Olympische winterspelen slopestyle (M/V)

Sodeju wat een smakkert maakte Kjersti Buaas daar! Snap niet dat het zo lang duurde voordat er iemand naar toe ging. Ongelofelijk…

nou en das niet de eerste die zo onderuit gaat. Bij de heren vanochtend gingen er ook een paar flink op hun plaat.

Bijzonder trouwens dat sommige dames een bitje inhebben.

Member of global cooling initiative

Lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk, zeker als je rails doet. Bitje heb je 0 last van als je een goeie hebt en beschermd prima.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

wie weet waar ik nu de livestreams kan vinden? zoek al heel de ochtend

@gast777 zoals in dit topic al gezegd; Nos.nl en Sporza.be

wie weet waar ik nu de livestreams kan vinden? zoek al heel de ochtend

Gast777 op 6 feb. 2014 11:50

http://nos.nl/os2014/

Damn, ik zie net dat Cheryl Maas rond 13:15u verwacht wordt… Ik moet om 13:00u werken :(

Sodeju wat een smakkert maakte Kjersti Buaas daar! Snap niet dat het zo lang duurde voordat er iemand naar toe ging. Ongelofelijk…

Rene op 6 feb. 2014 11:32

I say … die weet het noorden ook even niet meer te vinden …

zoonlief gaat over anderhalve week op freestyle les. Ik laat hem toch even zijn hockey bitje meenemen misschien niet geheel onverstandig.

Member of global cooling initiative

Op uitzedinggemist.nl (NPO.nl) kun je de kwalificaties terug zien.

Member of global cooling initiative

Pfoe wat een enorme hoogte van Anna Gasser en wat een clean run, misschien niet de meest uitdagende tricks maar wel foutloos.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Matig begin van Nederland, Cheryl Maas mist de rail al half en valt dan bij eerste kicker… Tweede run mag wel beter ;)

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Jammer van het foutje in het begin. Dat is wel echt zonde van het parcours dat als je 1 run niet met volle snelheid uitkomt de rest ook kunt vergeten. Nu moet ze wel in haar 2e run…

toch respect!! als ik zie hoeveel snelheid ze op de eerste meters al maken door de helling.

Berichtje op de NOS site:
Bij de kwalificaties van het snowboardonderdeel slopestyle hebben Maxence Parrot, Stale Sandbech, Roope Tonteri, Peetu Piiroinen, Sven Thorgren, Sébastien Toutant, Gjermund Braaten en Jamie Nicholls zich geplaatst voor de finale van zaterdag.

De Canadees Parrot, leider in de wereldbekerstand, zette in heat 2 de hoogste score neer: 97,50 en de Finse wereldkampioen Tonteri werd tweede met 95,75. De Noor Sandbech won met 94,50 de eerste heat.

De overige 21 deelnemers - en daar zitten geen Nederlanders bij - strijden zaterdag in een herkansingsronde om de laatste vier finaleplaatsen.

Member of global cooling initiative

Iemand een idee eigenlijk waarom er in de slopestyle vaak de burton custom x terugkomt?
Dit board is toch niet echt park gericht of ben ik mis?

Pfoe ik ben niet overtuigd van Maas, toch 4e op het WK. Rails weer sloppy en lijkt zelf nog wat vertrouwen te missen.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Heb ook het gevoel dat ze de 2 kickers oversprong. Erg jammer in ieder geval.

Heb ook het gevoel dat ze de 2 kickers oversprong. Erg jammer in ieder geval.

Rene op 6 feb. 2014 13:27

Ze kwam inderdaad wel heel diep, maar dat is misschien de angst dat ze niet genoeg snelheid heeft en daardoor juist te hard gaat.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

@jeffreym omdat dat een stijve plank is. Je kunt dit niet vergelijken met de parkjes in het buitenland of indoor. Daar liefst zo soepel mogelijk boardje, maar voor dit formaat kickers en bijbehorende snelheid rijden de meeste op stijvere boards.
@FrankW dit park is groter en bruter dan de riders ooit hebben gedaan. Groter en verder dan bijvoorbeeld de X games. Daarnaast was dit meer een trainingsrun. Hopelijk gooit ze er in de volgende ronde wel uit wat ze kan, want man man da vrouwke kan boarden!!!

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Dat weet ik wel, maar je kan dit niet echt als een trainingsrun zien dek ik. Nu gingen er 4 van de 12 door, straks maar 4 van de 16 en staat er veel meer druk op.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20140206_012…
Mooie beelden en er zijn toch tamelijk wat diverse borden k2,ride,burton salomon,stepchild

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Nu moguls, zowel de moguls als de kickers in de mogul course lijken me lager dan bij voorgaande spelen. Vind dit eigenlijk altijd een beetje net-niet-sport.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Heeft iemand ook nog een linkje om het terug te zien?

Kan alleen maar clipjes vinden…

Het lijkt wel of ze bang is, ben benieuwd zaterdag. Super mooi om te zien!

Ben net terug van het snowboarden in Tignes, erg jammer om te ontdekken dat Seppe niet door is gegaan naar de finale. Maar toch mooie runs neergezet!

Okey, vraagje. Waarom dragen de meeste hun elastiek van de bril onder de helm ipv erboven? Ik vermoed dat het met vallen te maken heeft, maar is dat ook zo?

let's get this party started!!

Ik vond slopestyle skiën voor de vrouwen erg tegenvallen. De meesten deden alleen maar spins en ook de grabs werden maar half afgemaakt. Ik heb niet alles kunnen zien, maar ik heb welgeteld één backflip en een mooi uitgevoerde iron cross mute grab voorbij zien komen.

Okey, vraagje. Waarom dragen de meeste hun elastiek van de bril onder de helm ipv erboven? Ik vermoed dat het met vallen te maken heeft, maar is dat ook zo?

Flensje op 11 feb. 2014 15:38

Was ik ook wel benieuwd om…

Plaats een reactie