Betaalbaar skieen in oostenrijk

Ik zoek een betaalbaar gebied met eenvoudige pistes, iemand een tip?

Wij zijn beginnende skieers dus een heel uitgestrekt gebied is niet nodig ;-)

Naja, eenvoudige pistes heb je in Westendorf wel. Ook niet zo heel erg duur. Is wel redelijk uitgestrekt. Maar is ook wel weer compact, je bent namelijk niet zo 1 2 3 in een ander gebied, dan moet je eerst met een grote lift of een bus.
Als je kan leven zonder wifi kun je Haus Feldrose in Bichling, is een kilometer van Westendorf af. Kost een keer 25 euro pp per nacht half pension. Ik heb daar mijn eerste meters op de ski’s ook gemaakt.
Probleem is wel dat er dus geen wifi is en boeken kan via mail en bellen.
Anders valt er in de buurt daar nog wel wat te vinden denk ik. Maar als je kunt leven zonder wifi dan is die zeker nog vrij.

A winter without powder isn't a winter!

Dankjewel!!!

Gezien je andere topic zijn jullie er niet echt uit of het Duitsland of Oostenrijk moet worden :) maar gaat het meer om de betaalbaarheid. Een leuk alternatief zou dan bv Tsjechie kunnen zijn. Zeker als beginnende wintersporter kan je daar aardig en betaalbaar op wintersport! Ook qua voorzieningen etc wordt het daar steeds leuker.
Wil je echt voor Duitsland of Oostenrijk gaan, kies dan voor de kleinere gebiedjes. In Duitsland bv in de Allgau of Beierse Woud of in Oostenrijk bv in Lofer. Succes en vooral plezier!

Aequilater Nubila

Wij hebben gekozen voor het gebied Achensee. Wij skien zelf al wat langer maar ivm de kinderen bewust gekozen voor een klein en goedkoper gebied omdat we toch geen 200 km aan pistes pakken.

Skipas prijs is dat beduidend goedkoper en gebied is niet zo groot en niet al te moeilijk zodat je toch leuk omhoog kan gaan. Tevens is het ook niet super ver.

Betaalbaar is voor iedereen anders, ik richt mij normaal op een bedrag van 80 tot 100 euro per dag voor een weekreis, dat moet dan wel half pension en met skipas van een groot gebied zijn.
maar belangrijke vragen als je weinig wensen hebt zijn:
Wat vind je betaalbaar (richtbedrag)
Eigen vervoer of busreis
reisduur (weekend, week, midweek)
periode wanneer je wilt gaan.
Apres ski belangrijk of totaal niet (andere faciliteiten, zwembad etc belangrijk?)
Afhankelijk van die zaken is er wel of niet iets te vinden…

Tipje: Skijuwel (http://www.skijuwel.com/de/) een relatief nieuw skigebied wat in 2012 geopend is en 140 km pistes telt

@JoostW Je betaalt daar wel de hoofdprijs voor de skipas :P

https://www.wintersport.nl/skigebieden#filter:eyJmaWx0ZXIiOn…
Hier staan allemaal gebieden die aan de eisen voldoen

Gang is alles

Ja nou ja, das een ander verhaal :P @Jesper

A winter without powder isn't a winter!

@Joostw hehe

Gang is alles

Nauders, grens Oostenrijk en Zwitserland en Italië
Buiten de schoolvakantie niet zo druk
Liftpas ook goed betaalbaar

Zoals @ronaldvr al zegt; Achensee. Eenvoudige pistes, relatief betaalbare onderkomens, relatief goedkope liftpas. Daarnaast lekker rustig en nauwelijks wachttijden bij de liften. Absolute tip voor beginners.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Topgebied voor de beginners is wat mij betreft Feldberg en omgeving in Duitsland.
Voor beginnersgebieden hoef je dus niet naar de Alpen.
En als Oostenrijk-liefhebber leunt het Zwarte Woud toch meer aan de Alpen dan het Sauerland.
De pistes is Sauerland vind ik echt wel kort, zonder dit gebied volledig te willen afbreken.
Het kan er best leuk zijn voor een dagje maar voor meerdere dagen niet boeiend genoeg.
In de buurt ook veel kleine leuke gebieden waar je naartoe kunt hoppen.

Fulpmes, ook een leuk gebied. Overzichtelijk en gezellige restaurants. ook langs de pistes enkele bars te vinden. Geen lange wachttijden en als het weer minder is de gletsjer in de buurt.
Fulpmes ligt op 937 meter hoogte en is een van de zonnigste plaatsen in het Stubaital. Het is een familievriendelijk dorp, waar van massatoerisme geen sprake is.

Zoek maar op deze site op het dorp voor info en piste map

We hadden daar een mooi app. 1 minuut lopen van de ski bus die er dan 5a10 minuten over doet om je voor de lift af te zetten.
App. Is van agnes hofer http://www.ferienwohnung-hofer.eu

Succes en veel plezier

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

@Saartje en wat is het geworden? Heb je er nog wat aan gehad de tips?

Wij gaan al jaren naar Steibis Allgau ligt tegen oostenrijk appartement huren gratis skipassen leuk gebiedje .

Plaats een reactie