gopro kopen

Wie heeft er ervaring in het kopen van een actie camera? Ik zie vooral veel Gopro voorbij komen op internet. Bij mij is het heel onduidelijk wat er allemaal bij een camera als accessoires wordt heb graag een set waarmee ik mooie beelden kan maken tijdens het skiën en mountainbiken. Ik ben geen professional en heb een gewone pc met Windows 7, ook daar zie ik opmerkingen over dat als je te zware beelden hebt dat dan je pc goed genoeg moet zijn om de beelden te verwerken.
mijn vragen.
Welke camera en welke accessoires nodig voor ski en mountainbike raad je me aan?
Een mooi (eenvoudig) programma om film te monteren, zit er dit bij of moet ik die nog extra aanschaffen?
Waar kan ik het beste kopen?
Alle ervaringen zijn welkom.

Wat zijn je eisen en budget?

Hallo Gast065,

Je kan al heel leuk filmpjes monteren met Pinnacle studio.
Er is tegenwoordig ook een app voor de ipad(€5), ideaal om 's avonds in het hotel alvast beelden te laden en zelfs te monteren! De beelden die je al gemonteerd hebt kan je later thuis op je computer verder mee gaan en dus nog ff afmonteren!

Ik had de eerste gopro, en nu heb ik de gopro 3 black ( met afstandbediening), en vooral de afstandbediening vind ik echt helemaal geweldig! Deze maak ik vast aan mn pols met snowboarden, of ik hang hem aan een keycord om m’n nek (beide officiele gopro bevestigings materialen, zeer betrouwbaar dus). Met fietsen maak ik hem vast aan mijn stuur.
De afstandbediening gaat via wifi en gebruikt veel stroom, heb nu ook twee reserve accu’s erbij gekocht.
Wat ook leuk is, is dat je met je iphone via de app de camera kan bedienen, ook als remote dus. Zo kan je dus ook zien of alles er wel netjes op staat. Ook kan je instellingen makkelijker wijzigen.

Ik heb alleen ervaring met gopro, ik weet dus (helaas) niet wat andere camera’s betere punten hebben, of vergelijkbare punten.
Ik ben zelf zeer tevreden met de kwaliteit van het beeld, (frames per seconde mogelijkheden, tot 4k pixels hoog beeld formaat (4x1080p!), en de camera is zeer populair, dus allerlei gadgets zijn niet weg te denken en overal tekoop op internet, zelfs lowbudget gadgets, mijn laatste aankoop was en polaroid kapje die fraaie kleuren op levert. Maar andere cameras zullen de laatste paar genoemde punten ook vast wel een leuk aanbod hebben.

Succes met het uitzoeken en uiteindelijk je keuze maken.

mag best wat kosten 500 tot 600 euro, als het maar goed en makkelijk werkt, ik ben geen computerblinde maar ook lang geen computerfreak dus ik vind het wel fijn als alles logisch werkt.

Bij gear in het menu is daar twee maand geleden een vergelijking naar gedaan!

Dan moet er wel even gemeld worden dat er bij die Geartest geen Black is gebruikt. Dus dat beeldmateriaal is weer wat hoger van kwaliteit maar die Sony schijnt ook goed te zijn.

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

Ik heb van de Kerstman, die voor het eerst in mijn leven langskwam overigens, de gopro black 3+ gekregen… wat een camera, wat een mogelijkheden… ben er ondersteboven van! Via je telefoon de instellingen regelen is heel simpel. Die camera is natuurlijk leuk, maar het proces dat er na komt is minstens zo belangrijk, het editen etc. Verkijk je daar vooral niet op ;)

En hier onder staan nog een aantal topics bij: Gerelateerde onderwerpen. Daar zou al een bak aan info te lezen moeten zijn.
Overigens was ik altijd Go Pro fan, tot ik de Sony een keer in handen kreeg. Mijn hemel wat een mooi plaatje geeft die zeg…

Ik ben zelf persoonlijk heel tevreden van mijn Contour+2, hangt opzij aan mn skibril en aan de skistok vast. in de zomer word hij wel eens gebruikt om te mountianbiken.
Heb deze met de black edition van gopro vergeleken en deze zijn aan mekaar gewaagd.

Je kan makkelijk de instellingen aanpassen via een app en opnemen gaat heel makkelijk door gewoon een schuifknop wat ik zelf nog het handigst vind.
Ook zit hier een GPS op, op zich wel een leuk speeltje. En je kan achteraf dit via dashware op je filmpjes plaatsen.

Ook in dit handige topic vind je heel veel informatie terug over het monteren, want in het begin is het wel wat zoeken om een leuk filmpje samen te stellen ;)
https://www.wintersporters.be/forum/topic/48270


Post verwijderd door moderator

Reclame is niet toegestaan op het forum. Zie hiervoor ook de forumregels.

uhhh @Cameraisland da’s niet waar want hij is niet leverbaar volgens je site… Daarnaast lijkt dit me niet de bedoeling (reclame maken voor je eigen site) op dit forum.

Er zijn genoeg winkels waar je de black+ kunt bestellen (en die hebben hem dan nog op voorraad ook ;-) )

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

mag best wat kosten 500 tot 600 euro, als het maar goed en makkelijk werkt, ik ben geen computerblinde maar ook lang geen computerfreak dus ik vind het wel fijn als alles logisch werkt.

Gast065 op 26 dec. 2013 11:36

Dan niet twijfelen en een GoPro Hero3+ Black kopen! :D

Heeft op dit moment verreweg het beste beeld. Daarnaast heeft de 3+ ook Superview modus waarmee je nog meer in beeld krijgt, is de batterijduur beter dan de Black 3 en werken de knoppen fijner.

Bij de gear test van wintersporters.nl is overigens niet de GoPro Black getest en al helemaal niet de Black 3+ (die was toen ook nog niet uit). Check alle andere vergelijkingen op internet/youtube: als het om kwaliteit gaat en niet zozeer om prijs dan is dit gewoon je beste optie.

GoPro heeft overigens zelf gratis software die heel makkelijk werkt. Te downloaden van gopro.com

Can't wait for the snow!

Go Pro is een prima apparaat. Krijg je voldoende montage middelen bij, en zo nodig zijn er genoeg op de markt om bij te kopen.

Wat betreft zware beelden. Indien je computer het niet zou trekken (bijv. Acer ONE) slaat de Go Pro, ook altijd kleinere .LRV bestanden op die je simpel kunt veranderen naar .mp4. Alleen zal je resolutie dan wel aanzienlijk naar beneden gaan.

Verder ben ik erg tevreden met mijn GoPro.
Ik bewerk alles met Adobe Premiere, en daar heb je wel een iets sterkere computer voor nodig. Maar dat komt door het programma.

Ook zijn er op bijvoorbeeld marktplaats genoeg gopro’s voor een goedkoop prijsje te vinden aangezien er recentelijk weer een nieuwere op de markt verschenen is.
En inderdaad, als je budget 500-600 is : Zekerweten de GoPro Hero 3+ Black

Check ook zeker GoPro Studio 2.0, gratis te downloaden via de GoPro site, voor het afmonteren van je filmmateriaal. Ik gebruik normaal Sony Vegas Movie Studio, maar voor afgelopen vakantie heb ik even zitten pielen met GoPro Studio 2.0 en daarmee had ik binnen een halve dag een heel leuk filmpje in elkaar geflanst…

Ik heb voor mijn zoon met kerst een Contour aangeschaft. Ik zat te twijfelen tussen een GoPro en Contour. uiteindelijk heeft bij mij de doorslag gegeven dat de Contour aan de zijkant van je helm zit.

Mijn zoon is 13 en dan trekt de GoPro bovenop je helm de helm nog wel eens wat naar voren, als volwassene heb je daar minder last van denk ik. Voor hem was dat toch even te topzwaar.

Member of global cooling initiative

Heeft er soms iemand een idee waar de gopro hero3+ black edition in promotie sta?

Als je nog even kan wachten, ond maart komt de gorpro 4 uit, of je kan voor die gaan of alsnog voor de gopro 3 black gaan die dan in prijs zal dalen.

in de tussentijd kan je bv de sjcam js4000 kopen voor een fractie van het bedrag. Deze krijgt zeer goede beoordelingen en heb je al rond de 65 euro. Ook zitten er standaard veel mounts bij en passen de mounts van de gopro er ook op. ( er zijn helaas momenteel wel veel namaak op de markt).

zeker voor kinderen ( heb er een voor me zoon besteld) vind ik het een goede keuze, gezien de prijs icm kwaliteit.

Ik zal daar eens wat info over opzoeken dan, maar een 4 zal het zeker niet worden denk. Ze zullen die nooit onder de €400 verkopen ergens.

op het eerste zicht ziet deze js4000 er juist hetzelfde uit als de gopro :-)

Js4000 heb ik ook naar gekeken voordat ik mijn gopro kocht, maar vond het beeld veel te blauw, ook kon die geloof ik geeb hoge fps schieten…

Klopt op 1080 is het 30fps en op 720 60fps. das een nadeel vooral met slowmotion.

Ik heb de sj4000 nog niet in het echt gebruikt, ben enkel op de reviews en youtube filmpjes afgegaan.
Het prijsverschil is mijn inziens erg groot tov het verschil in kwaliteit, zeker voor wat ik het zal gebruiken.

De sony heeft voor mij een nadeel dat je hem zonder hoes niet neerkan zetten ivm de bolle onderkant.

Hieronder wat reviews en filmpjes :


(hier lijkt het idd een stuk blauwer te zijn, maar misschien is dat nog in te stellen.

http://www.techmoan.com/blog/2014/2/3/the-sj4000-action-came…
http://tweakers.net/productreview/98299/viofo-sj4000.html…

Btw als het goed is is er ook net de sj4000 wifi uit, voor mij niet nodig, maar voor andere misschien wel weer.
Weet niet of ik een link mag zeggen naar een aanbieder maar mocht je er een willen halen, goed opletten, er worden zeer veel namaak aangeboden.

oh ja ze lijken idd op elkaar haha…zullen ze dat met een reden gedaan hebben :-p

Beetje suf dat ze hem in het tweede filmpje vergelijken met de Silver. Gewoon een mindere camera gaan vergelijken, natuurlijk krijg je dan minder beeld.

Ow suf van mij…had dat niet gezien.
ff prijzen gecheckt van de silver op nl sites.
Die blijven ook hoog, een aanbieding van 199 euro en daarna prijzen vanaf 289.

Het is maar net wat je er aan uit wilt geven. Ik heb een maand geleden de Silver+ gekocht omdat ik het beeld gewoon veel mooier vond dan die sj4000, en €100+ extra voor een afstandsbediening(black edition) vond ik overdreven omdat je ook je telefoon kan gebruiken. En kwa beeld vond ik ze niet veel voor elkaar onder doen.

4k gebruik ik niet omdat er toch (bijna) geen tv’s/monitoren zijn die het kunnen afspelen

Maar wil je de camera ook voor andere doeleinde gebruiken dan alleen wintersport? Dan kan ik me voorstellen dat je de sj4000 kiest voor dat ene(?) weekje wintersport per jaar…

Mijn plan was om het zowel voor wintersport als voor mtb/wielrennen te gebruiken.
Nu, €95 toz van €380 is toch al een groot verschil.
Moeilijke keuze, dus we zullen de aankoop nog maar even uitstellen en wat info zoeken over de kwaliteit op langere termijn.

Als je nog even kan wachten, ond maart komt de gorpro 4 uit, of je kan voor die gaan of alsnog voor de gopro 3 black gaan die dan in prijs zal dalen.

in de tussentijd kan je bv de sjcam js4000 kopen voor een fractie van het bedrag. Deze krijgt zeer goede beoordelingen en heb je al rond de 65 euro. Ook zitten er standaard veel mounts bij en passen de mounts van de gopro er ook op. ( er zijn helaas momenteel wel veel namaak op de markt).

zeker voor kinderen ( heb er een voor me zoon besteld) vind ik het een goede keuze, gezien de prijs icm kwaliteit.

Mikeymike op 14 sep 2014 13:02

En wie heeft dat in je oren gefluisterd?, er zijn totaal nog geen officiële release dates en jij praat alsof het al zo is :P.
Het kan net zo goed volgende maand over over 2 maanden in de schappen liggen voor de feestdagen om de verkoop te stuwen.
Ik heb gezien dat meerdere suggereren dat hij dit jaar zeker nog uit komt ook de offïciële verkooppunt bij ons gokt daar ook op…maargoed niemand weet dat behalve de mensen bij go-pro zelf ;)

Ow naja een aantal websites spreken over periode rond maart, maar blijft altijd lastig te zeggen inderdaad.

we kunnen wel een gorpo 4 release poultje maken :-p

en ja aan de ene kant zou het logisch zijn om deze voor de feestdagen uit te brengen met mooie bijhoorden campange…aan de andere kant zakken alle prijzen van de voorgangers in…ze kunnen ook juist de feestdagen/winterseizoen kunnen gebruiken om de gopro 3 nog een keer een boost te geven.

Ik wil voor komende wintersport (Januari) een action cam aanschaffen. Hiervoor heb ik informatie opgezocht over de Gopro en SJ camera’s. Voor het gemak heb ik de Go Pro 3 White kort vergeleken met de SJ4000 Wifi.

Ik ben ervan overtuigd dat de Go Pro hogere beeldkwaliteit levert en ook de camera (inlcusief accessoires) langer mee gaat. Tevens zitten er op de Go Pro meer opties geloof ik. Echter wat mij het meeste opvalt is het grote prijsverschil. Zeker wanneer dezelfde accessoires erbij worden gekocht is het verschil groot. Met een ruwe schatting kom je bij de Gro Pro op €300 en bij de SJ op €100. Naarmate je meer accessoires koopt wordt dit verschil groter.

Ik ga de cam alleen gebruikren met wintersport en wellicht nog wat andere vakanties en zal geen spectaculaire filmpjes monteren. Mij lijkt zo’n SJ4000 wifi dan een prima optie of zie ik hier iets compleet over het hoofd?

Als iemand ervaring heeft met het kopen van een SJ4000 in China dan hoor ik dat graag. Ben op zoek naar een betrouwbare site (met een goede prijs uiteraard :) )

Foxoffer is een betrouwbare site waar ze de echte sj4000 nog leveren. Heb mijnes net twee weekjes binnen ( de normale versie, wifi vond ik niet nodig)

Ik moet zeggen dat de accesoires echt zeer degelijk aanvoelen bovendien kan je die van de gopro ook voor de sj4000 gebruiken.

die van mij was 74 euro voor t standaardpakket + externe oplader en extra atterij en een monopod.

blijft lastig voor een ander te beslissen natuurlijk zeker nu de nieuwe gopro er ook aan zit te komen waardoor de vorige modellen wel in prijs zullen dalen.

Kwaliteits/prijs verhouding is de sj4000 echt een goede koop op dit moment…zeker als je een cam maar sporadisch gebruikt.

De sj4000 is goedkoop en de beste “na maak” gopro op de markt in mijn ogen. Ja hij is minder goed dan de gopro maar daar is de prijs ook naar zoals je zelf al aangeeft. Ik zou alleen hier nog even naar kijken:

Exclusive: GoPro Hero 2014: http://youtu.be/a3g50DjBwDc

Nieuwe budget camera van gopro voor 130 euro, en ik denk dat deze beter uit de reviews gaat komen dan de sj4000 maar dat is nu nog even afwachten

Plaats een reactie