het anti-wintersport topic :P

Ook in de zomerperiode zijn we altijd wel een week in de Alpen (meestal mei vakantie) en dan is het heerlijk wandelen of fietsen. Daarnaast stap ik wekelijks op de MTB en speel ik 3x in de week hockey.

Member of global cooling initiative

Ook in de zomerperiode zijn we altijd wel een week in de Alpen (meestal mei vakantie) en dan is het heerlijk wandelen of fietsen. Daarnaast stap ik wekelijks op de MTB en speel ik 3x in de week hockey.

jos. op 12 apr. 2014 08:21

Je kunt ook nog skiën in de meivakantie hoor :P

Gang is alles

Voorlopig zit ik nog in de afkick-fase van het wintersporten: net terug uit Saint-François-Longchamp, maar mijn zomerse hobby is voornamelijk fietsen. De voorbije 2 jaar de Mont Ventoux en de Galibier beklommen, met bijbehorende voorbereiding. Dit jaar zit er geen grote col in - te veel werk - maar hopelijk wel een paar fietsweekendjes.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Wandelen, bij voorkeur in de Alpen

Rob

Na goed nieuws van de chirurg en fysio rij ik nu al weer op tacx (racefiets op standaard), echter nog drie weken voor ik pas mag lopen.

Maar verder fiets ik heel veel, doe ik aan rotsklimmen (sport, adventure, boulderen) en alpinisme. En dan zit een week weer zo vol ;-)

Rogier op 8 apr. 2014 22:14

Op de Durance kan je ook leuk kayakken en raften :)

Not all who wander are lost

@Edwin. Weet ik, weet ik. Maar helaas heeft een dag maar 24 uur ;-) waarvan je er ook nog een boel moet slapen ;-)

Click. Click. Peace

@Rogier hoezo moet je een boel slapen van de 24 uur? gewoon heel actief zijn en een hoop energiedrankjes drinken, hierdoor slapen een hoop mensen een stuk later of helemaal niet meer, kan je iig wel de volle 24 uur benutten :P

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Dit jaar was mijn goede voornemen om minder te graan sporten nu ga ik de halve marathon lopen van Leiden onder het motto lopen zonder een doel is ook zo kansloos. Dus dat voornemen is al gebroken… Verder zit ik zo veel mogelijk op mijn zeilboot. Aangezien zitten op een boot en een beetje zeilen een olympische sport is ben ik dus heel actief de hele zomer :P.

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

1x per week bij de fysio onder begeleiding sporten en 1x per week bij de astma/copd groep sporten
Ik hoop dat ik binnenkort kan gaan beginnen met de zitski lessen

1x per week bij de fysio onder begeleiding sporten en 1x per week bij de astma/copd groep sporten
Ik hoop dat ik binnenkort kan gaan beginnen met de zitski lessen

niekniek op 14 apr. 2014 20:44

Kijk, dat zijn de bikkels. Respect en veel plezier op de zitski.

When life gets too complicated.... SKI

@Rogier hoezo moet je een boel slapen van de 24 uur? gewoon heel actief zijn en een hoop energiedrankjes drinken, hierdoor slapen een hoop mensen een stuk later of helemaal niet meer, kan je iig wel de volle 24 uur benutten :P

Birdheart op 14 apr. 2014 18:36

Als jij die sporten wil beoefenen die @Rogier en ik noemen dan word je er niet beter van als je van die rotzooi gaat drinken hoor ;)

Not all who wander are lost

@Edwin, dat zeg ik ook helemaal niet, ik heb zelfs nog nooit gehoord van iemand die beter ging sporten door het drinken van energiedrank. Het enige wat ik zei was dat als het probleem het aantal te besteden uren is, dit door sommige opgelost word door middel van energiedranken.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Zo, gister weer hardgelopen, 2 minuten onder mijn oude PR heen (staat verkeerd wat ik daar heb neergezet). Kon vele malen sneller, maar ik had last van een verkeerslicht en op veel punten wind tegen.

http://runkeeper.com/user/Svennoo/activity/337048799?&ac…

Carnas on Tour

@Svennoo , heb je nu wel of niet je oude PR gebroken?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Svennoo , heb je nu wel of niet je oude PR gebroken?

Birdheart op 18 apr. 2014 14:41

Wel

Wandelen, bij voorkeur in de Alpen

RCGrootveld op 14 apr. 2014 10:46

Okay dat doe ik ook :D
Het enige positieve aan de zomer :P

Gang is alles

Wandelen, MTB en zomerskiën in de Alpen vind ik ook altijd heerlijk om te doen.
Verder zit ik ook vaak op de wielrenfiets in de zomer. Hopelijk kan hij dit jaar mee als ik naar de Alpen om een keer echt te klimmen op de fiets.

@Birdheart had het verkeerd getypt, maar van 41:xx naar 39:xx is het gegaan, dus heb een nieuw PR voor dat rondje, zoals @Jesper al zei.

Carnas on Tour

Ik fiets dagelijks naar werk (15km enkele reis) en daarnaast lekker touren in het weekend. Heb de racefiets pas net, maar in ruim 2 weken al bijna 500km weg getrapt.

Verder doe ik graag krachttraining in de sportschool om thuis met de TRX. Top apparaat, zeker in voorbereiding op wintersport!

Ohja ik fiets ook elke schooldag 14 km (enkele reis)
en ik doe per dag 4 x opdrukken & buikspieroefeningen (je moet wat hé)

Gang is alles

@Jesper wat heeft het voor nut om maar 4x op te drukken per dag? daar kweek je toch geen spieren mee

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

4x opdrukken zet niet echt zoden aan de dijk… :p Ik neem aan dat je 4 series of setjes bedoeld…

Als je thuis wat aan fitness wilt doen zonder materiaal kun je leuke apps downloaden:

Verder kan ik iedereen die geen zin heeft in sportschool de TRX (http://www.deworkout.nl/trx.html) aanraden! Ook als je WEL in de sportschool traint is dit de ultieme vervanger! Nee, ik heb geen aandelen TRX, maar ik ben gewoon dolenthousiast over dit apparaat. Ik train al heel wat jaren in de sportschool, maar zo intensief heb ik daar niet vaak getraind… :D

4x opdrukken zet niet echt zoden aan de dijk… :p Ik neem aan dat je 4 series of setjes bedoeld…

Als je thuis wat aan fitness wilt doen zonder materiaal kun je leuke apps downloaden:

Verder kan ik iedereen die geen zin heeft in sportschool de TRX (http://www.deworkout.nl/trx.html) aanraden! Ook als je WEL in de sportschool traint is dit de ultieme vervanger! Nee, ik heb geen aandelen TRX, maar ik ben gewoon dolenthousiast over dit apparaat. Ik train al heel wat jaren in de sportschool, maar zo intensief heb ik daar niet vaak getraind… :D

Harm op 20 apr. 2014 23:57

Ja 4 x 50 haha

Thanks!

Gang is alles

Tadaa… Mag nog niet op mijn voet staan (vandaar de krukken ernaast), maar mijn skischoen past al wel ;-)

null

Click. Click. Peace

Tadaa… Mag nog niet op mijn voet staan (vandaar de krukken ernaast), maar mijn skischoen past al wel ;-)

Rogier op 21 apr. 2014 12:12

Woehoew! Vanaf nu revalidatie met skischoenen aan ipv pantoffels? ;-)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

@Lieven Ik heb eerder een soort van Robocop apparaat aan mijn voet zitten…

Click. Click. Peace

@rogier heeeeeuuuy

Gang is alles

Jeuhj! Goed nieuws Rogier! :D

@Rogier, volgens mij houd je jezelf voor de gek, wel een skischoen aandoen maar de enkel nog niet mogen belasten. Ben maar blij dat die dumps zijn uitgebleven, want anders zou je nog echt in de verleiding gekomen zijn!

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Plaats een reactie