Gondel Champagny

Misschien een wat stomme vraag, maar kun je de gondel vanuit Champagny ook naar beneden pakken? Ik ga met mijn gezin op vakantie, die nog niet allemaal de rode piste aan kunnen die naar het dorp terugloopt. Of is er ook een makkelijkere afdaling richting Champagny?

Is geen domme vraag hoor.

De dalafdaling aan die kant kan voor een beginnende skiër/boarder vrij intesief en lastig zijn. Zeker aan het eind van de dag als de piste helemaal kapotgeskied is en iedereen diezelfde piste moet nemen om naar het dorp terug te keren.

Van deze specifieke gondel weet ik het niet, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik NIET met een gondel naar beneden kon.

Het lijkt mij zo goed als zeker dat je hier met de gondel terug kan. Afgelopen winter hadden ze zelfs in februari moeite om deze twee rode pistes open te houden. Bij wat slechtere sneeuwcondities is de gondel dus de enige manier om terug te komen.

Lijkt me wel, ben er nooit geweest maar heb even gegoogled en op de sit van la plagne kan je inzoomen op de pistekaart http://www.la-plagne.com/images/pdf/planpistesparadiski2014…

Daar zie je dat de gondel tot in het dal loopt.

En verder wat @GiGi zegt een gondel gaat altijd twee kanten op. Een stoeltjeslift wil nog wel eens alleen naar boven gaan.

Let it snow, let snow, let it snow!

Lijkt me wel, ben er nooit geweest maar heb even gegoogled en op de sit van la plagne kan je inzoomen op de pistekaart http://www.la-plagne.com/images/pdf/planpistesparadiski2014…

Daar zie je dat de gondel tot in het dal loopt.

En verder wat @GiGi zegt een gondel gaat altijd twee kanten op. Een stoeltjeslift wil nog wel eens alleen naar boven gaan.

Bien op 25 jul. 2014 23:02

Wat je zegt klopt niet helemaal. Zowel een stoeltjeslift als een Gondel gaan altijd omghoog en omlaag (duh). Maar de liftconstructie is bepalend of personen en/of goederenvervoer naar beneden is toegestaan. In Zauchensee bijvoorbeeld heeft de Schwarzwandbahn alleen persoon en goederenvervoer naar boven. Er is geen dalvaart mogelijk met de gondel.

Hup Willem II

Omdat de piste naar Champagny niet altijd (even goed) beskibaar is, soms zelfs gesloten, kun je zeker met de gondel naar beneden.
Zelf ben ik in de zomer wel eens met de gondel afgedaald.

bon ski

@Nicky dat wist ik niet. Ik heb nog nooit een gondel gezien die geen personen mee naar beneden nam, maar die bestaat dus blijkbaar. Weer wat geleerd. :)

Maar denk dat de topicstarter antwoord heeft op zijn vraag.

Let it snow, let snow, let it snow!

Jazeker, de gondel is ook open om naar beneden te gaan. De rode piste (bois) naar het dorp is idd aan het einde van de dag afgeskied en kan zelfs voor de licht-ervaren skiër lastig worden.
Er is nog een andere afdaling richting het dorp maar die is vaak alleen bij uitstekende condities geopend (Mont de la Guerre)
Dus, geen zorgen, het merendeel daalt af met de gondel. Lekker ontspannen :-)

Plaats een reactie