Dit weer is toch een ramp?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

@Henkie: Kunstsneeuw dat wordt geproduceerd is nog lang niet zomaar papsneeuw. Daar is nogal wat regen voor nodig om het tot pap te laten veranderen. Ieder het zijne natuurlijk of je door een groen landschap wil skiën, maar van echte papsneeuw zal voorlopig geen sprake zijn.

@Henkie: Kunstsneeuw dat wordt geproduceerd is nog lang niet zomaar papsneeuw. Daar is nogal wat regen voor nodig om het tot pap te laten veranderen. Ieder het zijne natuurlijk of je door een groen landschap wil skiën, maar van echte papsneeuw zal voorlopig geen sprake zijn.

Frans op 12 jan. 2014 21:40

Mwah middagtemperaturen boven 0 en veel mensen op het kleine stukje skibare piste. Dat staat over het algemeen gelijk aan papperige sneeuwcondities.

Dan praten we hoogstens over stevige kwark, maar echte (waterige) papsneeuw wordt het pas echt na meerdere dagen regen. De kunstsneeuwproductie heeft Winterberg inmiddels ontzettend goed voor elkaar. Möppi in het bijzonder met koeltorens.

In winterberg hebben ze vannacht de kanonnen aangehad!!

Ja zie het ook op de webcam, maar het blijft toch niet koud ?

Lijkt een beetje hopen op een wonder. Ach, ze laten zien dat ze hun best doen, maar met temperaturen rond het vriespunt en een laagje sneeuw van een paar centimeter dik blijft het behoorlijk kansloos in Winterberg.

Wel heel erg jammer dit maar ja elk wonder is meegenomen.

Aanstaande vrijdag gaan wij een weekendje naar Winterberg. Ik hoop zo dat we wat kunnen skiën. De weerberichten zeggen allemaal wat anders. Op welke site kijken jullie voor weerbericht?

Aanstaande vrijdag gaan wij een weekendje naar Winterberg. Ik hoop zo dat we wat kunnen skiën. De weerberichten zeggen allemaal wat anders. Op welke site kijken jullie voor weerbericht?

Gast195 op 13 jan. 2014 16:08

Check gewoon deze camera. Veel beter inzicht kun je niet krijgen en als je donderdag even kijkt weet je hoe het er vrijdag voor staat. Weer is namelijk 0 tot 2 graden, dus hangt er vanaf of ze 's nachts kunnen spuiten. : http://www.feratel.com/webcam-wetter/deutschland/winterberg…

Anders heb je hier nog wat camera’s:
http://www.snoweye.com/?resort=de_winterberg

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Dank je wel Thomas.
Toch wat witte beelden. Hopelijk kunnen de kanonnen de komende week zijn werk blijven doen.
Jammer dat er nu nog niks van het weer te zeggen valt.
Ziet het er voor deze week beter uit dan volgende week? Of heb je volgende week meer kans om te skiën.
Wij hebben dan voor komend weekend een huisje. Ik zal toch balen als we daar zondag weg gaan en er volgende week sneeuw komt.
Dan denk ik misschien kunnen we nog wat regelen met huisje om weekend later te gaan.

weet iemand of ze vannacht ook weer de kanonnen aan hebben gehad? t weekend komen we met een groep van 15 personen, hopelijk lukt t toch om een piste te

te prepareren (mijn zin was nog niet )

Wanneer je naar de webcams kijkt, zie je op sommige pistes wat hele trieste hoopjes sneeuw: daar zijn 's-nachts de sneeuwkanonnen aan, maar de temperatuur is gewoon te hoog om een beetje ondergrond te leggen. Winterberg langer dan een week van te voren boeken blijft een blinde gok.

Inmiddels zijn er voor aankomend weekend geen wintersportmogelijkheden meer gepland. Het weer is te slecht om zinvol te kunnen besneeuwen. Het resultaat van het laatste verzoek is duidelijk te zien op de webcam.

Er zit niks anders op dan te wachten op een weersomslag. Men staat in Winterberg te popelen om een fatsoenlijk wintersportaanbod aan te bieden, maar zolang het weer niet meespeelt, is het game over.

Laat het nou eens 3 dagen achter elkaar min 5 ,6 worden. Dan kunnen ze tenminste fatsoenlijk sneeuw maken

Roel

Hoop je dat of zie je dat.

Een aantal dagen vorst zou mooi zijn, maar vooralsnog rustig afwachten. Wij hebben in ieder geval ons skiweekend verzet naar eind februari

Dat hoop ik. Ik heb al geen duimen meer over.

We hopen allemaal, maar zoals het er nu uitziet is er nog totaal geen zekerheid over de geven.
Laten we iedere dag weer even de laatste rekenmodellen bekijken.

Een interessant filmpje over de actuele weerssituatie van WetterOnline. Vanaf het weekeinde wordt het spannend: http://www.wetteronline.de/wetterticker

Hopelijk slaan de verwachtingen een keer de goede kant uit en wordt het kouder dan gepland. Ik begin hem nu langzamerhand te knijpen voor begin februari. Niet alleen voor mezelf maar ook voor de uitbaters in Winterberg. De tijd zal het leren… Welke sites gebruiken jullie om het weer te bekijken? Ik zelf check er nu zo onderhand 8 iedere dag met de hoop op positief nieuws! @frans wat denk jij dat het weer gaat doen?

@bcdk89: Ik ben helaas geen weerman, daar helpt alleen kijken naar de weersverwachtingen. Meteomedia en WetterOnline hebben naar mijn ervaringen vaak de meest nauwkeurige weersverwachtingen.

De lokale televisie heeft inmiddels al een reportage gemaakt over hét onderwerp in Winterberg: “Waar blijft de sneeuw?!” http://www.wdr.de/tv/huh/sendungsbeitraege/2014/01/13.jsp…

Bergfex is een fijne site.

Bergfex is een fijne site.

KiteFEEL op 14 jan. 2014 23:30

Die bekijk ik ook erg vaak, jammer dat de voorspellingen maar 2x per dag worden geüpdatet.

@KiteFEEL: Bergfex zit qua weersvoorspellingen voor Winterberg er heel vaak naast. Dat is voor het gehele Sauerland vaak geen betrouwbare bron.

Eind januari heb je toch weer wat bekijks moest je niet kunnen skiën:

http://www.weltcupschanze-willingen.de/nl/muehlenkopfschanze…

Ik neem aan dat de schans en bijbehorende landpiste wel een koelsysteem heeft, anders…

De auto is ingepakt nu nog wachten op sneeuw , kijk ik nu goed komt er volgende week een kansje.

Gegokt en verloren. wij vertrekken eind volgende week voor een weekje Willingen.
Voortaan maar weer last minute boeken naar

Ik zal wel verkeerd kijken maar zie vorst en sneeuw voor volgende week.

Plaats een reactie