Ik zoek een rustig skigebied voor beginners

Ik ben op zoek naar een rustig skigebied voor beginners in Oostenrijk, zelf heb ik al eens geskied in Oostenrijk maar mijn vriend nog niet. Wie kan mij helpen en heeft geschikte tips? We willen met eigen vervoer naar Oostenrijk rijden. Alvast bedankt voor het meedenken! :)

Hoi Tallie, ik kan je van harte Lofer aanbevelen. Een rustig skigbied, niet bijster veel kilometers en behoorlijk bovenin in Oostenrijk. Lofer is uitgekozen tot het familieskigebied van het jaar 2013/2014 en biedt vooral voor families en beginners een relaxte omgeving. Er zijn nog veel meer skigebieden die voor jullie geschikt kunnen zijn, andere forumleden kunnen je er vast meer over vertellen. Succes in je zoektocht en veel plezier!

It's all about believing!

Ik denk aan Pertisau, Achensee. Mijn vrouw en dochter hebben daar prima leren skiën: overzichtelijk, toch afwisselend, goede skileraren, aangename omgeving, snel bereikbaar.

Misschien is het even makkelijk te vermelden wanneer je zou willen gaan, dat scheelt namelijk nogal, verder ben ik het geheel met Thomas6 en fret eens, ben in zowel pertisau als lofer geweest en beide gebieden zijn zelfs in de voorjaarsvakantie redelijk rustig te noemen.

Brand in Brandnertal www. Brandnertal.at. leuk authentiek dorp, gemoedelijk, gezellig,goede school
Niet al te groot, 55 km piste, betaalbare skipas.Wij komen er al 34 jaar ( 2 'a 3 maal per jaar) In het dorp
zijn een paar goede restaurants, en après ski mogelijk heden. Ook op de piste zijn gezellige restaurants. Brand en Burserberg zijn met elkaar verbonden dmv een gondel.Het gebied is redelijk sneeuwzeker met , bij te weinig sneeuw, zijn er sneeuw kanonnen. Wij gaan al een paar jaar ook half dec een week, en hebben altijd goed kunnen skiën.Voralberg staat ook bekent, als een vrij sneeuw zeker gebied.

De kleinere gletsjers (Kaunertaler bijvoorbeeld)komen ook in aanmerking.

❄️

Neukirchen (Wildkogel) vooral vanwege de goede ligging en de vele blauwe pistes voor beginners.

Helemaal met de rest eens. Lofer, Achensee, Karwendel, Brand allemaal erg fijn.
Tauplitz is mischien ook nog een Idee, Hochrindl (wel erg klein) Hinterstoder of Ehrwald. (dat is mischien wel iets drukker, wel erg geschikt)

Bedankt voor jullie reacties! Ga zeker wat met de tips doen.
Wij willen in januari gaan en dan buiten de schoolvakanties want dan is het wat rustiger overal.

Groetjes,
Chantal.

Ik kan je het het skigebied Steinplatte (Waidring) van harte aanbevelen. Veel blauwe glooiende pistes en zeer geschikt voor beginners.

Als je de winklmoos skipas neemt komen er nog meer skigebieden bij, die zeer geschikt zijn voor beginners.

Heel veel succes met zoeken.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Lermoos (leuke apresski Lahme Ente) icm Ehrwald en als het deze winter wat minder is heb je nog de Zugspitze.
Heb daar heel wat ski km-ers gemaakt als beginner

Skiën= 6 maanden voorpret en 6 maanden napret

Kijk eens bij Lungau. Haus im Lungau is een leuk appartement en het dorp is centraal tussen skigebieden gelegen.
[verwijderd] voor meer info over het appartement en de omgeving

haus im lungau

Deze laatste reactie riekt naar spam!

❄️

Lungau heeft een paar mooie gebieden voor beginners maar ook gevorderde skiërs kunnen er genieten.
Het gebied Katschberg/Aineck is een mooie met een afdaling van zes km. En Obertauern is ook een schitterend gebied.
Het dorp Sankt Michael Im Lungau ligt er tussenin.

haus im lungau

Deze laatste reactie riekt naar spam!

David23 op 5 nov 2014 17:01

+1 @David23

Besmeurd ook andere topics

May the ski force be with you !!

Ik ben zelf een paar jaar geleden naar Axamer Lizum geweest met mijn gezin. Pistes voor allen en niet te moeilijk. Niet heel groot, wel gezellig. Genoeg blauw om lekker te oefenen. Ik hou van relaxt skiën, de kinderen en mijn man konden al snel de wat moeilijkere pistes op. Het dorp is gezellig, niet ver van Innsbruck, leuk om een dagje heen te gaan. Ik hoop dat je wat aan mijn mening hebt. Wij gaan komende wintersport er voor de tweede keer naartoe.

Ik ben zelf een paar jaar geleden naar Axamer Lizum geweest met mijn gezin. Pistes voor allen en niet te moeilijk. Niet heel groot, wel gezellig. Genoeg blauw om lekker te oefenen. Ik hou van relaxt skiën, de kinderen en mijn man konden al snel de wat moeilijkere pistes op. Het dorp is gezellig, niet ver van Innsbruck, leuk om een dagje heen te gaan. Ik hoop dat je wat aan mijn mening hebt. Wij gaan komende wintersport er voor de tweede keer naartoe.

MarD op 6 nov 2014 12:14

Axamer Lizum heeft niet echt veel blauw, ik vind het ook niet een gebied voor de echte beginners.
En het ‘dorp’ Axamer Lizum gezellig? Of bedoel je Axams? Axamer Lizum is meer een klein hoteldorp waar weinig te beleven is.

Het meeste is al wel genoemd. Hieronder nog een aanvulling:

  • Seefeld
  • Kappl
  • See
  • Gerlitzen
  • Filzmoos
  • Sonnekopf
Even a bad day skiing is better then a good day at work

Hallo mensen!

Na wat informatie te hebben uitgezocht is het uiteindelijk Saalbach geworden! veel blauwe pistes en gezelligheid ;)We kijken er met plezier naar uit. Wie is daar trouwens nog meer geweest?
Iedereen bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Chantal

@Tallie , Ik ben er eens geweest, leuk gebied, met veel mogelijkheden, al heeft het een paar aparte punten, vond ik. Het skigebied is, zeg maar doorgesneden in 2 delen, d.m.v. een autoweg, op twee punten moest ik de weg oversteken, en 1 piste liep gewoon dood, ik moest de bus nemen om weer het gebied in te komen.
Wel een gezellig gebied, prima prijzen, en apresski. Zelf zat ik in Hinterglemm, ipv Saalbach, hoe daar de apresski is weet ik niet. Vergeet niet om naar http://www.goasstall.com te gaan, zit bijna op het einde van de piste in Hinterglemm.

@Tallie: Wanneer ga je? Saalbach heeft veel makkelijke glooiende pistes, maar het is wel een bekend skigebied. Dus afhankelijk van wanneer je gaat, lijkt me dat al dan niet een goede keuze ;) Apres-ski is alvast meegenomen :)

Het gebied Katschberg/Aineck is een mooie met een afdaling van zes km.

leonhoppener op 5 nov 2014 17:10

Katschberg is (uit eigen ervaring) geen ideaal gebied voor beginners. Die afdaling van zes kilometer die je vermeldt is een treffend voorbeeld, zeker goed te doen voor de beginnende skier, maar als je terug naar Katschberg wilt zul je rood moeten gaan (het laatste stuk verandert in een flipperkast op het einde van de dag trouwens). Het is daar (naar mijn mening) ook iets te druk voor ontspannen beginnend je bochtjes te draaien.

Al eens naar Damüls gekeken in Vorarlberg? Hier zijn veel blauwe pistes en het is er relatief rustig. Dat is tevens een authentiek dorp, vrij sneeuwzeker en eigenlijk snel aan te rijden.

Keus is gemaakt zo te zien? Ik sluit me aan bij wat al eerder genoemd is; Zugspitze Arena. Goed te bereiden, verschillende kleinere gebiedjes waarvan met name Ehrwalder Alm en Berwang zeer beginners vriendelijk zijn. Ik heb mijn eerste echte ski kilometers in Berwang gemaakt, heerlijk rustig en niet echt moeilijk.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

We hebben geboekt van 31 jan. t/m 7 feb. net voor de voorjaarsvakantie-drukte. Weet iemand of het in mijn geboekte week druk is op de pistes?
We hebben trouwens een hotel geboekt aan de oefenweide in Saalbach, om nog even wat te kunnen aanklooien ;)

@Tallie: Zal wel meevallen dan, misschien ergens nog een verdwaalde student, geniet ervan :) @David23: Over het hoofd gezien ;)

Haha dank je! Gaat vast goedkomen. We kijken er naar uit ;)

Ik vraag me iets af: zelfs mijn ruzie met quoten reactie heeft een duimpje? Wie geeft mij al die duimpjes? Ben in 3 weken ofzo van 1 naar 3 groene bollen gegaan nu terwijl dar volgens mij niet helemaal klopt ;)

❄️

Zo, even terug op de forum voor we lekker op wintersportvakantie gaan met het gezin. Ik vind het alleen el leuk om iedereen over zijn voorbereidingen te horen kletsen, wat kunnen we dit jaar weer verwachten etc etc!!! Wij hebben besloten om met het vliegtuig te gaan, lekker snel en makkelijk. Alleen nog het stuk naar Axams (HenriS !!! Foutje, was inderdaad niet Axamer Lizum). We hebben een auto gehuurd bij de topautoverhuur.com. Ik kwam hen tegen in de buurt van Denia, waar wij met de kerstvakantie verbleven. Leuk gesprek gehad en meteen maar gaan kijken op hun website. leuk om iemand van een website persoonlijk te kennen…
Na onze wintersport zal ik wat melden over onze vakantie. Kan niet wachten om te gaan…

Plaats een reactie