matrei 3 tot en met 10 januari (wie gaat mee??)

mijn vriendin en ik hebben een apartementje in het dorp matrei.
van 3 tot 10 januari 2015 hebben we een apartementje in matrei dat eigelijk voor 4 personen is. wie heeft er zin om mee te gaan is een zeer rustig apartement in een rustig dorp . skibus stopt op 50m van het huisje en rijd om het halfuur tis ong. 5a10 min rijden tot de skilift wij zijn een koppel van 27en 28 jaar.wij rijden met eigen vervoer

Off-topic: gaan jullie enkel skiën in Matrei? 37 kilometer is niet bijster veel voor een week ;)

Grossglockner Resort Kals-Matrei is waar we heen gaan dit licht op 10 min van ons huisje

True, maar met een meerdaagse skipas kun je trouwens ook naar de andere gebieden in Osttirol en naar de Molltalergletsjer en Mallnitz. (Still off-topic)

❄️

Klopt

Ik weet niet hoe gevorderd je als skier/boarder bent, maar Hochstein in Lienz is een echte geheimtip! Zit ook in je skipas, maar ik durf er op te wedden dat je daar zowat de enige zult zijn daar :) Op een kleine 20 minuten rijden van Matrei.

37km? https://www.wintersport.nl/skigebieden/goldried videoverslag op deze site spreekt toch van 110 sinds de dorpen verbonden zijn!
Ik ga de week van 17 januari naar daar en heb nog plaats maar jullie hebben al geboekt de week ervoor veronderstel ik?

Test

Dit is een van de gebieden die behoorlijk wat onjuiste informatie gaf. De aantal km en de hoogte van dit gebied kloppen niet. Volgens mij is dat op de meeste sites wel aangepast. Ik was er bij de opening bij toen de verbinding tot stand kwam met Kals. Toen had ik al mijn twijfel over het aantal km. Verder is het saaiste skigebied t.o.v andere gebieden in de buurt van Lienz. De skipas vindt ik behoorlijk duur als je alleen in Matrei gaat skien
voor die ongeveer 40 km.

May the ski force be with you !!

37km? https://www.wintersport.nl/skigebieden/goldried videoverslag op deze site spreekt toch van 110 sinds de dorpen verbonden zijn!
Ik ga de week van 17 januari naar daar en heb nog plaats maar jullie hebben al geboekt de week ervoor veronderstel ik?

Bruno op 7 nov 2014 09:30

Dat is het probleem. Veel mensen denken nog steeds dat het een groot skigebied is, terwijl je het op 2 dagen van binnen en van buiten gezien hebt. Die 110 km is één van de excessen die tot veel ongenoegen hebben geleid over de valse kilometertelling van vele skigebieden. Als je de officiële site checkt zal je het ook zien, hier op wintersporters is het half aangepast.

Niettemin is Osttirol een heel mooie regio om te gaan skiën hoor ;) Als je de regio wilt gaan verkennen, zoek je best iets in Lienz zelf, dit ligt heel centraal om alle skigebieden te verkennen :) Zie ook mijn verslag over Osttirol van 2013: https://www.wintersport.nl/forum/topic/103326
@CJAHulskamp: 100% gelijk, de andere gebieden in Osttirol zijn leuker & rustiger!

Tja ik heb geboekt en we waren sowieso van zin af en toe naar een ander gebied te rijden aangezien ze niet ver zijn en in de skipas inbegrepen.
En zo slecht zal het nu ook wel niet zijn zekers :-)

Niet getreurd @Bruno

Zoals gezegd de andere gebieden zijn erg leuk. Ik vond alleen Matrei erg tegenvallen. Maar wie weet bevalt het U het wel. Smaken verschillen nauw eenmaal !!! In ieder geval plezier

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp treuren doe ik niet snel, zeker niet als het over een skivakantie gaat :-)

Plaats een reactie