Beste plek om GoPro op helm te plaatsen

Hallo allemaal,

De titel zegt het al… Ik ga dit jaar voor het eerst een helm aanschaffen en ik ben benieuwd wat de beste plek is om de GoPro mount op te plakken. Midden bovenop de helm of wat verder voorop en dan de J-buckle gebruiken? Ik vind het persoonlijk mooier als hij wat verder voorop zit (anders heb zo’n lomp ding midden op je hoofd staan) maar ben bang dat je dan het gevoel hebt dat je helm voorover valt.
Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Alvast bedankt!!

The ski is the limit

Ik heb hem helemaal voorop de helm, in het midden kan ook niet vanwege de ventilatiegaten. Wel moet je even oppassen als je in de lift de beugel dicht wilt doen, want soms kwam de beugel tegen de GoPro.

Ik heb hem ook helemaal voorop zitten. Heb je geen speciale mount of buckle voor nodig, althans bij mij zat die er bij;). Ik vind dit er beste uitzien, of het ook goede resultaten geeft? Geen idee…

Breast board ever!

Bij mijn dochtertje op eerste helm helemaal voorop, later (nieuwe helm) wat meer naar achteren/boven. Resultaten zijn vrijwel gelijk en dit is iets comfortabeler (trekt wat minder aan de helm).

Edwin van Riel

Ik heb hem bovenop mn helm geplaatst. Geen last van druk of windgeruis. Alleen onhandig in de lift.

Hup Willem II

Ik heb hem langs de zijkant hangen. De mount paste hier kwa vorm beter en zo heb ik in de lift ook minder kans om hem te stoten.

Trekt het niet bij de mensen die het voorop hebben geplaatst? Die positie lijkt me namelijk het handigst.

The ski is the limit

Let wel op, ik heb hem midden voorop geplaatst, nadeel alleen dat hij iets te ver naar voren zit en met de normale mount en directe bevestiging hij net te laag staat naar mijn zin…

Daarvoor kan je toch zo’n J-buckle gebruiken? Maar hij is dus niet te “zwaar” voorop?

The ski is the limit

@jeffreyski na een paar uur begin je zelfs te controleren of hij er nog wel op staat, want je voelt dat "gewicht" na een tijdje gewoon niet meer. Als je je helm vastmaakt onder je kin, dan zal je helm zelfs niet meer kantelen.

Je zou wel goed moeten kijken in welke hoek je de camera zet. Vaak raden ze aan om ongeveer de lijn van je ogen te volgen als je naar beneden kijkt. Mijn ervaring is dat dat toch een beetje zoekwerk is, maar als je de WIFI functionaliteit hebt aanstaan zou je dat eenvoudig met je smartphone kunnen checken.

Ok, top! Bedankt allemaal!

The ski is the limit

Helm!

Plaats een reactie