TK: Full Tilt Konfict skischoenen

Hey allemaal,

Ik probeer al een tijdje mijn zo goed als nieuwe skischoenen te verkopen. Tot op heden is het nog niet gelukt, mede doordat mensen veel te laag bieden. Aangezien er weer vakanties aan zitten te komen lijkt het mij dus wel handig om het hier onder de aandacht te brengen, want er zal hier meer belangstelling zijn dan op marktplaats.

Even een korte omschrijving: Redelijk stijve skischoenen van het Amerikaanse merk Full Tilt, geschikt om te freeriden (gewoon pistegebruik kan ook prima). Makkelijk aan te trekken en ze wegen ook bijna niks. Maat 40-40.5 (26/26.5).
1x een kleine 20 minuten indoor gebruikt (precies 3 korte afdalingen mee gemaakt), dus eigenlijk nog zo goed als nieuw.

Meer info: http://link.marktplaats.nl/408106594

Als iedereen te laag biedt volgens jou dan is je vraagprijs gewoon te hoog.

Ten eerste zitten maar weinig mensen te wachten op tweedehands skischoenen.

Ten tweede koop je voor 225euro hele mooie, goede en nieuwe skischoenen. Zeker bij de overjarige modellen vind je er toppers tussen.

Met andere woorden, is vraagprijs is veel te hoog, ondanks dat de schoenen het zeker en vast waard zijn.

Tja, zo zie jij het, maar als iemand €50 biedt voor een nog net niet spiksplinternieuwe schoen met winkelwaarde van bijna €400, dan zou jij ze ook niet verkopen (bijna 50% korting is toch erg schappelijk lijkt mij). Vergelijk het met een nieuwe auto die je net gekocht hebt voor €10,000, waar je 1 dag in hebt gereden en het vervolgens zou moeten verkopen voor €1250,-. Dan is een vraagprijs van €5000 echt niet te hoog hoor…

Anyway, ik had gewoon gehoopt dat er hier meer mensen actief zijn die dit soort materiaal wel weten te waarderen dan het gemiddelde volk op marktplaats.

Als laatste is het niet nodig een discussie te gaan houden over het waarom deze skischoenen nog niet verkocht zijn.
Mensen die geinteresseerd zijn kunnen via de advertentie contact opnemen en misschien valt er nog wat over de prijs te onderhandelen.

Leuk verhaal Jesse, maar de markt bepaalt de prijs.

Als je de schoenen niet voor halverwege maart verkocht hebt, dan kunnen ze voor aan klein jaar de zolder op. Zijn ze volgend seizoen misschien minder waard dan €50.

  • het feit dat ik eventjes(zonder intresse) de schoenen heb opgezocht, maar ze niet heb kunnen vinden… maakt het ook al een stuk minder aantrekkelijk voor kopers.

@Liefhebber: de link doet het hier gewoon. Mocht de link het bij jou niet blijven doen, zoek dan gewoon op Full Tilt. Staan er maar 2 paar op momenteel.

Dat is het nieuwste model, andere look maar zelfde systeem.

Plaats een reactie