gopro kopen

Wie heeft er ervaring in het kopen van een actie camera? Ik zie vooral veel Gopro voorbij komen op internet. Bij mij is het heel onduidelijk wat er allemaal bij een camera als accessoires wordt heb graag een set waarmee ik mooie beelden kan maken tijdens het skiën en mountainbiken. Ik ben geen professional en heb een gewone pc met Windows 7, ook daar zie ik opmerkingen over dat als je te zware beelden hebt dat dan je pc goed genoeg moet zijn om de beelden te verwerken.
mijn vragen.
Welke camera en welke accessoires nodig voor ski en mountainbike raad je me aan?
Een mooi (eenvoudig) programma om film te monteren, zit er dit bij of moet ik die nog extra aanschaffen?
Waar kan ik het beste kopen?
Alle ervaringen zijn welkom.

Wat zijn je eisen en budget?

Hallo Gast065,

Je kan al heel leuk filmpjes monteren met Pinnacle studio.
Er is tegenwoordig ook een app voor de ipad(€5), ideaal om 's avonds in het hotel alvast beelden te laden en zelfs te monteren! De beelden die je al gemonteerd hebt kan je later thuis op je computer verder mee gaan en dus nog ff afmonteren!

Ik had de eerste gopro, en nu heb ik de gopro 3 black ( met afstandbediening), en vooral de afstandbediening vind ik echt helemaal geweldig! Deze maak ik vast aan mn pols met snowboarden, of ik hang hem aan een keycord om m’n nek (beide officiele gopro bevestigings materialen, zeer betrouwbaar dus). Met fietsen maak ik hem vast aan mijn stuur.
De afstandbediening gaat via wifi en gebruikt veel stroom, heb nu ook twee reserve accu’s erbij gekocht.
Wat ook leuk is, is dat je met je iphone via de app de camera kan bedienen, ook als remote dus. Zo kan je dus ook zien of alles er wel netjes op staat. Ook kan je instellingen makkelijker wijzigen.

Ik heb alleen ervaring met gopro, ik weet dus (helaas) niet wat andere camera’s betere punten hebben, of vergelijkbare punten.