het anti-wintersport topic :P

Op een enkele geluksvogel na zit het er niet meer in voor de meeste dat ze nog gaan wintersporten dit seizoen,

Gelukkig bieden de lente zomer en herfst voldoende mogelijkheden om te sporten. Sommige sporten misschien zelfs wel het hele jaar door om in topconditie aan de wintersport te beginnen, andere doen misschien lekker ontspannen helemaal niets aan sport.

Dit topic is bedoelt om alles te delen omtrent sporten, en sportprestaties die je doet buiten de winter om.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

zal zelf maar beginnen,

Ik beoefen de volgende sporten, Mountainbiken doe ik het hele jaar rond, helaas heb ik omdat iemand mijn fiets had aangereden, waardoor de fiets total los was, heb toen 6 maanden moeten wachten op de volgende fiets

null

en vorige week was die dan eindelijk binnen :D nu weer elke week op de fiets door de bossen heerlijk :D
Ben daarom gelijk gaan trainen voor de Classico borreti 114KM en dan meedoen op de mountainbike
En op 21 juni de jan janssen classic meedoen.

Verder speel ik volleybal, zowel de zaalvariant als de beachvariant, heb mijn eigen meeneem velden, waardoor we steeds ergens anders kunnen spelen, afhankelijk waar we zin in hebben om te spelen.

Verder speel ik elke eerste zondag van de maand een voetbal toernooitje met vrienden, heb zelf helemaal niets met voetbal, ben er ook belabberd slecht in, maar sporten met vrienden is altijd leuk, en daar doe ik het voor.

En niet te vergeten probeer ik elke maand afgezonderd van de drie zomermaanden wel een keer in een indoor skibanen te bezoeken.

En wat doen jullie allemaal

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Mijn wintersportseizoen moet nog tegoei beginnen. :p

Ik game buiten snowboarden om, dit is ook een sport right? (e-sport)
Verder ga ik nog een keer mountainbiken met m’n oom in het bos, als het bevalt ga ik vaker mee denk ik.
En ik wil nog een paar keer de indoor banen bezoeken.

Gang is alles

Fitness en dat probeer het 3 keer (of meer) per week te doen echter schiet het er de laatste maanden door verschillende redenen steeds bij in en blijft het beperkt tot 1 à 2 keer. Vanaf volgende week ga ik weer proberen een ritme op te bouwen.

Ik heb ook een mountainbike, toevallig ook een sensa @Birdheart echter is die fiets te vaak op de weg en te weinig in het bos gebruikt. Trap wel regelmatig 40 à 50 km weg maar dat is toch merendeels op de weg. Daarom twijfel ik nog om hem om te ruilen voor een racefiets of er wegbandjes om te zetten.

En mijn vriendin loopt hard en ik ben van plan met haar mee te gaan doen.

Dit gezegd hebbende besef ik me dat ik dus op dit moment eigenlijk niet veel doe en alleen maar plannen heb. Tijd om daar weer verandering in te brengen… Vanaf volgende week dus ;-)

🏂

@Martin9 ik zou hem niet weg doen enkel voor andere banden gaan, want met een mountainbike kan je wel de weg op voor de afwisseling maar met een wielrenfiets kan je niet de bossen in.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

The longboard season has started! :D Maar eerst komende week nog naar Ischgl :P

Windsurfen op een plas in Helmond, hardlopen, (misschien nog skiën) en skiën :D

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

3 x per week spinning en als het droog is zondags op de racefiets ipv spinning. 1 x per week recreatief potje tennissen. 1 x per week indoor skiën op de band (t/m mei) En elke dag op de fiets naar het werk. Het moet alleen geen pijpenstelen regenen :-)

Eigenlijk wil ik mijn sportactiviteiten wat aanpassen om meer de focus te leggen op vetverbranding ipv conditie. Ik ben gewoon te zwaar en wil in combi met aanpassing van mijn eetpatroon meer vet kwijt raken. Dat vind ik wel een lastige moet ik eerlijk zeggen, want ik ben ondertussen zo gewend aan mijn huidige weekindeling.

When life gets too complicated.... SKI

@Alex
Gevalletje sleur? ;)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Helaas geen planning meer… Hooguit een indoor hal en heeeeeeel misschien een keer zomerskiën op een gletscher. Maar voorlopig ben ik vandaag weer begonnen met hardlopen na een zeer lange tijd (sinds mijn ongeluk is dit de 1e keer).

http://runkeeper.com/user/Svennoo/activity/331762148?&ac…

Carnas on Tour

@Alex
Gevalletje sleur? ;)

ThijsMeeusen op 8 apr. 2014 20:52

Tjah…

When life gets too complicated.... SKI

Na goed nieuws van de chirurg en fysio rij ik nu al weer op tacx (racefiets op standaard), echter nog drie weken voor ik pas mag lopen.

Maar verder fiets ik heel veel, doe ik aan rotsklimmen (sport, adventure, boulderen) en alpinisme. En dan zit een week weer zo vol ;-)

Click. Click. Peace

@Rogier +1 voor revalidatie

When life gets too complicated.... SKI

@Rogier zeer mooi om te horen! Lukt het fietsen wel? Ik moest wel een aantal keer doorduwen om mijn knie te kunnen buigen voor een heel rondje. Hou ons op de hoogte, ben erg benieuwd naar je revalidatie!

Carnas on Tour

Is het zo dat skiërs/boarders over het algemeen ook in het ‘buitenseizoen’ actief zijn in de sport???

Ik ben sportdocent; skien in de winter, mountainbiken en wielrennen af en toe en de racefiets gaat zeker mee op zomervakantie naar (meestal) de bergen. Verder volleybal ik al zon 25jaar. Beachvolleybal als het uitkomt evenals met de volleybalteamgenoten in de zomermaanden tennissen. Tennis doe ik ook nog eens het gehele jaar door 1x per week. Op zomervakantie komen de wandelschoenen tevoorschijn evenals een setje klimspullen voor een hittentocht, sportklimmen en klettersteigen… Komende Meivakantie nog een lange-afstandsfietstocht van een paar dagen maken.

Genoeg interesses, te weinig (vrije)tijd…

@Nemrah ik weet niet als over het algemeen geld dat wintersporters actief(er) zijn op sport gebied buiten het seizoen om,
wat ik me wel heel goed voor kan stellen is, dat mensen die echt voor de sport op wintersport vakantie gaan en ook veel daarmee bezig zijn, dat die wel meer geïnteresseerd zijn in sporten dan de gemiddelde mede-mens. maar ik denk dat deze mensen ook heel actief bezig zijn met hun zomersporten.
het is een wilde gok niet op onderzoek gebasseerd

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Vanaf mei begint het tennisseizoen weer. Dat betekent bijna dagelijks tennis tot september. Daarbuiten hardlopen en fietsen voor de conditie. En een paar keertjes Landgraaf.

Inmiddels is de racefiets weer van stal gehaald. en maak ik de nodige km’s buiten. Trainen voor de aankomende zomer. Om dan In juni te gaan klimmen in de vogezen. en dan in september als toetje De stelvio te beklimmen. Ben ik weer mooi in conditie voor de winter

@Nemrah het valt te zien welke wintersporters je bedoelt:

  • de winterSPORTERS zullen het hele jaar door wel actief blijven.
  • de winterSALONsporters zijn enkel (semi-)actief in de wintersportvakantie

zelf is mijn grootste hobby muur- en rotsklimmen met wat slacklinen bij (slacklinen zou ook goed zijn voor je wintersport…)

fussbal und gaming voor me, en natuurlijk veel zwemmen in de zomers. deze zomer naar peru, dus daar de jungle in en mountainbiken enzo :)

Certified ski-boy, glijbewijs

@Jorian Hoe kom je er bij om naar Peru te gaan!? Btw, het is daar dan ‘winter’;) Mss toch de ski’s meenemen?:p

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Ga het kitesurfen weer oppakken, daarnaast ook wakeboarden. als je het met een board kan, dan wil ik het op zijn minst proberen ;-) daarnaast straks leren windsurfen op vakantie in Cuba. Helaas is alles hier wat ver weg (behalve kitesurfen, das 20 minuutjes maarja moet er wel de juiste wind staan). Hopelijk komt er snel een wakeboardbaan hier in fryslan

@Jorian Hoe kom je er bij om naar Peru te gaan!? Btw, het is daar dan ‘winter’;) Mss toch de ski’s meenemen?:p

SnowJan op 9 apr. 2014 23:16

M’n ouders leken het leuk, aangezien ze 25 jaar getrouwd zijn, en ze hebben daar ook ontwikkelingshulp gesponsord dus daar willen ze ook ff kijken… heb al honderd keer voorgesteld om daar ook een dagje te skiën, maar helaas :(:(

Ga het kitesurfen weer oppakken, daarnaast ook wakeboarden. als je het met een board kan, dan wil ik het op zijn minst proberen ;-) daarnaast straks leren windsurfen op vakantie in Cuba. Helaas is alles hier wat ver weg (behalve kitesurfen, das 20 minuutjes maarja moet er wel de juiste wind staan). Hopelijk komt er snel een wakeboardbaan hier in fryslan

Waah op 10 apr. 2014 07:21

oja, kitesurfen en windsurfen ook nog, vergeten! maar wel super leuk op cuba

Certified ski-boy, glijbewijs

@Jorian met uitzondering van vrij extreem toerskien valt er niet te skiën in Peru. Is wel heel erg mooi. Als ik een trek kan aanraden is het de cordillera huayaush. Ik heb twaalf jaar geleden vier maanden allemaal mooie bergen beklommen in Bolivie en Peru.

Click. Click. Peace

Zoals in menig topic vermeld, ben ik een hobby-mountainbiker.
per week ongeveer 50 tot 100km, soms een toertocht en soms een classic zoals mergelheuvelland 2 daagse.
Andere sporten vind ik niet zo spannend, maar heb er eigenlijk ook niet veel tijd voor.

In andere vakanties dan wintersport wandelen we met het gezin graag. Het liefst Alpen of in een middengebergte, maar ook een frisse wandeling langs het strand slaan we niet over.

7 jaar geleden deed ik ook nog aan hondensport, pakwerker en het trainen van m’n eigen hond (pakwerk, speuren en gedrag)
Ben daar maar mee gestopt, ik kreeg kinderen en de hond ging ook nog eens dood.
tja, om nu je kinderen te gaan leren speuren :)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

@Ferdinand je kan je kinderen leren speuren met geocaching ;)

in veel caches zit een speelgoedje in voor je kinderen (je moet er wel altijd een ander terug insteken voor het volgende kind)

@Jorian met uitzondering van vrij extreem toerskien valt er niet te skiën in Peru. Is wel heel erg mooi. Als ik een trek kan aanraden is het de cordillera huayaush. Ik heb twaalf jaar geleden vier maanden allemaal mooie bergen beklommen in Bolivie en Peru.

Rogier op 10 apr. 2014 09:10

ik zag op skiresort.de 2 gebiedjes … :p

Certified ski-boy, glijbewijs

Ik ben begonnen met hardlopen, na jaren in de sportschool te zijn geweest, nu tijd voor iets anders. dus in training voor diverse recreatieve loopjes

@Jorian maar daar wil je niet skiën, als ze überhaupt nog open zijn ;-) En de trekkings zijn daar echt de moeite heel erg waard

Click. Click. Peace

@Jorian maar daar wil je niet skiën, als ze überhaupt nog open zijn ;-) En de trekkings zijn daar echt de moeite heel erg waard

Rogier op 11 apr. 2014 19:32

haha zo’n idee had ik al :p

Certified ski-boy, glijbewijs

Plaats een reactie