dat betreft is Windows dus al bijna net zo groot als Apple.
Dus lijkt me een app voor Windows Phone wel degelijk van toegevoegde waarde.

Met vriendelijke groet,

Frank

Beste Yo-han, dat er geen desktop app verschijnt begrijp ik wel. Maar jullie hebben bv voor de ipad voor de magazines een app. En deze zou wel wenselijk zijn op een Surface (tablet) van Microsoft.
En voor de overige informatie is de website ook prima.

Wat betreft Windows Phone ben ik het niet met je eens. Het is namelijk nu zo dat Microsoft 10.2% marktaandeel heeft, iOS 15.8% en Android 70.9% (http://www.wp7.nl/41374/europees-windows-phone-marktaandeel-…)
Wat dat betreft is Windows dus al bijna net zo groot als Apple.
Dus lijkt me een app voor Windows Phone wel degelijk van toegevoegde waarde.

Met vriendelijke groet,

Frank

fvwijk op 16 dec. 2013 12:45

Dat is een Europees percentage. In sommige landen begint het op te komen, in Nederland ligt dit percentage lager.

Wij kijken naar onze eigen statistieken en die zeggen op dit moment iets heel anders. Wie weet volgend seizoen. Gooi het balletje in juni/juli nog eens op. Dan kunnen we de statistieken nog eens opnieuw bekijken.

MAND!

Beste EricH,

Dat klopt maar als je zoekt naar martkaandeel Windows zul je constateren dat het gewoon erg upcoming is. Dus dan ook een goede reden om hier ook een app voor te maken. Zie bv de bedrijven zoals de Banken, Nu, Schiphol, Buienradar, Weerplaza etc. En voor de ski&board fanaten en wintersporters.nl fans is de app MEER dan welkom op WindowsPhone.

Met vriendelijke groet,

Frank

Heb het aandeel Windows Phones op deze site nog even opgezocht en was afgelopen maand 0,4 procent. Nog minder dan het aantal Linux gebruikers, en dat zegt wel wat.
@fvwijk Je overigens niet elke reactie af te sluiten met de groeten hoor. Je naam staat ook al boven de reactie. Komt zo formeel over ;)

MAND!

@fvwijk Kan hier anders prima ‘Anton’ lezen op de Surface 2. Ben dan ook niet echt een voorstander van apps, zie liever dat websites zorgen dat jun content makkelijk en goed te bereiken is via een mobiele browser. Met responsive design, HTML5 en CSS3 is genoeg te doen zodat een app al snel overbodig wordt. Apps moeten ook geupdate worden als er nieuwe functies op de site komen, ga je voor alleen een goede site dan hoef je alleen die te update en wordt het ook nog eens automatisch juist getoond aan de gebruiker.
@Yo-han Kijk hier http://www.buildmypinnedsite.com/nl wel eens naar. Ontzettend makkelijk om te doen met een RSS feed en dus qua geinvesteerde tijd vs. gebruikers van W8 nog wel rendabel.

@HR.Bean Ga ik eens naar kijken. Ziet er inderdaad simpel maar doeltreffend uit.

MAND!

Ik beschik ook (naar volle tevredenheid) over een windows phone. Maar ik kom meestal op deze site via tablet of laptop, maar heb hem net is op mijn mobiel geopend en vind hem eigenlijk prima voldoen. Alleen de reclame lijnt niet goed uit, maar alle berichten op de hoofdpagina wel. Ook even een skigebied geopend maar ook daar wordt het netjes weergegeven. De toegevoegde waarde van een app is voor mij beperkt.

Beste EricH,

Dat klopt maar als je zoekt naar martkaandeel Windows zul je constateren dat het gewoon erg upcoming is. Dus dan ook een goede reden om hier ook een app voor te maken. Zie bv de bedrijven zoals de Banken, Nu, Schiphol, Buienradar, Weerplaza etc. En voor de ski&board fanaten en wintersporters.nl fans is de app MEER dan welkom op WindowsPhone.

Met vriendelijke groet,

Frank

fvwijk op 16 dec. 2013 13:58

Dat klopt, denk dat over een jaartje alle grote apps er ook wel zullen zijn. Het is alleen nu even wat geduld hebben met de apps die er nog niet zijn ;)

windows phone app loos persoon hier :)

Ik vind het tijd worden deze discussie maar weer eens aan te wakkeren.
Zou graag eens een Windows (10) phone app zien (beter nog een Windows universal app).
Wanneer een hoop mensen dit zien zitten willen ze er hier misschien eens over gaan denken.
Misschien kunnen we een soort petitie starten. Iemand een idee.

Why work if you can ski!

Ik ben ook groot voorstander van een windows app. Zeker het forum werkt eigenlijk gewoon maar matig wanneer ik het via mn browser doe op mn telefoon. En windowsphone komt toch gewoon steeds meer en meer in opmars. Het is kwaliteit gewoon verreweg de beste telefoon voor wat je voor het geld krijgt. Het is veilig, loopt nooit vast en de toestellen zijn ook een stuk steviger dan de doorsnee samsung en apple.

Born to Ride

Zou ook graag windows app zien

+1, maar dan voor alle apps!

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

+1

Ik ben ook groot voorstander van een windows app. Zeker het forum werkt eigenlijk gewoon maar matig wanneer ik het via mn browser doe op mn telefoon. En windowsphone komt toch gewoon steeds meer en meer in opmars. Het is kwaliteit gewoon verreweg de beste telefoon voor wat je voor het geld krijgt. Het is veilig, loopt nooit vast en de toestellen zijn ook een stuk steviger dan de doorsnee samsung en apple.

Matthias123 op 15 jan 2016 10:48

Zou je eens een screenshot van het forum kunnen maken @Matthias123 ? Hoe de website er in-browser op een windows phone uitziet staat volledig los van een app en is relatief eenvoudig op te lossen :)

null

Hierbij een screen shot. Ik krijg het dus niet op de volle breedte op m’n scherm en moet steeds heen en weer schuiven om het goed te lezen. Verder is het niet mogelijk om duimpjes uit te delen voor een goede reactie van iemand. En wanneer een quote een paar keer herhaald word dan is de text soms nog maar 3 letters breed wat ook niet lekker leest

Born to Ride

Bij mij gaat het wel goed op de tekst (lumia 950XL). De duimpjes heb ik ook niet. Ik gebruik Edge als browser.

Why work if you can ski!

Okee dat is wel typisch dan ik gebruik de lumia 930. Wel gebruik ik gewoon IE als browser, misschien dat ook maar eens over moet stappen naar een andere browser. De 930 is ook gewoon high-end toestel dus daar kan het in ieder geval niet aan liggen.

Born to Ride

@Matthias123 Ik gebruik ook Limia 930 en IE als browser. Maar bij mij is de tekst goed ik moet niet het scherm niet heen en weer schuiven.

@Matthias123 vreemde bug in ieder geval! Hij lijkt de site niet terug te schalen naar je resolutie. We nemen het mee in de verbeteringen. Jullie telefoon is op dit moment 0,23% van al onze mobiele gebruikers, dus het is (helaas) geen prioriteit. Maar hij komt in ieder geval aan bod ;)

@EgonDekker klopt, de duimpjes zijn mobiel niet zichtbaar vanwege beperkte ruimte

Ik gebruik ook window phone (lumia 640xl). Microsoft maakt het als het goed is later dit jaar mogelijk om IOS apps met beperkte inspanning om te zetten naar een windows app.

Het weblog werkt overigens prima als je de gewone site gebruikt. Forum bekijk ik eigenlijk alleen via de laptop. Net op mijn telefoon geopend, maar geen last van bovenstaand probleem.

Ik gebruik de lumia 920 met IE als browser en bij mij schaalt de tekst wel goed. Ik vind persoonlijk een app niet echt nodig voor windows phone. De mobiele site voldoet meer dan genoeg.

Plaats een reactie