Hahnenkammrennen Kitzbuhel

Hoi,

Morgen, dus zaterdag, om 11.30 live op eurosport en Duitse publieke zender: De bekende en beruchte afdaling voor mannen in Kitzbuhel op de Streifpiste.

Voor de skier ongeveer 2 minuten adrenaline en hoge snelheid; de eerste 30 seconden zijn extreem steil, dan 30 seconden glijden over een bosweg en de laatste minuut een combi van bochten, sprongen en steile stukken.

In ieder geval veel meer spektakel dan dat vaak saaie (gaap) schaatsen wat hele weekends lang op de NOS is en waarbij deze afdaling alleen savonds later er nog een minuutje op is.

Zelf was ik in 2008 met vrienden op de terugweg van Gerlos bij dit evenement aanwezig, waarbij voor onze ogen Scott Macartney bij meer dan 140 per uur een gruwelijke crash maakte. Gelukkig bracht hij het er levend vanaf. Voor de rest mooi om een keer mee te maken, een mix van decadente vips en totaal dronken Oostenrijkers.

ik las dat er gister ook iemand behoorlijk gevallen is.

samen met wengen de mooiste afdalingswedstrijd die er is!
Morgen mooi plat voor de buis :D

Vorige week genoten van Wengen, maar eigenlijk is Kitzbühl toch nog wat mooier. Jammer, dat het gisteren weer verkeerd is gegaan met de val van Hans Grugger, gelukkig is ie niet (meer) in levensgevaar. Maar ben bang dat deze valpartijen wel effect gaan hebben op het parcours in de komende jaren.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Ik ga zeker even een kijkje nemen, althans als ik moe ben van het boarden. Ik heb het nog nooit ´live´ meegemaakt dus vind het wel leuk om er eens bij te zijn.

Heb net die valpartij bekeken, au, nooit prettig om te zien. De helm maakt hier wel het verschil tussen dood en (over)leven.

Ik zie het trouwens niet staan bij de planning van Eurosport. Wil het graag volgen maar kan het niet terugvinden. Ook niet via TVgids.nl??

Iemand enig idee?

staat gewoon op de planning van eurosport hoor, begint om 11.25

Was spectacilair om te zien! Morgen weer even kijken!

Plaats een reactie