Route Duitsland vanaf Noord nederland

@Harald3 wanneer hebben jullie voorjaarsvakantie dan ? Ik dacht dat wij in het Zuiden de laatste vakantie hadden in de week van 1-8 maart ???!!!

Sorry voor deze off-topic vraag, maar ben wel even nieuwsgierig hoe dit zit.

Jacquelien op 6 feb. 2014 09:50

In Noord vakantie van 22 febr. - 2 maart.
Rest van NL heb ik hier gekeken, http://www.schoolvakanties-nederland.nl/schoolvakanties-2014.html…
Wellicht speelt carnaval een rol in het Zuiden icm schoolvakanties.

Groeten, Harald

Oh ja…dat dacht ik namelijk ook dat Noord eerder dan ons vakantie had. Dus zijn wij de laatste die gaan (met hopelijk heeeeeel veeeeeeel carnavalvierders die dus niet op wintersport gaan zodat het voor ons lekker rustig is ;-) )

@jay, het lijkt mij dat op een forum je opmerkingen en vragen mag stellen. Dus laat maar aan mij over of ik ergens op wil reageren of niet.
Herhaaldelijk worden hier dezelfde topics geopend met de vraag wat is de snelste of kortste route naar mijn skigebied. Heel veel info is hier te vinden over welke route je zou kunnen nemem. Maar zoals hier al is gememoreerd, de ondertoon is toch vaak dat men verwacht dat er een file vrije, sneeuwvrije nonstop route kan vinden

@jay*** Maar zoals hier al is gememoreerd, de ondertoon is toch vaak dat men verwacht dat er een file vrije, sneeuwvrije nonstop route kan vinden

Frank72 op 6 feb. 2014 12:34

Wat niet onmogelijk is maar stevig afhankelijk is van het moment.

Ik kom uut Emmen. Wij rijden altijd via A31 en dan de A33 naar Osnabruck. En dan de weg naar Paderborn. Via Paderborn naar Kassel en dan tot memmingen A7. Vervolgens dan Bregenz. Is voor ons maar 6 uur rijden om in Bregenz te komen( Klazienaveen).

Maar zoals hier al is gememoreerd, de ondertoon is toch vaak dat men verwacht dat er een file vrije, sneeuwvrije nonstop route kan vinden

Frank72 op 6 feb. 2014 12:34

Inderdaad en daarbij niet te vergeten het argument dat men lekker door kan blazen (dwz 160+)
Want meestal gaat het in de kern daar om …

Rob

Twee weken geleden voor het eerst geprobeerd om de A7 over Kassel te rijden, is me zeer goed bevallen.
Ik wist niet dat de auto het kon, maar vanaf ulm tot Kassel non stop 160 gereden. Dat schoot mooi op.

Mijn ervaring met de A3 is dat het meer hollen en stilstaan is. Veel drukker en minder mooi (of voor mij vernieuwend) uitzicht…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Afgelopen week terug vanuit Wildschönau via Kassel over de A7 gereden. Is mij ook goed bevallen ondanks dat de A3 waarschijnlijk korter (maar inderdaad veel drukker) is, en ik woon nota bene in Arnhem. Je loopt ook wel risico op nogal wat sneeuwval aangezien je niet alleen langs het Sauerland maar ook door de Rhön komt (middelgebergte bij Fulda). Maar ja, Duitsland richting Oostenrijk ligt vol met middelgebergten dus je ontkomt daar niet aan, waar je ook langs wil.

De A61 reed ik op de heenweg, maar dat vind ik zeker in het donker geen prettige weg om te rijden, omdat hij nogal bochtig is. Bovendien zijn ze net na de grens tussen Venlo en Mönchengladbach met de weg bezig, het asfalt wordt daar vernieuwd (wat wel nodig is trouwens).

Een antwoord van een kenner(inmiddels 13x de route afgelegd): Bregenz nemen. Als het aardig sneeuwt, zo bleek ook vorig jaar weer, gaat de Pass dicht.

Plaats een reactie