Tips/ervaring gevraagd voor Les Ménuries (April)

Ik ga op shortski van 17 tot en met 21 april naar Les Ménuries. Ik weet dat het al wat laat in het seizoen is, maar ik vroeg me af of iemand tips heeft voor must-do’s etc. We hebben een 3 Vallées skipas er bij geboekt.

Heeft er misschien iemand ervaring met zo laat in het seizoen in dit gebied?

Bedankt.

Go with the snow!

Als je helemaal naar boven gaat met de tc masse, kan je daar een hele mooie offpiste doen. Lac du lou noemt die.

Als het in die periode in Trois Vallees niet lukt, lukt het wellicht nergens. Vanuit Les Menuires kun je immers steeds de hoogste pistes opzoeken. Het gemakkelijkste vanuit mijn ervaringen is omdat te doen vanuit Le Croisset (centrale deel). Van daaruit de lift Les Menuires nemen en vervolgens de. Mont de la Chambre. Dan zit je op circa 2800 m. En kun je rechts richting Val Thorens en links richting Meribel en Chourchevel. Met de pistekaart (te downloaden via de webside van het tourisme bureau) kun je vervolgens de hogere pistes uitstippelen. Gezien de huidige sneeuwhoogtes overigens goed kans dat er in die periode zelfs lager nog voldoende sneeuw ligt. De winter is dit jaar overigens wel erg grillig dus zekerheid heb je nooit. Richting Val Thorens heb je uiteraard nog wel enkele gletsjers. Ik denk dat er in het gebied nog voldoende leuke mogelijkheden zullen zijn. Er zijn natuurlijk allerlei prachtige tochten, waarvan je er de nodige kunt terug vinden op you tube. Ook de diverse webcams bieden leuke beelden van de dagelijkse omstandigheden. Veel plezier. Met 600 km blijft er zeker voldoende over. Ik ben er al 6 jaar geweest en je raakt er nooit uitgekied. Doe het zelf wel altijd wat vroeger in het jaar met uiteraard wel wat meer zekerheid voor goede omstandigheden.

Vorig jaar hebben wij tot 21 april in L3V geskied. Een verslag van alle skidagen staat op mijn blog http://vacanski.blogspot.com/ . Eventueel kun je meer foto’s uit die periode vinden op https://plus.google.com/photos/111465813795349445793/albums?..
Oveigens is er vorig siezoen veel meer sneeuw gevallen dan dit siezoen.

bon ski

Alvast bedankt iedereen! Helaas ben ik dit jaar gebonden aan enkel deze korte periode dat het mogelijk is om te gaan skiën vandaar.

Go with the snow!

Ik ga van 13 tot 17 maart. Zal u dan een update geven van de omstandigheden in L3V

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Bedankt!

O ja, nog iemand die weet welke hellingen zuidhellingen zijn op de pistekaart? Ik denk die aan de rechter kant nee?

Go with the snow!

Toch niet, 90% van de hellingen in Les Menuires zijn zuid-hellingen, nl die aan de linker kant op de pistekaart. Als je de ganse dag in de zon wil skiën, moet je 's ochtend starten op La Masse (heerlijk!) en later op de ag overstappen naar het ‘hoofdgebied’.

Hmm, jammer dat het bijna allemaal zuid-hellingen zijn. Maar we zullen er het beste van maken.

Go with the snow!

Plaats een reactie