Nog steeds een groene berg, paniek

Ik ben een boon als er op de Hochzeiger niet geskied kan worden met kerst. Sterker nog, ik verwacht dat ze alles kunnen openen, behalve misschien de dalafdaling.

❄️

Heb nog eens naar de temperaturen gezien,en die zijn gelukkig lekker fris.

Nog een week te gaan…

Nog een week te gaan…

Marijke4 op 10 dec 2014 21:24

spannend hoor

Gang is alles

Ik ben een boon als er op de Hochzeiger niet geskied kan worden met kerst. Sterker nog, ik verwacht dat ze alles kunnen openen, behalve misschien de dalafdaling.

David23 op 9 dec 2014 20:55

http://www.hochzeiger.com/de/pitztal/news/pitztaler-skiopeni…
Na de vorige verschuiving vd opening lijkt deze toch door te gaan ;).

Enkele weken geleden poste ik dit,een groene berg…
Ik kreeg veel commentaar,maar wat zien we nu nog steeds heel weinig sneeuw.
En ja het klopt,ik heb nog een week te gaan,dus hoop dat er toch nog een dump komt.
Ik heb 1 geluk,we gaan voor 2 weken…

Enkele weken geleden poste ik dit,een groene berg…
Ik kreeg veel commentaar,maar wat zien we nu nog steeds heel weinig sneeuw.
En ja het klopt,ik heb nog een week te gaan,dus hoop dat er toch nog een dump komt.
Ik heb 1 geluk,we gaan voor 2 weken…

Marijke4 op 12 dec 2014 06:41

en nog denk ik dat dit wel goed komt, vanaf volgende week woensdag / donderdag gaat het sneeuwen tot na het weekend, puur gevoels kwestie.

wellicht een goed moment om de sneeuwdans van stal af te halen van @Arno5 om het toch maar even zekerheid te geven.

https://www.wintersport.nl/skigebieden/grandmassif/forum/top…

don't count the days, make the days count !

@Marijke4 Inderdaad alles is nog steeds groen en het ziet er niet al te best uit, maar heeft je geklaag geholpen? Voel je je beter? Ik denk dat jij nog van heel veel geluk mag spreken dat je naar Pitztal gaat, je kan altijd op de Gletsjer terecht die uitstekende conditie’s heeft! Honderduizenden anderen zoals mezelf hebben die luxe niet, ik zal als er niet veranderd zo goed als niet kunnen skiën volgende week als ik toekom!
Maar hoe erg ik het ook vind ik ga er niet om schreeuwen, ik ga het beste van onze vakantie maken …

je moet slim zijn en gebied zoeken in de nabijheid van een gletsjer, altijd sneeuwzekerheid
k ben net terug van saalbach, geen sneeuw maar kaprun wel dus heb 2 dagen in de poeder gezeten, geen klagen aan

Enkele weken geleden poste ik dit,een groene berg…
Ik kreeg veel commentaar,maar wat zien we nu nog steeds heel weinig sneeuw.
En ja het klopt,ik heb nog een week te gaan,dus hoop dat er toch nog een dump komt.
Ik heb 1 geluk,we gaan voor 2 weken…

Marijke4 op 12 dec 2014 06:41

@Marijke4 Inderdaad alles is nog steeds groen en het ziet er niet al te best uit, maar heeft je geklaag geholpen? Voel je je beter? Ik denk dat jij nog van heel veel geluk mag spreken dat je naar Pitztal gaat, je kan altijd op de Gletsjer terecht die uitstekende conditie’s heeft! Honderduizenden anderen zoals mezelf hebben die luxe niet, ik zal als er niet veranderd zo goed als niet kunnen skiën volgende week als ik toekom!
Maar hoe erg ik het ook vind ik ga er niet om schreeuwen, ik ga het beste van onze vakantie maken …

Bruno op 12 dec 2014 09:04

Vanaf dinsdag lijkt er toch stilletjes verandering in te komen. Nog even een paar dagen door de zure appel heenbijten.

http://www.sneeuwhoogte.nl/wintersportweer/487/2014-12-12/Sp…

@dennismetselaar, we zullen zien aankomende dinsdag.

We zouden morgen gaan, voor een week naar het brandnertal. Hebben moeten annuleren, omdat het gebied nog gesloten is. De planning was 6 december te openen. Maar helaas! Ik hoop voor de kerstgangers, dat het komende week veranderen gaat, ook voor de gastronomie het zou voor hun ook een ramp zijn. Het app waar wij heen zouden, is met de kerst volgeboekt. Ik hoop voor hun, en de gasten, dat er te skiën is. Voor ons grrrrr jammer. Ik duim voor jullie.

@Marijke4 Inderdaad alles is nog steeds groen en het ziet er niet al te best uit, maar heeft je geklaag geholpen? Voel je je beter? Ik denk dat jij nog van heel veel geluk mag spreken dat je naar Pitztal gaat, je kan altijd op de Gletsjer terecht die uitstekende conditie’s heeft! Honderduizenden anderen zoals mezelf hebben die luxe niet, ik zal als er niet veranderd zo goed als niet kunnen skiën volgende week als ik toekom!
Maar hoe erg ik het ook vind ik ga er niet om schreeuwen, ik ga het beste van onze vakantie maken …

Bruno op 12 dec 2014 09:04

Hey Bruno, waar ga jij heen? Wij gaan de 20e naar les arcs. Hopen dat het een beetje meezit :)

Edwin van Riel

ik denk dat degene die deze week of volgende week gaan, moeten naar 2000m+ gaan, eronder zal de sneeuw niet te vet zijn tenzij het volgende week flink gaat dumpen

Over precies een week vertrekken wij naar Selva (Val Gardena). Er gaat wel steeds meer open doordat ze continu kunstsneeuw maken maar ik hoop nog op een dump…

Wij hadden de keuze uit Montafon en Sölden toen we boekten, en ik ben zo blij dat we voor het laatste gekozen hebben! Ik maak me alleen druk om de dalafdalingen, maar ik prijs mezelf heel, heel gelukkig dat ik goed kan skiën over een week. Met mensen die naar Saalbach, Kirchberg, Brixen, Flachau of iets dergelijks gaan heb ik echt medelijden, en ik hoop voor iedereen nog op een mooie dump die alles verandert.

❄️

@David23 Ik weet niet of je zo blij moet zijn met je keuze voor Sölden. Enig idee hoeveel meer mensen ook naar Sölden gaan omdat het elders niet zo goed is? De wachttijden bij de liften zijn nu al erg lang… De dalafdalingen zijn overigens wel prima, die worden elke nacht goed besneeuwd.

Skiën. What else.

@JohnZillertal maar in het Montafon had ik nauwelijks kunnen skiën, bovendien is het overal slecht. Zeldzaam erg deze kerst… Ik hoop nog op 20 cm vers voor veel gebieden, dat kan icm de sneeuwkanonnen overal een enorm verschil maken.

❄️

Het is nog geen Kerst! Dat duurt nog ruim een week voordat het zover is. De komende week valt er overal nog wel wat sneeuw bij.

Skiën. What else.

JohnZillertal,

Wij gaan komende woensdag voor een paar dagen richting Solden.
Verwacht jij dat de dalafdalingen dan geopend zullen zijn of gaat dat niet lukken?

@royb ‘‘de dalafdalingen zijn overigens wel prima, die worden elke nacht besneeuwd’’

Gang is alles

Ik weet niet of je zo blij moet zijn met je keuze voor Sölden. Enig idee hoeveel meer mensen ook naar Sölden gaan omdat het elders niet zo goed is?

@David23 Ik weet niet of je zo blij moet zijn met je keuze voor Sölden. Enig idee hoeveel meer mensen ook naar Sölden gaan omdat het elders niet zo goed is? De wachttijden bij de liften zijn nu al erg lang… De dalafdalingen zijn overigens wel prima, die worden elke nacht goed besneeuwd.

JohnZillertal op 12 dec 2014 19:16

Dat klopt. Ik heb het gehad dat we naar Sol gingen, alles was groen bij aankomst dus moesten we naar de stubai gletzer. Het was er stervens druk en voordat je boven was was het 11.00 overal een gekkenhuis

Het is nog geen Kerst! Dat duurt nog ruim een week voordat het zover is. De komende week valt er overal nog wel wat sneeuw bij.

JohnZillertal op 12 dec 2014 19:35

Dat klopt, maar de weerberichten zijn niet heel gunstig de laatste tijd. We hebben nog een redelijk goede kans op sneeuw, maar ik hoop dat andere gebieden ook fatsoenlijk kunnen openen. Tja, nog 8 dagen en dan gaan we het meemaken.

❄️

Jesper: ‘‘de dalafdalingen zijn overigens wel prima, die worden elke nacht besneeuwd’’

Dat wil toch niet zeggen dat ze al geopend zijn.
Volgens de site soelden.at zijn de dalafdalingen nog dicht, vandaar mijn vraag.

@Marijke4 Inderdaad alles is nog steeds groen en het ziet er niet al te best uit, maar heeft je geklaag geholpen? Voel je je beter? Ik denk dat jij nog van heel veel geluk mag spreken dat je naar Pitztal gaat, je kan altijd op de Gletsjer terecht die uitstekende conditie’s heeft! Honderduizenden anderen zoals mezelf hebben die luxe niet, ik zal als er niet veranderd zo goed als niet kunnen skiën volgende week als ik toekom!

Maar hoe erg ik het ook vind ik ga er niet om schreeuwen, ik ga het beste van onze vakantie maken …

Bruno op 12 dec 2014 09:04

Hey Bruno, waar ga jij heen? Wij gaan de 20e naar les arcs. Hopen dat het een beetje meezit :)

evr66 op 12 dec 2014 16:28

Ik vertrek vrijdag 19 januari naar St Johann in Tirol, we wisselen dagdagelijks af met skiën tussen Kitzbuhel, Skiwelt en St Johann maar zoals het er nu uit ziet zullen er ook dagen met andere activiteiten tussen zitten :-)
Ach, ik vertrek met plezier zonder sneeuw en hoop dan op een dumpje van 1 meter terwijl we daar zijn is ook weer eens wat anders… we zien wel.

je moet slim zijn en gebied zoeken in de nabijheid van een gletsjer, altijd sneeuwzekerheid
k ben net terug van saalbach, geen sneeuw maar kaprun wel dus heb 2 dagen in de poeder gezeten, geen klagen aan

kendrick op 12 dec 2014 09:07

Creativiteit is het woord! Een gletsjer zoeken is niet slim zijn, dat is enkel kuddedenken. Als er weinig sneeuw ligt gaat 99% naar een gletsjer, dus zoek het iets creatiever.

Ga bijvoorbeeld in plaats van naar Kaprun naar Uttendorf-Weissei: onbekender gebied, kleinschalig, maar toch sneeuwzeker. Of wat dacht je van eens wat verder te rijden naar de andere kant van Oostenrijk. Er is vaak een serieus verschil in sneeuwkwaliteit (en drukte) tussen Noord- en Zuidalpen. Ik denk dan maar aan Osttirol of Lungau.

Denk zoals de kudde om de kudde te mijden ;)

Wat heeft iedereen toch met die dalafdalingen? Ga gewoon lekker skiën tot een uur of 3 en dan lekker met de gondel naar beneden. Dan de aprés ski in en genieten van je dag. Maar nee, we zullen en moeten een dalafdaling doen. Weet je wanneer de meeste ongelukken gebeuren? Op een dalafdaling tussen 15 en 16 uur.

Skiën. What else.

Wat heeft iedereen toch met die dalafdalingen? Ga gewoon lekker skiën tot een uur of 3 en dan lekker met de gondel naar beneden. Dan de aprés ski in en genieten van je dag. Maar nee, we zullen en moeten een dalafdaling doen. Weet je wanneer de meeste ongelukken gebeuren? Op een dalafdaling tussen 15 en 16 uur.

JohnZillertal op 12 dec 2014 23:35

Nou en? Als mensen graag dalafdalingen willen doen mogen ze daar toch gewoon op hopen?

Dalafdalingen ruimen lekker op. De knoobs naar de gipskamer en de wanna Be’s worden lekker ingetaped, en de berg kan gewoon groen blijven zonder sneeuw. Iedereen blij. (ikke in ieder geval!!)

Gezellige vent ben jij…

Ot: zit net de feratelcams eens te bekijken en het valt me alles mee eigenlijk. Klein laagje wit voor het oog op de meeste plaatsen en boven de 1500mtr toch wel pistes open. De voorspellingen onder in beeld hebben het over sneeuw komende week, staat alleen niet bij hoeveel.

Plaats een reactie