Krokus-vakantie 2015

Grote vraag over de drukte tijdens de Krokus van 2015. In Oostenrijk zegt men dat het volgend jaar erg druk is omdat er veel landen tegelijk vakantie hebben.
Het gaat hier om de Krokus-vakantie van 21 feb tot en met 1 maart 2015. Volgens mijn informatie hebben dan de Nederlandse regio’s Noord en Midden tegelijk vrij en heeft Zuid de week er voor.
De Belgen hebben volgens de volgende site ook vrij van 16 feb tot en met 22 feb: http://www.schoolvakanties-europa.nl/schoolvakanties-belgie…
En de Duiters lijken helemaal geen vrij te hebben tussen 21 feb en 1 maart: http://www.schulferien.org/Schulferien_nach_Schuljahren/2014…

Wat is er nu waar dat de periode van 21 feb tot en met 1 maart superdruk is? Hebben de Duitsers toch vrij en zetten ze dat (nog) niet op internet?
Of hebben de Duitsers en Belgen altijd vrij met de carnavalsweek?

Piste riderrrrr

gewoon buiten de vakanties boeken heb je het probleem niet :P
er zal wel niet veel verschil in zitten met nederland lijkt me, want overal vieren ze ongeveer gelijktijdig carnaval. denk dus dat het even druk is als anders tijdens de nederlandse krokus vakantie

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

gewoon buiten de vakanties boeken heb je het probleem niet :P
er zal wel niet veel verschil in zitten met nederland lijkt me, want overal vieren ze ongeveer gelijktijdig carnaval. denk dus dat het even druk is als anders tijdens de nederlandse krokus vakantie

Birdheart op 3 mrt. 2014 17:18

… ik zit vast aan de schoolvakanties …

Piste riderrrrr

De Belgen, Duitsers en zuid NL hebben week 8 vakantie, dit is ook de carnavals week dus zal ws drukker zijn dan week 9, dan hebben midden en noord NL vakantie.
De krokusvakantie is meestal over drie weken verdeeld maar vlgd jaar over twee weken.

Dienten Die Alte schule

Zoals Elly3 al zegt valt Carnaval 2015 op 14/15/16/17 feb.
Die week heeft NL zuid vakantie ongeacht wat de adviesdata zijn vanuit de overheid (dit jaar was advies ook een andere week dan deze week…) de meeste Belgen en Duitsers hebben dan ook vakantie dus denk dat week 8 iets drukker zal zijn dan week 9.
Deze weken zijn over het algemeen drukker dan de kerstweken dus als je drukte wilt ontlopen is skiën met kerst ook nog een optie.

Alle schoolvakanties van 2014-2015 zijn te vinden op:
http://www.resavalloire.com/InfoliveDocuments/vac_scol_14-15…

bon ski

De oostenrijkers hebben altijd de tweede week van februari.

gewoon buiten de vakanties boeken heb je het probleem niet :P

er zal wel niet veel verschil in zitten met nederland lijkt me, want overal vieren ze ongeveer gelijktijdig carnaval. denk dus dat het even druk is als anders tijdens de nederlandse krokus vakantie

Birdheart op 3 mrt. 2014 17:18

… ik zit vast aan de schoolvakanties …

Patrick71 op 3 mrt. 2014 17:53

daarom wil ik later dus geen kinderen

Gang is alles

Maar dat betekent dus ook dat de eerste week van maart heerlijk rustig gaat worden volgend jaar? Alleen regio Hamburg heeft dan vrij, dat is altijd laat, maar verder dus niets…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wow da’s een handig document Skifan, bedankt! Wij gaan ook de tweede krokusweek naar Oostenrijk en zo te zien alleen samen met Zweden, Tsjechië en Frankrijk dus dat valt alleszins mee. Regio zuid is echter wel het haasje volgend jaar, daar hebben de Oostenrijkers waar Patrick71 het over heeft het waarschijnlijk over.

Plaats een reactie