Post hier je eigen skigebied

Er is natuurlijk al het leuke topic: ‘Bouw hier ons eigen skigebied’, maar toen ik daar in keek zag ik ook dat mensen hun eigen skigebied bouwden. Mijn idee was dan ook om op een nieuw topic je eigen skigebied te posten, zodat andere mensen deze kunnen zien en er wat over kunnen zeggen. Maar als hier geen behoefte aan is haal ik het topic weer weg:)
Ik trap af, ik had namelijk even niks te doen en heb 2 lange grote hellingen gepakt (van circa 1500 t/m 2500m) en daar veel piste’s en liften op gemaakt. Het gebied ligt in Noord Italië, nabij Nauders, in een zijdal van een groot dal, waar bozen ook in ligt. Het ligt bij het dorpjes Mazia en Planol
Ohja, als je aan iemands skigebied iets wilt toevoegen mag dat altijd:D
De kant van Mazia:

null

De kant van Planol:
null

Dit is trouwens een gebied geschikt voor beginners, want de hellingen zijn niet heel steil;p

Ik had deze drie nog liggen (al eerder gepost):

null

null

null

Die bovenste had ik inderdaad al gezien op het ‘Bouw hier ons eigen skigebied’ topic.

Ik heb er ook nog een paar, waarvan 1 in Nieuw-Zeeland. Zal ze binnenkort ook even posten. Leuk topic! ;)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Haha vet, ik ga zo ook maar 'ns aan de slag

Gang is alles

IMG]

null

Is een fictief skigebied in het Lake District. Inclusief legenda:
Lift overview
A Dale Head Quadruple Chairlift
B Dale Head Poma
C Yewcrag T-Bar
D Seatoller Fell Poma
E Slate Mine Poma (Kids)
F Lowbank Double Chairlift
G Hause Gill T-Bar
H High Doat Poma

Piste overview
1 Dale Head Upper
2 Dale Head Family
3 Dale Head Lower
4 Yewcrag
5 Yewcrag Quarry
6 Seatoller Fell West
6a Seatoller Fell - Yewcrag Connection
7 Seatoller Fell East
7a Seatoller Fell Eastern Connection
8 Slate Mine Kids Piste
8a Slate Mine Connection
9 Seatoller Fell Ridge
9a Seatoller Fell Woodside
10 Lowbank West
11 Lowbank East
12 Northbound Connection
13 Hause Gill Valley South
14 Hause Gill Valley North
15 High Doat West
16 High Doat East
17 High Doat Village View
Off piste:
3x Dale Head X-Run
12x Fell Fall East
13x Fell Fall West

❄️

Wow! ziet er mooi uit!

@David23 Petje af, mooi compleet plan en overal aan gedacht! (adres, site)

Certified ski-boy, glijbewijs

Ik heb er ook nog een paar liggen van een tijdje terug, had er aardig wat gemaakt ;)

null

Giga skigebied bij Bonneval-Sur-Arc, soms niet echt realistisch, maar wel een mooie :)

null

null

null

null

null

Wow dat megagebied is inderdaad echt mega! Doet me denken aan 3 vallees

@David23 Petje af, mooi compleet plan en overal aan gedacht! (adres, site)

Jorian op 31 mei 2014 16:18

Inderdaad behoorlijk gelukt, met de kanttekeningen dat mijn lijnen te dik zijn, het rondom de pashoogte een beetje onoverzichtelijk is geworden en het niet hoog en dus klein is. Als er nog iemand in Groot-Brittannië gaat bouwen: met Ordnance Survey kaarten is het heel makkelijk aan namen komen!

❄️

@ThijsMeeusen @Jesper ik word onderhand heel benieuwd naar die van jullie… Hier mijn creatie, Ski am Stockhorn in het Berner oberland. Waarom in 's hemelsnaam een pendelbaan? Die bestaat al ;)

null

Nier zo veel km piste (iets van 30) maar wel aardige offpiste voor een klein gebied.
Edit: was de restaurantjes vergeten!

❄️

@David23, die komt me bekend voor ;) daar heb ik er ook eens eentje gemaakt

null

null

null

null

Mijn creatie

null

De ene zijde, het treintje gaat naar frasteals op 830m met bijhorende piste.
null

De andere zijde

#wintersport verslaafd

@David23, die komt me bekend voor ;) daar heb ik er ook eens eentje gemaakt

null

null

null

null

HenriS op 2 jun. 2014 23:19

Haha

❄️

null

Een ‘echt’ skigebied in de Ardennen. De rode piste rechts is de bestaande piste Mont des Brumes.
Zie: https://www.wintersport.nl/skigebieden/brumes

❄️

null

Een skigebied in het Appenzellerland, opnieuw bij een bestaande pendelbaan.

❄️

Mooi klein gebiedje @David23, ook leuk om eens een gebied te bouwen vanuit een ander ‘camera’ standpunt. Om je gebied(en) wat duidelijker te maken geef ik je de tip de lijnen van de pistes iets dunner te maken, dan word het wat rustiger en duidelijker:)

Ik zoek nog steeds een 3S-icoontje, zou jij die hier kunnen posten @HenriS

❄️

Mooi klein gebiedje @David23, ook leuk om eens een gebied te bouwen vanuit een ander ‘camera’ standpunt. Om je gebied(en) wat duidelijker te maken geef ik je de tip de lijnen van de pistes iets dunner te maken, dan word het wat rustiger en duidelijker:)

Joostglas op 20 jun. 2014 16:42

Klopt, ik zag na het posten al meteen ze te dik waren…

❄️

Nou ik had ook een idee
Een uitbreiding van het skigebied van Spindleruv mlýn. Het gebiedje is verbonden hiermee met een gondel (trouwens wel nutteloos maar toch leuk) en verder heeft het gebied veel moderne liften en makkelijke pistes. Zo is het grootste gebied in tsjechië weer een stuk groter.

null

alsjeblieft:

null

Thanks ik kon m ook niet vinden

Dank je @HenriS

❄️

Ik had niks te doen, een megagebied in de noordelijke vogezen gemaakt. Niet heel realistisch maar wel leuk:)

null

@Joostglas, hier heb ik nog wel een leuk valleitje voor je om vol te bouwen (er moeten ook nog wat dorpen uit de grond worden gestampt, in goede Franse traditie. Dat kunnen ook gebouwen zijn die er sfeervol uitzien trouwens, maar dan wel allemaal op ski’s/board te bereiken). Net ten noorden van Briançon en ten zuiden van het skigebied Galibier Thabor. Veel plezier.

null

Haha de verveling heeft dit gebied gemaakt:

null

Dat zijn veel 6 persoons liften!

❄️

Ja klopt haha

hoeveel km zou dit zijn?

Plaats een reactie