Skivakantie Oud & Nieuw

Afgelopen 2 jaar hebben Mark en ik telkens een groepje weten te vormen op dit forum om Oud en Nieuw in de Alpen te vieren. Omdat dit zo goed is bevallen willen we het dit jaar weer met enthousiaste wintersporters een week in de Alpen doorbrengen met Oud en Nieuw.

Mark is een snowboarder en ikzelf ben een skiër. We houden allebei wat van gezelligheid en hebben de nodige ervaring om van de piste af te komen. Naast ons gaan er ook nog 2 vrouwen mee.

Maar we zoeken nog mede wintersporters (tussen de 20 en de 35) die zin hebben om te gaan skien in de week van 26/27 december tot 3/4 januari.

Dus ben jij iemand die graag van skiën of boarden houdt, graag de hele dag op de piste wil staan, wat ervaring heeft en ook het budget graag laag wilt houden? Laat dan een reactie hieronder achter of stuur ons een PM en wie weet staan wij met jouw (en jij met ons) die week in de Alpen!

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Wij zijn al met een klein groepje en zoeken nog steeds mensen! We hebben op dit moment 1 auto en zoeken nog een een wintersporter met een auto.

Momenteel zijn wij aan het kijken waar een leuk skigebied is met voldoende sneeuw.

Wil jij mee? Laat dan hieronder een bericht achter.

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

eh je weet wel dat er nu al bijna niks meer te krijgen is met oud & nieuw. veel gebieden zijn al sinds maanden vol geboekt.

Voor zover ik weet hebben of de hogere gebieden goede sneeuw (zoals de Gletschers, Obergurgl, Kühtai etc) of ook de gebieden in Karinthie. maar betwijfel of je nog iets kunt vinden.

Met het huidige aantal annuleringen, kan je eens bij lokale VVV’s rondvragen

Thanks voor de tip: Lokale VVV’s zijn inderdaad erg handig hiervoor.

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Hier in Serfaus schijnen vrij veel annuleringen te zijn voor de tweede week van de kerstvakantie. Ik snap niet helemaal waarom, want - zeker na de 10 cm die er vannacht in bij gevallen boven 1800 meter (daaronder alleen wat cosmetische poedersuiker, die al weer weg is) - is het prima skiën hier. Nu nog niet zo veel open, maar verwachting is dat morgen of dinsdag een skiverbinding met het gebied boven Fiss wordt geopend (en dus toegang tot de Noordkant daar, die al open is). Met de sneeuw die voor eind deze week en het weekend is voorspeld is het denk ik goed toeven hier volgende week.

Hi,

in skicircus saalbach Hinterglemm nog accommodatie logies en ontbijt voor 45 pPpN beschikbaar, tweede week van de kerstvakantie,
groeten uit Hinterglemm, alwaar het ook goed skieen is ondanks dat er weinig sneeuw gevallen is.

Goed om te lezen dat er hier en daar ondanks de weinige sneeuw nog goed te skien is.

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Ik denk dat in Oostenrijk in de hoger gelegen gebieden bijna alles gewoon open kan na de Kerst en de (ook door de locals) verwachte sneeuw. Waar je nog betaalbaar verblijf kan vinden is denk ik op zo’n korte termijn een grotere uitdaging.

Plaats een reactie