Wintersport week 51 (15 dec e.v.) waar er sneeuw ligt

  • Bokkie (Ronald), 's-Hertogenbosch, heel week 51 (v.a. 13-12), voorkeur Oostenrijk, maar iets anders is ook prima (als het maar wit is smile, ben in bezit van auto (Megane Scenic, benzine) met winterbanden.
  • Peter007, België (Zottegem), 13/12/2014, min 5 skidagen, Min 150 km Pistes. Zermatt, Les Trois valléés, Sint-Anton, Ischgl…
  • Wouter1981 (+collega), Enschede, heel wk51, voorkeur Oostenrijk (omdat we al twee jaar in Frankrijk geweest zijn), groot gebied, ski-in/ski-out is pré, voornamelijk blauw/rood
    *flipski , belgie, (herselt), wk 51 ,naar waar en hoelang maakt mij niet zoveel uit , wel geen klein skigebied!

Hallo mannen,

Zojuist een ongelooflijke aanbieding in mijn mailbox gekregen. Ik weet dat het Frankrijk is, maar dit gebied is wel een van de gezelligste van Frankrijk en ook heel goed gelegen. 600 km pistes, waarvan de meeste boven de 2000 meter. We zijn voorlopig met 4 man, dus word een concept met 1 wagen moeilijk, laat staan onmogelijk. Ik ga ook liever met de wagen, maar voor die prijs wil ik wel eens de bus nemen hoor.
Vertrek 13/12/2014, midweekski (8d) in Hotel Les Christelles (Les Menuires) met perfecte ligging op de piste, inclusief slaapbus, volpension, free bar vanaf 17 tot 23 uur en skipas. 499 euro (normaal prijs deze periode 840 euro)
Wat denken jullie mannen ? Iets om te overwegen ? Miscchien zijn er nog andere mensen geïnteresseerd .

Grts,
Peter

Peter Hertegonne

Correctie, We zijn voorlopig met 5 man, dus word een concept met 1 wagen moeilijk, laat staan onmogelijk.

Peter

Peter Hertegonne

@peter. Mag ik vragen waar je die aanbieding hebt gezien? We hebben 13 dec besproken in oostenrijk, maar kunnen kosteloos annuleren, bij geen/ voldoende sneeuw. Zoals het er nu nog uit ziet, ben ik aan het kijken om evt uit te wijken naar iets anders, waar wel te skiën is. En wie wil dat nou niet voor 500 euro alles incl. Bij voorbaat dank.

hey mannen, zit ook te denken om in week 51 lekker richting Oostenrijk te gaan. Gebied afhankelijk van de sneeuwcondities, plaats is er wel zo in voorseizoen. Meerdere keren in Frankrijk geweest maar mis daar toch de sfeer beetje, Oostenrijk heeft daarom mijn voorkeur. Heb auto (diesel) en winterbanden en kettingen enz. Oja ik snowboard en na skiën lekker drankje, geen nachtwerk :-)

gebieden: Zillertal3000, ZillertalArena, Montafon? als we auto hebben kunnen we ook wat combineren.

@Peter007, dat lijkt mij een mooi aanbieding.

Les Menuires blijkt 2,5 hour rijden vanaf de Turijn luchthaven waar ik ga naar toe vliegen voor 36, EUR retour. Aankomst is 20:25 13 december en terug 20 december voor 36 EUR retour als niet in slaap bus wil. Ik niet in iedere geval, ik heb mijn slaap nodig als ik ga skieen. Nacht bus is niks voor mij.

Ik volg dit topic ook even, wellicht ook in de mogelijkheid om in week 51 richting de sneeuw af te reizen. Ik ben 39 jaar, ski’s al zo’n 25 jaar en in bezit van lease auto (diesel) met dakkoffer en winterbanden. Ben al in veel gebieden geweest in zowel Frankrijk als Oostenrijk maar nog nooit in de laatste weken van december.

Mocht iemand voor de genoemde week 51 nog een accomotie zoeken. Ons huis is nog beschikbaar, 4 persoons chalet (Chez Robert) in Vallandry (Paradiski). Als je mij een berichtje stuurt dan kan ik de lezers van wintersporters.nl een goede aanbieding doen voor deze week.

Mocht Oostenrijk niet wat worden houden we dat zeker in gedachten @Jeannet !

Zojuist een ongelooflijke aanbieding in mijn mailbox gekregen. Ik weet dat het Frankrijk is, maar dit gebied is wel een van de gezelligste van Frankrijk en ook heel goed gelegen. 600 km pistes, waarvan de meeste boven de 2000 meter. We zijn voorlopig met 4 man, dus word een concept met 1 wagen moeilijk, laat staan onmogelijk. Ik ga ook liever met de wagen, maar voor die prijs wil ik wel eens de bus nemen hoor.
Vertrek 13/12/2014, midweekski (8d) in Hotel Les Christelles (Les Menuires) met perfecte ligging op de piste, inclusief slaapbus, volpension, free bar vanaf 17 tot 23 uur en skipas. 499 euro (normaal prijs deze periode 840 euro)

Hee Peter! Zeker mooie aanbieding! Free bar ook niet onaardig ;-) 't Ziet eruit als een enorme kast van een gebouw dus dat zal dan ongetwijfeld ook wel gezellig zijn (niet zo zeer qua uitstraling maar meer qua mensen die er ook zitten). Ben zelf echter niet zo van de busreizen, knal liever met de auto vanaf een uurtje of vier die kant op maar daar zal de aanbieding niet op ingesteld zijn neem ik aan? Of is er korting bij eigen vervoer? Zo niet, is er een optie voor pickup in NL, of gaat dat vanuit Belgie?

Verder, die skipas. Is die voor Les Menuires alleen, of voor de volle 600km van L3V?

Sneeuwzeker is 't natuurlijk nog niet, maar d’r liggen daar zoveel gletchers dat ik voor dat geld en die ligging incl gletchers (en die hoogte!) wel een gok wil nemen. Is 'r een annulering mogelijk op 't moment dat 'r écht niets blijkt te zijn? Ik wilde eigenlijk in de voorlaatste week boeken maar dit kun je ook niet laten schieten :)

Zegt je aanbieding nog iets over materiaalhuur? We hebben zelf wel schoenen, maar geen board / ski’s dus hebben daar nog wat nodig van de lokale verhuurtoko’s. D’r zal vast een skiset oid zitten :)

Goed bezig! Ik heb net een review van 't gebied bekeken en krijg meer en meer zin!! :D

Kan me helemaal vinden in dit concept , en met de bus rijden heeft toch ook zijn voordelen , (slaapt)toch nog iets beter als in de auto . zie het helemaal goed komen grts

Hallo Everybody,

Ja, ik weet dat de bijna nergens nog sneeuw ligt. In Val Thorens ligt er wel wat sneeuw en er gaat nog sneeuw bijkomen deze week maar niet genoeg. Het gebied ligt wel hoog dus vertrouw ik erop dat er in de komende 3 weken nog een pak sneeuw zal bijvallen. Terug naar de aanbieding .Vertrek 13/12/2014, midweekski (8d) in Hotel Les Christelles (Les Menuires) met perfecte ligging op de piste, inclusief slaapbus, volpension, free bar vanaf 17 tot 23 uur en skipas. 499 euro (normaal prijs deze periode 840 euro). Upgrade skipas voor 6 dagen 66 euro. Opstapplaatsen en ook ski en board huur kan je bekijken op de site van skiword, die deze reis organiseert. De aanbieding loopt nu nog 3 dagen en 11 uur. Interesse om mee te gaan ? stuur mij een berichtje.

Grts,
Peter

Peter Hertegonne

Correctie, soep om 17 uur en free bar van 18 tot 23 uur.

Peter Hertegonne

Heey! Twee keer interesse om mee te gaan hiero :-) Waar had je de opstapplaatsen staan? Site van skiword zei je? heb je daar zo een directe link bij voor me? :) Nog enig idee over annulering in 't geval 't écht prut is? Denk wel dat upgrade van de skipas voor 't hele gebied de moeite waard is!

Sneeuwzeker is 't natuurlijk nog niet, maar d’r liggen daar zoveel gletchers dat ik voor dat geld en die ligging incl gletchers (en die hoogte!) wel een gok wil nemen.

Wouter1981 op 25 nov 2014 20:06

3V of VT en zoveel gletsjers?? Dat klopt niet echt.

Niet? Oh, ik meende er wel een aantal te spotten op de pistekaart. Wellicht kun je er niet skiën, ik ken 't gebied nog niet…

Is het niet verstandiger nog even te wachten wat het weer gaat doen? Eigenlijk kun je pas een goeie week van te voren iets zeggen over de omstandigheden… En accomodaties zijn er in deze week nog volop, want het is voor heel veel mensen een onmogelijke week zo net voor de Kerst. Ik vermoed dat er last minute nog wel wat goeie aanbiedingen voorbij zullen komen.

Daarbij heb ik persoonlijk ook voorkeur om te verblijven in een appartement/chalet. Zeker met een groepje (met z’n hoevelen zijn we inmiddels eigenlijk) lijkt me dat gezelliger, dan dat je per 2 op een kamer in een hotel zit… Een huiskamer is meestal net wat gemütlicher dan een lobby in een hotel :).

ja, zit hier ook met smart op sneeuw te wachten…

@Bokkie,

De aanbieding die ik gekregen heb is geldig tot zaterdag. Maar…Je hebt 2 maal gelijk. Er zullen inderdaad last minute nog goede aanbiedingen binnen komen en een chalet is zeker gezelliger om samen in de living te zitten en na te praten.
Zaterdag zijn we nog 13 dagen verwijdert van vertrekdatum. Dus dit is al een last minute niet. En of er nog een even straffe aanbieding komt als deze betwijfel ik toch hoor. Ski-Ski out ALL IN verblijf in het HOOGSTE en één van de grootste gebieden (600 km) van Europa voor 499 euro ? En wat die kamer betreft, die hebben we alleen nodig om ons te wassen en te slapen. Aan de bar gezellig napraten met de hele avond gratis drank, zal ook wel gezellig zijn hoor. Voorlopig zijn we met 4, jou niet meegerekend. Ik wacht nog op een antwoord van enkele mannen of vrouwen als ze zich geroepen voelen. Wat ga jij beslissen Roland ?

Grts,
Peter

Peter Hertegonne

Het lijkt als ik https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/4731/volgende-week… zo bekijk wel de goede kant op te gaan. Mooi, spannend!
@Bokkie Ergens vind ik 't ook wel spannend maar met die hoogte moet 't toch goedkomen? fingerscrossed

En wat Peter zegt klopt natuurlijk ook, je hok is alleen voor slapen/douchen, de rest kan gewoon in de foyer/hotelbar of desnoods een ander gezellig barretje in town. Ik kan me goed voorstellen dat met zo’n traditionele Franse hoogbouw als 't hotel is dat 'r wel genoeg mensen zijn. als die allemaal all-in hebben, zal de hotelbar ook wel gezellig worden?

Dit is al heel erg spannend. Ik weet qua vliegen, zit ik in de juiste buurt. Roel in zijn weer bericht noemt Via Lattea als een plek die zou veel sneeuw krijgen met die storm die aankomt, en dat is een uurtje van Torijn.

Een gezellig chalet is idd veel leuker dan z’on Franse high rise, maar ik wordt ook gezellig van 499 per person all in.
@Peter007, meen je te zeggen wij kunnen de aanbieding alleen t/m zaterdag boeken? Ik heb het gegoogled en zag een veel hoger prijs…

@Peter007: ik heb op internet net nog wat recensies gelezen over het hotel, en ik word er niet direct heel enthousiast van. Daarbij heb ik bij diverse reisorganisaties al appartementen gezien voor een goeie 200 euro p.p., incl. skipas, dus ik heb besloten nog even te wachten wat het weer gaat doen, voordat ik me ga vastleggen.

Alles kan nog gebeuren, maar de storm die aankomt, gaat weer in Via Lattea, en ook Monterosa…

Het blijkt dat ik de enige ben die enthousiast is over italia, goedkoper dan Frankrijk, meer sneeuw dan Oostenrijk… of lees ik het verkeerd?

Ik vind het wel iets verder rijden, dus daarom gaan wij vliegen…

Hm als ik http://www.igluski.com/reviews/club-hotel-les-christelles_pr… zo lees is 't dus geen hoogbouw, maar juist een klein hotelletje (“Les Christelles has 17 bedrooms only. It is dated and whilst kept clean is not at a level of comfort the price suggests”). Ik dacht aan de tripadvisor te zien dat 't om dat huge ding ging, maar da’s blijkbaar niet zo. Dat maakt de gezelligheid 's avonds in zo’n “complex” natuurlijk wel wat minder. Free bar is leuk als er tenminste wat mensen zijn, niet als je praktisch de enige bent. Ik ben dus ook nog niet helemaal om moet ik eerlijk zeggen, zeker ook omdat 't gebied nu nog geen dikke bak sneeuw heeft (maar 't lijkt wel flink te gaan sneeuwen komend weekend).

Peter, ben jij er al uit of je hier gaat boeken? Wat zijn jouw eventuele alternatieven?

@wouter1981,

Voor mij is het welletjes hoor. Waar vind je een verblijf op de piste( ski in - ski out), vol pension ('s morgen zijn er franse brooden met voldoende charcuterie voorzien om mee te nemen), om 17 uur soep, 's avonds drank gratis, bus heen en terug en skipas t.w.v 200 euro voor de prijs van 499 euro. Akkoord het hotel is basic, maar wat verwacht je voor die prijs als alles inbegrepen is ??? En wat onder andere ook Roland vergeet ligt dat verblijf in het hoogste ski-gebied van Europa.
@Bokkie

Waar ga jij nog ruimte hebben in je appartementje van een goede 200 euro skipas inbegrepen ? Ps: In een groot en hoog gebied op de piste ? En als het in Frankrijk een appartement voor 4 man huurt hem je nauwelijks plaats voor 2 man. Dat zijn de franse normen. En ik kan zo nog een tijdje doorgaan…

De sneeuw baart mij ook zorgen en ook de kritiek, dus hou ik voor bekeken en boek ik niet, tenzij het weerbericht mij morgendvroeg verrast. Dan boek ik wel alleen of met mijn vriend.

Doei,
Peter

Peter Hertegonne

Zoals het er nu uitziet heeft Serre Chevalier de beste papieren… Daar wordt ook komende week nog wat sneeuw verwacht. Mogelijke optie: http://winter.bizztravel.nl/accommodaties/frankrijk/serre-ch…
3 kamer-appartement (woonkamer + 2 slaapkamers) met 4 personen bezet = ca. 240 euro p.p., incl. skipas en bijkomende kosten. Met hoeveel zijn we eigenlijk?

In elk geval @hindrik (is collega) en ik (ski).

Als ik SC zo zie gaat dat uberhaupt pas open op de 13e (https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/4752/live-vevroegd…) … Wel is 't nu al in de weekenden open dus op zich wel interessant om even in de gaten te houden!

@bokkie, @Wouter1981,

1 dag na dat de aanbieding is afgelopen komt bokkie met een voorstel om naar een appartementje in Serre Chevalier te gaan. Goede vergelijking met mijn voorstel ??? skipas in SC kost 167 euro. Hoogte gebied 1200 tot 2700m. Onder de 2100 lift niets van sneeuw en volgende week krijgen ze 8 cm bij boven de 2000 m. M.a.w, meer dan de helft van piste zijn groene weides en dat gaat voorlopig niet veranderen. Ik denk dat dit gebied niet te vergelijken is met het skiparadijs van les trois vallées. Even prijs erbij halen. 240 euro voor verblijf + skipas. 140 euro peage (heen en terug) Geen vol pension en geen all in, maar alles nog te betalen. Prijs ??? Ik weet niet of je leasing wagen hebt Bokkie, anders mag je daar nog een dikke 200 euro bijtellen aan diesel. Dus min 340 euro te delen door je passagiers. Ik en flipski gaan zeker niet naar SC. Reden hierboven al vermeld. Wouter en zijn maat gaan met een mini, daar kan niemand meer bij. Waarom had je zoveel kritiek op die aanbieding ???Hoeveel kost je voorstel voor een veel kleiner gebied, dat ook heel laag ligt (1200m) Appartement NB 400m verwijdert van skilift volgens brochure. Nu neem daar zeker nog 200 meter bij en je mag een dikke km stappen per dag. Met je boots ms wel te doen, maar voor een skiër verdomd ver. Ik hou nog 1 optie open, maar ik wacht nog even om dat te vertellen. Misschien gaat er toch nog iemand mee uit mijn vriendenkring maar dat weet ik pas op het einde van de week. Ps: Op 2700 m ligt en nu 70 cm in SC
Groetjes van een ontgoochelende skiër,

Peter Hertegonne

Plaats een reactie