Dit weer is toch een ramp?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Zou je zaterdag al kunnen skiën.

Gast540 op 24 jan. 2014 11:50

Facebook update van winterberg:
Ein paar Zentimeter nasser Schnee sind gefallen. Zum Skifahren reicht das allerdings noch lange nicht. Die Beschneiungsanlagen sind einsatzbereit, die Temperaturen sind allerdings grenzwertig. Sollte es kalt genug werden, wird Schnee produziert. Wann das Skigebiet öffnen kann, können wir noch nicht sagen.

Lijkt mij dus niet dat er morgen al geskied gaat kunnen worden ;)

Vogezen zijn voorlopig de enigste oplossing … daar is vannacht een pak sneeuw gevallen

Moet lukken op zondag de temperatuur is vanaf vanavond 19 .00
Uur onder de min 3. En dit de hele zaterdag. Ben benieuwd wanneer ze los gaan met besneeuwen.

Hier in het dal is de sneeuw alweer weg terwijl het vanmorgen ook wit was. Het is +1 hier. Ik denk dat de sneeuwgrens nu op ongeveer 425m ligt. Laten we het er maar op houden dat alle goede dingen langzaam komen…

Grußen aus dem Sauerland

Vogezen zijn voorlopig de enigste oplossing … daar is vannacht een pak sneeuw gevallen

geert46 op 24 jan. 2014 12:12

Inderdaad maar dan zitten we wel in Frankrijk en dat is helemaal niet hetzelfde als Winterberg! Het enige wat beter is in de Vogezen zijn de pistes, al de rest is een drama.
Belabberde logies, belabberd eten, belabberde apres-ski en weinig vriendelijke mensen…

Het lijkt mij in de Vogezen zelfs nog mooier skiën dan in winterberg (geen ervaring zelf mee) maar op basis van het piste aanbod.

Goed nieuws: Vanaf vanavond worden waarschijnlijk alle sneeuwkanonnen in Winterberg non-stop in werking gesteld. Met de huidige weersvoorspellingen voor zaterdag zou zondag al een deel van het skigebied kunnen openen met in de loop van de week het gehele skigebied.

Insiderinfo uit andere skigebieden heb ik niet, maar Neuastenberg heeft al te weten gegeven ook massief te gaan besneeuwen. Altastenberg en Bödefeld-Hunau zeer waarschijnlijk ook. Wat men in Willingen doet is voor neimand echt bekend, maar het lijkt me logisch dat het ook daar los kan gaan met de kunstsneeuwproductie.

Ook de kleinere natuursneeuwgebieden in het Sauerland zouden het weekend van 1/2 februari kunnen openen, maar let hier wel op eventuele stenen.

joepiieeee eindelijk terug volle hoop voor te skieen gaan van 9 tot 16 februari naar daar hopelijk blijft het zo

Dit is het begin van goed nieuws, we juichen niet te vroeg want 7 feb is nog erg ver weg.
Hopen dat de kou de overhand blijft houden en de sneeuwinstallaties naast moeder natuur ook hun werk kunnen gaan doen. We blijven het volgen vol spanning.

Frans kerel… je moet me maar eens vertellen waar je al die info elke keer weer vandaan haalt…

Grußen aus dem Sauerland

Connecties heet zoiets

Op de site van de postwiese staat dat ze vanavond gaan besneeuwen. @mikannika

@mikannika zit op dit moment in Winterberg. Hier ligt wel degelijk sneeuw in het dal.

@Mikannika klopt het verhaal van frans?

Mensen die in Winterberg en omgeving zitten, laat het even weten als de massale sneeuwproductie begint.
Alvast bedankt!

Super krijg er zin in

Zijn er nog mensen in dit forum woensdag in winterberg? Misschien even gezellig een biertje doen in de brabander + après ski;-) Hoor het wel

@Roel wij gaan maandag naar willingen. Kom misschien woensdag even een middagje daarheen om aan te haken.

Ook wij gaan van maandag tot vrijdag!

Och jee… Hoe snel kunnen weerberichten op dit moment niet veranderen. Het nieuwe model van 21:00 uur heeft de koude periode iets opgeschoven en verkort. Dat betekend dat het sneeuw maken niet zo lang kan worden uitgeoefend als gedacht. Op dit moment is het in Winterberg nog te warm en veel te vochtig om nuttig kunstsneeuw te kunnen produceren. Men zal er een nachtdienst van moeten maken…

Wie skiën wil zal morgen naar de Harz moeten rijden. De Wurmberg in Braunlage start morgen haar winterseizoen. Daar is het koud geweest voor kunstsneeuw en bovendien is er iets meer natuursneeuw gevallen. Meer info: http://www.wurmberg-seilbahn.de

Mja, iets van een 35€ als ik het zo nalees. Ik hou er altijd zelf wel rekening mee, maar dit stukje bergaf verraste me wat, kwam net de bebouwde kom binnen en hups… Denk iets van een 20 km/u te snel.
Viel me wel op dat er veel stonden voor een zondagvoormiddag. Op snelweg tussen Dortmund en Bochum aan de werken stonden ze zelfs 2 keer.

RV2980 op 6 jan. 2014 13:55

Gisteren bonnetje in de bus, binnen bebouwde kom 9km/u te hard na correctie. Moest 15euro betalen, vlug gedaan en we zijn er vanaf…

@frans Balen voor de uitbaters zeg! Hopelijk valt het mee en kunnen ze toch gauw beginnen met besneeuwen. Het zou ook weleens leuk zijn als het kouder is dan verwacht ;)

Lijkt me gezellig niels 1984 en gast316

We houden wel even contact via het forum. Misschien zijn er nog meer die een biertje willen doen

Het lijkt mij in de Vogezen zelfs nog mooier skiën dan in winterberg (geen ervaring zelf mee) maar op basis van het piste aanbod.

Frank72 op 24 jan. 2014 14:27

Het pisteaanbod in de Vogezen is natuurlijk mooier want er zijn meer pistes en deze zijn ook langer. Alleen het totaalpakket qua beleving ontbreekt. De apres-ski is quasi nul in vergelijking met Winterberg en omgeving.

@roelvossie: Wellicht schuif ik dan ook nog aan tafel. ;) Moet nog bekijken wat er woensdagavond allemaal nog te doen is.

Gezellig frans misschien tot dan

Sneeuwkanonnen staan aan!

Mooi zo blazen met die handel. Volgens mij kunnen ze de hele dag sneeuw maken als ik de temperaturen zo zie

@Gast295 24 jan. 2014 19:24 Er is in of Winterberg geen echt dal. Wellicht Elkeringhausen, maar ook dat ligt nog op ca. 500m hoogte. Ik woon op 371m net wat verderop (Medebach) en daar is het echt helemaal groen hoor…

@Gast316 24 jan. 2014 19:51 Frans weet 't wel…

Grußen aus dem Sauerland

Ziet er goed uit alles staat aan behalve schneewittchen staat uit. Hoop dat er wat open gaat morgen

Plaats een reactie