Wintersport week 51 (15 dec e.v.) waar er sneeuw ligt

Dag Peter,

Ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal waarom je reageert zoals je nu doet. Volgens mij heb ik meteen nadat je je aanbieding hebt ‘geponeerd’ gezegd dat ik er niet enthousiast van werd, en dat ik me nog niet wilde vastleggen. Volgens mij heb ik jouw aanbieding verder ook helemaal niet voorzien van kritiek… Voor mij persoonlijk is een dergelijk hotelletje geen echte optie (misschien voor een weekendje, maar zeker niet voor een week), en volgens mij heb ik in mijn posts ook alleen maar op persoonlijke titel gereageerd, maar als ik dat verkeerd zie, dan hoor ik het graag.

Wat jij mijn voorstel noemt is voor mij niets meer dan een eventuele optie, die tot een dag van te voren geboekt kan worden. Dat is ook wat het is: een eventuele optie, niets meer, niets minder. Een ieder mag wat mij betreft aangeven of ie 't wat vindt of niet (en zo niet, even goeie vrienden).
Ik ga mijn boeking echt nog niet doen voor het midden van volgende week, en als de sneeuwcondities dan nog steeds zo slecht zijn als ze nu zijn, kan het heel goed zijn dat ik besluit helemaal niet te gaan die week. Maar het is waarschijnlijk wel handig als het volgende week zover is, dat er een aantal opties op tafel liggen…

Ondank alles hoop ik dat je toch nog een leuke wintersportweek tegemoet gaat.

ik ben blij met de goedkoop vliegtickets van Eindhoven. Monterosa zit er goed uit hoog, nog steed groen beneden.

Ik heb een paar opties 55-65 EUR per nacht volpension, ex ski pas…

jammer dat er niemand meer enthousiast was over Monterosa of Via Lattea. Ik denk zelves Dolomites zou goed zijn, maar ik vlieg naar Turijn, en daar heb ik al twee mooi opties…

Mocht iemand toch denken Monterosa of Via Lattea, dan hoor ik het wel.

Hoi Ronald en Wouter (en collega),

Ik heb jullie berichten over wintersport in week 51 gevolgd omdat ik ook interesse heb om in die week te gaan (mits er inderdaad voldoende sneeuw ligt). Wel vroeg ik mij af of jullie inmiddels nog steeds serieuze plannen hebben (gezien de laatste berichten ;-))? En of jullie een vrouw erbij willen hebben ;-)? Ik snowboard al wel een tijdje (17 jaar ;-) maar tegenwoordig wel iets minder fanatiek dan in het begin. Rode en blauwe pistes vind ik prima en af en toe door een funparkje ook leuk. Ik ben niet van de eerste lift, wel van de laatste lift, maar vind het geen probleem om 's ochtends gewoon op de piste af te spreken als de rest vroeger wil. Verder beschik ik niet over eigen geschikt vervoer (Kever op mijn profielfoto = enige auto = ongeschikt). Zelf ga ik meestal naar Frankrijk maar Oostenrijk vind ik ook prima, zolang dat niet heel veel duurder wordt. Ik kom uit Delft trouwens.
Ik hoor graag van jullie!

Gr. Ingeborg

Dag Ingeborg,

Wat mij betreft bestaan er nog steeds serieuze plannen (en voor zover ik weet ook bij Wouter & Hindrik) . De enige onzekere factor is op dit moment nog de sneeuw, dus het wordt pas na het weekend voor ik een knoop ga doorhakken. Als je kever de rit Delft - Den Bosch kan overleven, dan komt de rest wel goed. Ik heb een auto met winterbanden en sneeuwkettingen. Voor zover ik er iets over te zeggen heb ben je van harte welkom om mee te gaan!

Groeten, Ronald

Hoi @Ingeborg,

Leuk dat je mee wilt ! Ik sluit me aan bij @Bokkie … Hindrik en ik hebben een mini en zitten in Enschede dus als je van krap zitten houdt is dat een optie, maar ik denk dat Ronalds voorstel beter is qua ruimte en afstand!

Denk dat we komend weekend de sneeuw gewoon goed in de gaten moeten houden. Ik wil graag uiterlijk maandag of dinsdag een knoop doorhakken.

Wat jullie?

Dit kan ook nog een optie zijn: skigebied Montgenevre, 1/3 Frankrijk, 2/3 Italie
http://www.booking.com/hotel/fr/ra-c-sidence-mmv-le-hameau-d…
Alleen appartement met 2 slaapkamers = ca. 400 euro. Wel luxe appartementen (met zwembad / sauna enz. in het complex)

Maandag of dinsdag de knoop doorhakken lijkt me uitstekend. Het blijft uiteindelijk toch een gok…

Bij die booking.com appartementen heb je er denk ik geen skipas bij he? Zelf heb ik de afgelopen jaren bij bizztravel geboekt, daar zit dat (en de huur van materiaal) dan gewoon bij in voor een (heb ik 't idee) aardige prijs. Laten we de weekenddump afwachten en dan een dartpijl op de europa-kaart gooien!

Bij die booking.com appartementen heb je er denk ik geen skipas bij he? Zelf heb ik de afgelopen jaren bij bizztravel geboekt, daar zit dat (en de huur van materiaal) dan gewoon bij in voor een (heb ik 't idee) aardige prijs. Laten we de weekenddump afwachten en dan een dartpijl op de europa-kaart gooien!

Wouter1981 op 4 dec 2014 11:19

Vind ik ook… wij gaan zoweiso weg 13 december, wordt het educatief reis in Firenze of skiien? Ik zit al te kijken om mooi nieuwe ski’s voor mijn oudste. Noridca WIld Belles… wij hebben altijd onze eigen uitrusting gehad, maar zij is nu 1,63 en zou het leuk vinden met nieuwe ski’s, maar niet als er veel rotsen zijn.

@Wouter1981: nee, dat is alleen de prijs van het appartement (met 4 bezet dus zo’n 100 euro p.p.). Nou is een skipas natuurlijk zo geregeld, en materiaal is ook een kwestie van binnenlopen bij de lokale skishop… Maar, zo’n pakketje bij Bizztravel is over het algemeen wel goed geprijsd. Ik boek zelf ook vaak via Bizztravel… We gaan wel eens kijken wat het weekend brengt.

Tja, 't is te hopen dat het dit weekend en komende week nog flink gaat dumpen, maar ik hou m’n hart vast…

Hoi Ronald en Wouter (en Hindrik),

Leuk dat jullie enthousiast zijn! En Ronald, ik maak graag van je aanbod gebruik (uiteraard delen in de benzine/tolkosten hoor), naar Den Bosch komen moet wel lukken (evt. kan ik nog iemand vragen me te brengen). Maar inderdaad ook even de weblog gelezen en die is niet erg hoopvol…
Prima om maandag of dinsdag de knoop door te hakken. Hebben jullie toevallig al een groepsapp aangemaakt of reageren jullie nog steeds alleen via t forum? Als we gaan wel handig denk ik.
Mooie appartementen Ronald! En Wouter, Bizztravel heeft inderdaad wel vaak voordelige combi-prijzen, net als Husk. Sunweb vind ik tegenwoordig wel duurder geworden. Ik zal ze ook in de gaten houden!

Gr. Ingeborg

Een groepsapp is wel een goed idee. Ik zal even wat pm-etjes rondsturen, dan maak ik even een appgroep aan.

Groeten, Ronald

Goodmorning fellow snowlovers!

Ik heb inmiddels mn tel. nr bij Bokkie in de PM gemikt, incl. die van @Hindrik (hij zit niet zoveel op 't forum, zodoende).

Husk en Sunweb heb ik qua wintersport eigenlijk geen ervaring mee maar laten we 't eens op de grote hoop gooien en kijken waar het mooiste uit komt rollen!

Nu even zien of @flipski ook nog meedoet, dan hebben we 4 of 5 man (nou ja, één vrouw :-P)

Ik kreeg zojuist ook nog een pm van @koenatomic dat hij ook wel geïnteresseerd was. Hij woont in Hasselt, dus dat zou vanuit Den Bosch aardig op de weg liggen. Dan kunnen we met z’n 3-en in een auto (dat lukt wel in mijn Scenic, of @koenatomic moet nog een goed vervoersalternatief hebben).

Meer zielen = meer vreugd! Inmiddels heb ik een groepsapp met Ronald en Hindrik, wie er nog meer bij wil voeg ik toe! Stuur me per PM je tel nr en dan komt 't goed.

Dan hebben we nu dus: @hindrik, @Wouter1981, @bokkie, @ingeborg, @flipski en @koenatomic

Of @flipski nog in het rijtje hoort weet ik niet. Had 'm gisteren ook nog even gevraagd of ie nog interesse had, maar nog geen reactie teruggehoord.

Hm okay, dan wachten we dat even af en zetten we @flipski in gedachten bij “misschien” :-)

Oei, net het videoweerbericht van Roel gezien. Dat belooft nog niet heel veel goeds… :(

Nee idd … :-/

Spannend spannend … Ik zet m’n schoen met “sneeuw” op 't lijstje!

De roze vlekken op de sneeuwvoorspellingskaart zijn ook wat naar boven verhuisd… Avoriaz krijgt volgens de laatste berichten nu zo’n 30cm de komende dagen… Scheelt wel weer in de reisafstand ;)

Tis wel de vraag of we in dit tempo ma/di al kunnen besluiten … Maar donderdagavond is ook wel extreem laat :-)

We kijken eerst wel eens wat de voorspellingen na het weekend doen. Misschien zijn de weermodellen dan wel eensgezind over wat er nog gaat gebeuren. Dan kunnen we een redelijk onderbouwde gok wagen, of het wordt een no-go… Donderdagavond boeken maakt het overigens wel een échte last-minute :)

Hallo wintersporters,

Ik heb contact opgenomen met koenatomic en hem op de hoogtegebracht van onze plannen en dit Topic. Hij heeft mij ook een bericht gestuurd en mogelijks zijn ze met 2. Hij wil zeker mee als er voldoende sneeuw ligt en veel km pistes zijn. Daar sta ik volledig achter. Sneeuw en een goede aanbieding hebben we nu nodig.
Dan hebben we nu dus: @hindrik, @Wouter1981, @bokkie, @ingeborg, @flipski,@Peter007 @koenatomic en vriend. Misschien 8 mensen. Mooie bende zou ik zeggen. Mogelijks kan er nog een 9de bijkomen, maar hij is nog aan kijken of hij weg kan deze periode.

Groetjes,
Peter

Peter Hertegonne

Hee Peter, leuk dat je toch weer aansluit bij “the gang” :-) 't Plan is inderdaad verder niet gewijzigd in je afwezigheid, 't is gewoon wachten op goeie sneeuw in een mooi groot gebied! Met jou en een misschien +1 klopt het lijstje wat je schetst inderdaad. Er is inmiddels een groeps whatsapp dus mensen die daarbij willen, stuur me je 06 en dan regel ik dat.

Dag Wouter,

Even iets duidelijk maken. Afgehaakt heb ik wel nooit. Ik vond en vind het nog steeds jammer dat we die aanbieding naar les Trois Vallées niet geboekt hebben. Als ik de sneeuwverwachtingen bekijk op wintersporters en ook op Franse weerstations krijgt dit gebied meer dan 70 cm sneeuw volgende week. Nu ligt er beneden 40 en boven 80cm. Zowat het meeste van alle skigebieden in Frankrijk. Oostenrijk mogen we zo goed als vergeten. Zwitserland was een optie, maar daar zijn de condities ook fel achteruit gegaan. Vooruitzichten Les Trois Vallées op wintersporters :
Morgen -7 ° 4 cm
Zondag -5 ° 1 cm
Maandag -9 ° 18 cm
Dinsdag -7 ° 6 cm
Woensdag -6 ° 3 cm
Donderdag -9 ° 30 cm
Vrijdag -17 ° 12 cm

PS: @wouter1981, dit zinnetje begrijp ik niet.“Er is inmiddels een groeps whatsapp dus mensen die daarbij willen, stuur me je 06 en dan regel ik dat.”

Peter Hertegonne

Hoi allemaal,

Ronald heeft inmiddels mijn nummer voor de groepsapp, handig! En nu inderdaad nog sneeuw en een goede aanbieding! Leuk dat er nog meer enthousiaste last minute skiers willen aansluiten ;-)

@ingeborg ik heb je inmiddels toegevoegd!
@peter007 mooi dat je niet afhaakte dan! We kregen die indruk even maar het valt dus mooi mee! Whatsapp is een chatprogramma via je telefoon, daar hebben we een groepje gemaakt met wie er mee wil die week. Gaat soms net wat sneller dan via het forum, zodoende!

hoi ronald ,

kun je ook aansluiten bij de groepsapp 0497571356 bedankt!

aan allen ,
de groep is ondertussen goed gegroeid, als nu de sneeuw nog eens wat zou groeien!!!

Plaats een reactie