Apres-ski

Hallo,

Wij gaan voor het eerst skieen en ik vroeg me af, hoe het met de apre ski zat. Eigenlijk een hele domme vraag. Maar wil het gewoon even weten.

Wij hebben eten in ons hotel erbij zitten, half pensioen. Na het skieen rond een uurtje of 4 ga je apre skieen toch? Heb ik dat goed. Ga je dan daarna eten en weer het dorp in? Hoe werkt dat precies? Is het normaal dat je rond 20:00 weer het dorp in gaat, of juist niet?

Bedankt

Dit ligt helemaal aan jezelf. Gewoon doen waar je zelf zin in hebt. De apres-ski begint inderdaad meestal meteen na het skiën om een uurtje of 16.00-16.30 uur. Maar er zijn ook mensen die het prettiger vinden om eerst in het hotel/appartement even om te kleden.

De één gaat door met apres-ski tot uurtje of 19.00-20.00 en eten daarna en blijven dan in hotel/app en de ander doet meteen na het skiën een drankje, gaan daarna eten en komen daarna weer terug in de kroeg. En weer anderen gaan gewoon door zonder te eten ;-)

Dus nogmaals…gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt. Er zijn geen regels voor apres-ski

Dat ligt eraan hoe je het zelf invult ;) Maar de ‘echte’ après ski is vlak na het skiën, dus rond een uur of 4. Dan tegen een uur of 7 avondeten en daarna kun je nog vanalles doen, spelletjes spelen, stappen, fakkelwandelingen, kroegentocht etc…

Je moét niet apres-skiën! Je màg apres-skiën!
Je doet gewoon lekker waar je zelf zin in hebt!

Wat je zelf het fijnst vind dat moet je doen, je hoeft je bij niemand te verantwoorden.(behalve als je zonder je vrouw de kroeg in gaat en om 4 uur 's nachts dronken thuis komt met lippenstift in je nek misschien ;- ) )

Wij gaan eigenlijk elke dag na het skien/boarden vanaf een uurtje of 1530 (afhankelijk van wie hoe laat stopt) tot 1830-1930 aprés skien, daarna ligt het eraan of we ergens eten of in het appartement eten maken. Meestal als we ergens gaan eten gaan we daarna nog even door met een paar biertjes etc. Als we in het appartement blijven is het meestal een filmpje of (kaart)spelletje met daarbij ook de benodigde drankjes etc.

Je kan het dus allemaal doen hoe je zelf wilt en eigenlijk overal zijn eetgelegenheden en aprés ski barretjes genoeg te vinden.

🏂

Je moét niet apres-skiën! Je màg apres-skiën!
Je doet gewoon lekker waar je zelf zin in hebt!

joepiedepoepie op 10 jan. 2014 12:29

blijkbaar heeft hij er heel veel zin in :D

Je moet wel met de skischoenen/snowboardschoenen aan aprés-skiën. dat moet gewoon.

Als je naar een of andere nachtclub wilt gaan dan ga je 8 uur weer het dorp in, zoniet dan blijf je in je accomodatie :P

Gang is alles

Iedereen mag zoveel après-ski als die wil, maar denk je er aan dat je pas weer de piste opgaat als je nuchter bent, dat vinden de andere wintersporters wel zo prettig :p

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Wij gingen tot 16.00-16.30 skien vervolgens Apre ski tot 19.00/19.30 dan eten.
En wanneer je nog zin heb kun je daarna altijd nog verder tot diep in de nacht 3/4 uur.

Omdat ik op dit forum nogal wat onwaarheden over Apres skiën heb gevonden heb ik hieronder de basisreglementen voor jullie uiteengezet. Als men zich hier aan houdt kan er eigenlijk niet zo veel meer mis gaan en is de kans op een geslaagde wintersport groter. Laat dit ook voor de mensen die op dit forum leugens zitten te verspreiden een waarschuwing zijn, want op deze manier verpesten jullie het voor de anderen.

  1. Je moet après-skiën, het heeft derhalve geen vrijwillig karakter;
  2. De kroeg dient niet te worden verlaten voor zoiets ordinairs als eten. Als er in de kroeg eten verkrijgbaar is kan dit genuttigd worden. Dit dient echter wel staand gegeten te worden;
  3. Er wordt ge-apreskied met ski-kleding aan (shirt, broek, sokken). De skischoenen mogen eventueel worden ingeruild voor normale schoenen;
  4. De enige toegestane doordrink consumptie is grote pils. On the side mogen er shotjes in de vorm van Jagermeister of Obstler besteld worden;
  5. Radler, rosé bier, kleine pils etc. worden bestempeld als mädchenpils en zijn derhalve niet toegestaan voor mannen;
  6. De kroeg dient niet later dan 1600 uur betreden te worden. Eerder dan dit wordt uiteraard zeer gewaardeerd. De tijd van gaan is nooit eerder dan sluitingstijd. Het uitvoeren van de beruchte “Diederik” is verboden;
  7. Afhankelijk van het aantal wintersportdagen dien je minstens 66% niet je eigen kamer in te kunnen/te kunnen vinden. Bij een ander persoon (vrouwelijk) in bed belanden en weigeren te verlaten is dan een uitstekende optie;
  8. Er mag geen gel in je haren zitten, niet gedoucht zijn en je mag absoluut geen schone indruk maken;
  9. Elke dag na het après-skiën moet je je voelen en eruit zien alsof je overreden bent door een vrachtwagen;
  10. Vrouwen dienen in de kroeg zelf geregeld te worden. Samen de kroeg verlaten voor sluitingstijd (zie regel 6) is niet toegestaan.

Gr.
De-Diederik

Diederik die snapt het!

Evt als je snowboard dan ben je in het voordeel, die schoenen kan je heel goed mee feesten ;)

Tevens leg eens uit wat "de diederik" is ;)

PowPow!

De-Diederik, je vergeet punt 11…!

Een lege portemonnee is geen reden om niet meer te kunnen drinken, na de eerste avond dient men zo goed bevriend te zijn met het barpersoneel dat een bonnetje (vaak een hele grote) geen belemmering mag zijn!

Deze bon dient men natuurlijk de volgende dag te voldoen om een uur of 14.30/15.00 zodat met gelijk kan blijven zitten/staan op de beste plaatsen!

Lekker helemaal zelf weten ;).

Voor mij is apresski gewoon lekker een paar biertjes drinken in de zon, op een leuk terras/umbrellabarretje op of bij de piste. Lekker muziekje maar wel redelijk rustig…En als de zon dan achter de bergen verdwijnt, ergens naar binnen of nog even aan de bar in 't hotel (als dat gezellig is).

Dan eten en vroeg slapen; er moet met de eerste lift weer omhoog gegaan worden namelijk!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Diederik is een baas!!

Plaats een reactie