Schlick 2000 8 maart 2014

Schlick 2000 8-3-'14:

null

Het houdt maar niet op, alweer een droomdag. Vandaag een keer geen nieuw gebiedje, maar een gebied waar ik al met kerst was. Niet erg! Met kerst hadden we op die dag flinke sneeuwval waardoor we de mooie bergen in en rond het gebied niet konden zien.
's ochtends bij het talstation van de Kreuzjochbahn kwamen we nog heel toevallig de bloggers van wintersporters tegen ;)

Pistekaart:

null

Site skigebied:
http://www.schlick2000.at/

Prijs dagpas volwassenen:
€34,50

Weer/Temperatuur:
alweer kaiserwetter. In de ochtend was het wel flink heiig, maar in de middag loste dat op.

Sneeuwcondities:
Harde pistes in het bovenste gedeelte, onderin papsneeuw

Wachttijden:
's ochtends druk aan alle liften, alle locals gingen vandaag met dit mooie weer even skiën. Het skiniveau op de pistes was daarom ook heel hoog vandaag.
3-4 minuten maximale wachttijd. In de middag was iedereen weg en kon je meteen de lift in.

Beste piste:
Zwarte 3a

Slechtste piste:
Talabfahrt

+/-:

  • Snelle liften
  • Weer
  • Pistecondities
  • Landschap
  • Noordhellingen
  • In de ochtend redelijk druk
  • Warm
  • Verbinding tussen de Schlickeralm en Mittelstation is nogal vlak

Skiline:

null

GPS:

null

Gemiddelde snelheid incl. liften: 22 km/h
Maximale snelheid: 97 km/h
Hoogste punt: 2247 meter
Aantal hoogtemeters geskied: 14853m
Aantal liftfahrten: 38
Pistekilometers: 78 km

null

^Bergstation Sennjoch met daarachter de Schlicker Seespitze (2804m)

null

^Het dalletje van het skigebied van Schlick

null

null

^Heel heiig in het dal. Rechts de Serles (2718m)

null

null

^De nieuwe Zirmachbahn die de 2 oude Zirmach sleepliften heeft vervangen. Op de achtergrond zie je de Marchreisenspitze (2620m). Aan de andere kant van deze berg ligt het skigebiedje Axamer Lizum waar ik eergisteren was.

null

^Schlicker Seespitze

null

^Blauwe 4c/4d bij de Zirmachbahn

null

^dalstation Zirmachbahn

null

^Zirmachbahn met de rode variant van de 4

null

^Blauwe 1

Nu de sneeuw onder nog redelijk was, gingen we snel even naar de Galtalmlift. Een heel oud sleepliftje uit 1961 met een korte rode piste erbij.

null

^Rode 5 bij de Galtalmlift met uitzicht op Mieders (Serlesbahn) en links de Patscherkofel bij Igls

null

^Zoom naar Mieders, het laatste stuk van de talabfahrt ziet er heel slecht uit

null

^Serles en Kesselspitze

null

^Kirchdachspitze

null

^De papperige talabfahrt

null

^Zo net tussen de bomen was het skigebiedje van Elfer ook zichtbaar

null

^In de Kreuzjochbahn heb je een uitzicht op de Gefrorene Wand van de Hintertuxer Gletscher! (midden achterin)

null

^Een aparte liftpaal bij de Kreuzjochbahn

null

^Dit weekend was er een paraglide event in Neustift. Op vrijdag waren er 50 paragliders tegelijkertijd in de lucht. Vandaag waren ze bij het bergstation Kreuzjochbahn aan het starten.

null

^De startplaats voor de paragliders

null

^Sennjoch en de Zirmachbahn vanuit het bergstation Kreuzjoch

null

^De oefenweide bij de Schlickeralm

null

^Schlickerboden sleeplift

null

^Sennjochbahn

null

^Schlickeralm

null

^En we zijn weer boven bij de Zirmachbahn, hier hele goeie condities. Heerlijk harde pistes om echt te knallen.

null

null

^Zirmach met de rode 4

null

null

^Zirmach met de zwarte 3a/4a

null

^Zwarte 3b vanuit de Zirmachbahn

null

null

^‘zwarte’ 3a/4a

null

^Bergstation Kreuzjochbahn

null

^Sennjochbahn

null

^Aan het einde van de dag onderaan bij de parkeerplaats

null

^Talstation Kreuzjochbahn, tussen het talstation en de parkeerplaats rijd er continu een bus zodat je dit stuk niet lopend hoeft te doen

Conclusie:
Nu gelukkig een keer met mooi weer in Schlick2000 geskied en het is zeker een aanrader. Met een combinatie van Serles, Elfer, Schlick2000 en de Stubaier Gletscher kun je hier een week heel goed vermaken! Het uitzicht in het gebied is prachtig, je skiet de hele tijd met uitzicht op de Kalkkögel, de liften zijn snel en de pistes zijn goed voor beginners en gevorderden. Ik kom hier zeker nog een keer terug!

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 16:19

Nice, mooie foto’s weer!

Inderdaad een aparte liftpaal, ben ben benieuwd waarom ze dat hebben gedaan.

paar jaar geleden zaten we in mieders, toen ook het hele stubaital wel gedaan, paar daagjes schlick. prima vermaakt en elke dag heel veel paragliders daarboven :p mooi verslag!

Certified ski-boy, glijbewijs

Ziet er weer heerlijk uit Henri!

Je had zondagochtend toch ook nog geskied? En daarna naar huis gereden?

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Ziet er lekker uit !

Bedankt allemaal!
@ThijsMeeusen: Ja, daar komt zo nog een verslagje van ;)

In stubai kan je je zeker een week vermaken, maar ik dacht dat de busverbinding naar elfer en sesler iets minder is of heb ik het mis, want ben enkel nog maar op de gletscher geweest

Mooi verslag alweer!

No sweat no glory

Weer super gemaakt @HenriS! Heerlijk al die zonneschijn:p

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Lekker verslag weer en ook mooie foto’s ;D
Weekje stubaital lijkt mij ook nog wel is leuk

Gang is alles

@clubbrugge, de busverbinding weet ik niet zeker hoe dat is, maar volgens mij lopen er toch geregeld bussen tussen de gebiedjes

ah oke, was wss omdat ik in mieders zat toen en daar ging enkel bus naar schlick en gletscher, serles en elfer was moeilijker te bereiken

No sweat no glory

Plaats een reactie