Canada; where to go?

Daar heb je gelijk in, maar ik bedoelde vooral kijken naar de wedstrijden op Eurosport. Aan het begin van de uitzending zie je vaak wat sfeerbeelden van de gebieden. Dat geeft een idee van het gebied. Afgesloten pistes kan je trouwens ook treffen in andere gebieden waar getraind wordt. Dat is soms best vervelend, want je betaalt nog steeds de volle ticketprijs.

onderdeel van 8,5 week rondtrekken door de noordewestelijke staten van de USA, BC en AB.

Ronald Nice !! 8,5 week da’s ‘quite’ lang. Is dat georganiseerd (skiclub) of zelfstandig?

Tot 24 uur voor aankomst kan je meestal nog annuleren. En daar maken we ook gebruik van als we door kwaliteit skigebied, weer of wegomstandigheden gedwongen worden onze route aan te passen. Het scheelt ook tijd ter plaatse. Als je een hotel op afstand via internet hebt geboekt, dan neem je dat, ook al bevalt het niet helemaal. Als je ter plaatse op zoek gaat naar een hotel, dan is mijn ervaring dat je veel kritischer bent…

Interessant om te lezen. Het ter plaatste zoeken van acco heeft zeker zo zijn nadelen (herkenbaar). Online 1-2 dagen van te voeren boeken is een aardige tussenweg en goed te doen tegenwoordig met www. Het is ook wel iets “eerlijker” naar Hotel en BB-houders toe: probleem is dat we soms nee verkopen omdat we volgeboekt zijn om vervolgens weer met lege kamers komen te zitten ivm annuleringen (frusterend als BB-houder). Gelukkig komt dat - nog - niet veel voor ook omdat we zelf wat hoger liggen en meestal wel goede sneeuw hebben. Als het slecht is willen we zelfs dat gasten annuleren en dan terugkomen als het wel goed is.

De chef, die uit Hamburg komt, heeft zijn hele levensverhaal verteld. Hij was dol-enthousiast dat er Europeanen in zijn zaak waren. Heeft hij de tent al verkocht? Hebben jullie er wel eens gegeten?
Ja zijn er 1 keer in 2010 geweest. Staat nog te koop. Zie verder Trip Advisor (kuch kuch). Je gaat hier soms terug in de tijd en dat is ook de charme.

Kimberley doet met de koekoeksklok een beetje kitscherig aan

Lach lach en het is niet eens Schöne Kitsch (zou de Duitser zeggen). Was bijna de reden om hier niet te gaan wonen. Het halve dorp wil nog liever gisteren dan vandaag van imago af de ander helft vindt het wel best. Er is hier zoveel meer , voorbeeld: kan lopend naar skilift de ene kant en lopend naar winkelstraatje de andere kant. Alleen Whistler heeft liften zo dicht bij centrum de rest van alle resorts in Canada zul je toch echt de auto moeten pakken, dat gevoel van vrijheid is onbetaalbaar (ff 2 uurtjes relaxed skien voor of na je werk)

We gaan altijd zelfstandig. Ik ben wel lid van een skiclub, penningmeester zelfs, maar ik ben nog nooit een club in NL of daarbuiten tegengekomen die zo lang op pad gaat. Het een gevolg van het feit dat we destijds eens in de paar jaar in de zomer met onze zoons een week of 6 door de USA en Canada rondtrokken. Omdat wintersport onze hoofdvakantie is en omdat we rondreizen leuk vinden, kwamen op een gegeven moment op het idee om bestemming, rondreizen en wintersport te combineren. En dat bevalt ons goed.

We zijn weer wat weken verder en gaan maandag definitief alles regelen. Het is de route Banff- LL- Kicking Horse en Jasper geworden. We vertrekken 13 feb om eind feb weer terug te keren.
Iedereen bedankt voor de input, we gaan er door deze input een mooie trip van maken!

Groet Peter

Nog even en we mogen weer!

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Er ligt daar wat meer sneeuw dan in de Alpen. Veel plezier.

Plaats een reactie