Ski's huren of kopen op MP?

Is het een heel dom idee om ski’s te kopen via MP voor mijn dochter van 7 (3e skijaar) en dochter van 4 (1e echte skijaar)?

Als ik kijk qua huren ben ik rond de 50 euro kwijt.
Voor dit geld kan ik ook een setje kopen via MP. (Carve)
Er komt ook nog een dochter na (nu 2,9 jaar) die het weer kan gebruiken volgend jaar.

Wie weet het?

Tenzij je precies weet wat je moet hebben, zou ik niet gaan kopen in dit geval.

Precies weet als in lengtemaat en schoenmaat?

geschiktheid zou ik me meer druk om maken eigenlijk.

Wij hebben het wel gedaan voor onze dochter. Ik heb splinternieuwe Tecno Sweety 100cm ski’s gekocht voor 50 euro van een mevrouw die ze gekocht had voor haar dochter in zo een groeiplan. Ze waren niet gegaan en nu waren de ski’s te kort. Onze dochter kan hier wel twee jaar op skieen en daarna kan ik ze nog wel kwijt op marktplaats voor zeg 30 euro. Qua lengte is het heel simpel wat je nodig hebt…eerst goed advies vragen in een goede wintersport zaak en dan gaan kijken op marktplaats. De meeste (recreatie gebruik) kinderen skiën 1 week per jaar dus heel erg oud en afgesleten zullen ze niet zijn want dan zijn ze vaak aan een nieuwe lengte toe. Ik heb het dan wel over kleine kinderen en uiteraard uitzonderingen daargelaten. De meeste ski’s die ik tegen kom in de maat 80cm tot 130cm zijn vaak maar 1 a 2 weken gebruikt. Ouder zal ik ze persoonlijk niet kopen op marktplaats maar dat is persoonlijk. Qua schoenen hebben wij verstelbare van Roces. Onze dochter heeft tot nu toe 1 maat per jaar dus ze kan haar huidige schoenen nog wel een paar jaar voort. Nieuw kosten ze 100 euro maar ik zie ze vaak genoeg voor 50 euro gebruikt staan.

***eerst goed advies vragen in een goede wintersport zaak en dan gaan kijken op marktplaats. ***

Evelien2 op 28 okt 2014 12:12

Hmmtja, advies vragen en daar kopen of zelf uitzoeken en MP gebruiken is netter.

Hmmtja, advies vragen en daar kopen of zelf uitzoeken en MP gebruiken is netter.[post] Userd op 28 okt 2014 12:50[/post][/quote]

Ach, wat is netter. In diezelfde zaak koop ik wel haar wintersport kleding incl. handschoenen etc aangezien ik dat niet tweedehands koop.

Vraag het degene aan wie je uitleg vraagt, dan heb je het antwoord daarop. Wel van tevoren doen hè ;)

Plaats een reactie