Gezellig dorp met de kerstdagen?

Wie kan mij vertellen welk dorp echt gezellig is met de kerstdagen. En dan bedoel ik gezelligheid qua aankleding v/h dorp, kerstmarkten, zingende koortjes etccc. Een hooggelegen dorp (>1200m) zal rond de kerst een grotere kans maken op een witte kerst dan laaggelegen dorpen.
Gezelligheid maak je in 1e instantie zelf natuurlijk maar het wil wel helpen als een dorp zich helemaal in kerstsfeer hult! Voorbeeld hieronder…

null

Dan zou ik denken aan Kitzbühel, St. Johann in Tirol, Großarl, Seefeld, Ellmau/Söll.
Rattenberg en Brixxlegg in het Alpbachtal zijn ook heel mooi, maar dan zit je niet direkt in het skigebied.
Hou er wel rekening mee dat veel kerstmarten op de kerstdagen zelf al gesloten zijn. 24e en 25e vieren de Oostenrijkers hoofdzakelijk met hun Familie binnen.

Wil een foto plaatsen maar lukt helaas niet :(

Dienten Die Alte schule

Wat voor foto?

Van een gezellig bergdorpje op 1030 m met Kerstverlichting :) Dienten am Hochkönig

Dienten Die Alte schule

Dienten hebben we ook al eens naar gekeken, idd leuk skigebied met Maria Alm!

Werfenweng ziet er vaak ook zo sprookjesachtig uit.

Lech.
1444 m., en in de sneeuwrijkste hoek van de Alpen, dus bijna altijd de dikste lagen sneeuw op de daken
Daarbovenop (of liever daaronder ;-) ) een zeer pittoresk dorp met oude huizen en een barokke kerktoren, en pistes tot in het centrum.
Veel kerstsfeer, en een prachtig vuurwerk met oud & nieuw, en nog een keer op nieuwjaarsdag in aangrenzend Zürs.

@shuffle, kijk bij de vlgd link heb ik de foto geplaatst van Dienten :)

https://www.facebook.com/pages/Die-Alte-Schule/2845934949225…

Dienten Die Alte schule

Helaas is ie bezet met de kerst…

Ja sorry @Shuffle ;) Maar het is een knus bergdorp en een heerlijk skigebied :)

Dienten Die Alte schule

Werfenweng ga ik met de kerst heen. Ik kann dan berichten hoe het was :-)

Als je nou eens op zoek gaat naar een dorp waar je graag wil skiën en je googlet dan een afbeelding met als zoekterm “[naam dorp] Christmas”, dan krijg je vast allemaal mooie plaatjes en kan je kijken of het ook qua sfeer/aankleding aan je wensen voldoet.

La Clusaz (haute-savoie, Frankrijk)

@gigi: genoeg dorpen in m’n hoofd, dat is het probleem niet. Maar ging me meer om persoonlijke ervaringen van medeforummers. Wij zijn nog nooit met kerst op wintersport geweest, alleen met de voorjaarsvakantie. Maar er zullen toch genoeg forummers zijn die bv in Obertauern, Obergurgl of Damüls zijn geweest en die kunnen vertellen over hoe de aankleding was tijdens de kerstdagen?

Plaats een reactie