Micro SD-card voor GoPro Hero3 Black Edition

Ik heb vorig jaar een GoPro Her03 Black Edition gekocht met een Sandisk 64GB SDXC-card. Deze werd vorig jaar geadviseerd op de GoPro site.
Nu heb ik nog weinig goede filmpjes kunnen maken omdat deze telkens vast liepen.
Na veel mailtjes met GoPro en V-nix, is mij verteld dat de problemen komen door de SD-card.
Mijn SD-card is door V-nix omgewisseld door een nieuwe Sandisk Ultra.
Omdat er door GoPro tegenwoordig de Sandisk Extreme SD-cards geadviseerd worden, twijfel ik heel erg of mijn Sandisk Ultra SD-card wel goed zal werken tijdens de komende wintersport.

Heeft iemand hier ook ervaringen mee?

Pfoe @dirk-maarten, dit is eerste wat ik er over lees… Ik heb zelf een Sandisk 32GB class 10 en het werkt perfect… Heb er al vele filmpjes mee gemaakt en nog nooit problemen mee gehad… Geen idee of die Extreme zoveel voordeel biedt…

Toen ik mijn Gopro kocht raadde ze me af om 64 GB kaarten te gebruiken omdat ze vast liepen (snap ik zelf overigens ook niet waarom). Heb zelf meerdere 16 GB kaarten en die gaan super.

Gebruik zelf een klasse 10 16GB Sandisk card. Deze werkt prima en kan ik genoeg mee filmen op een dag, er is een laptop mee dus ik leeg hem iedere dag gewoon even.
Een goede 16GB card kan je al halen voor 11,- bij de mediamarkt, en levert je waarschijnlijk een uur speel tijd in de GoProHD3 gok ik. Voor mijn GoProHD1 ongeveer 2,5u =)

Voor een prive lesje heupen bewegen kan je me altijd contacteren.

Heb ook veel gelezen over problemen met de 64gb van Scandisk. Voor zover ik kon nagaan had het ermee te maken dat de eerste uitvoeringen van deze kaart niet de schrijfsnelheden haalden dat zou moeten. Hierdoor kon de boel vastlopen.

Heb er daarom toen een van Transcend gekocht, hier heb ik gelukkig nooit problemen mee gehad.

De nieuwere sd kaarten van Scandisk zouden in principe ook geen problemen moeten opleveren.

Ik heb bij mijn GoPro Hero 3 ook een 64gb sandisk kaartje gekocht. Na het aansluiten op mijn pc gaf dit ook problemen. Kaartje werd niet meer herkend in m’n GoPro. Kaartje terug gestuurd, nieuwe gekregen, zelfde probleem. Nogmaals teruggestuurd, weer een nieuwe gekregen, deze werkt nu al zo’n jaar prima zonder problemen. Denk dat je maar net mazzel moet hebben met welk kaartje je krijgt.

Voor mij zijn alle crash rampen verholpen nadat firmware 3.0 er op stond. Heb je al geupdate?

@Broes Ik heb alle update’s gedaan. Daar kan het probleem niet aan liggen.

Kaartje geformatteerd in exFat en is ie fysiek stofvrij?

@Broes Ja. Ook dat is allemaal nagekeken.

32GB wordt als maximum geadviseerd!!! zowel bij GoPro als ook Contour.

op de contour+2 zit een knopje waarmee je de kaart even kan formatteren, dat moest ik even doen voordat hij werkte. maar 64GB wordt absoluut afgeraden. Ik heb de afgelopen week elke dag gefilmd, geen enkele keer de kaart vol (32GB) wel de accu verwisseld in de middagpauze. savonds alle filmpjes op de laptop, kaartje weer leeg maken en hopsakee. 64Gb is in mijn ogen dan ook overbodig.

32gb class 10 werkt perfect

Piste riderrrrr

Mijn Sandisk Ultra 64GB heeft het afgelopen week begeven na 2jaar…
Alle filmpjes weg van een week Ischgl… Top :(

Je hebt garantie op je Sandisk ultra. Volgens mij 5 jaar…

Verder werden later Sandisk kaarten niet meer geadviseerd. Zelf gebruik ik de Samsung EVO micro-sd kaartjes. Erg rap, en itt bijna alle kaartjes ook erg goed met kleinere bestanden. Gebruik ze overal in (Gopro, camcorder, DSLR) en zijn rap zat.

Helaas geen bon meer :(
Zal nu idd een kaartje kopen die GoPro adviseert en een kleinere 32GB.
Is eigenlijk ok genoeg voor de korte filmpjes.

En data recovery kan op lopen tot €500.
Heb alleen m’n foto’s weten te recoveren en geen films.

Vind dat Sandisk hier verantwoordelijk voor is na net 2jaar…

Herstel… Vond m’n aankoop email.
Januari 2014 gekocht via Ebay.

heb ook problemen met mijn sd kaart en mijn gopro black edition.
de camera herkent mijn sd kaart niet meer, de bestanden kan ik er wel afhalen via een omweg maar de bestanden zijn niet leesbaar. het gaat dan om de .mov bestanden.
Iemand tips?

Plaats een reactie