Tips en tricks snowboarden

Hi Iedereen,

Ik zoek leuke pro’s in snowboarden! Ik ben beginnend en zeer gemotiveerd om te snowboarden. :D Ik heb nu twee lessen gehad 4uur (van vrienden) weinig vrienden die ik ken doen dit en hebben dus niet altijd tijd om te teachen en dus zoek ik een leuk iemand (of groep!) om gezellig mee te boarden om het wat vaker te doen.

Ben jij deze pro? en vindt jij het leuk om wat tips en tricks te geven? inspireer me, en let me know :)

Groetjes Suus

Je zou op YT kunnen kijken naar bijv. Snowboardaddiction, Snowboard pro camp en Ryan Knapton
Volgens mij is er ook een topic voor videos zoals deze maar die kan ik niet zo snel vinden

Gang is alles

je moet zeggen van welke omstreken je bent, want je hebt verschillende indoor hallen en liggen verspreid over Belgie/Nederland.

want als je geregeld er komt, leer je ook mensen kennen.
Als ik naar skidome gaat weet ik welke dagen vrienden/leden van de boardteam er zijn.
Dus feite ben je nooit alleen

Indeed Skidome Terneuzen altijd vele boarders die willen helpen. U ook vd piste rapen mocht het fout gaan toch @kendrick ?? :-)

Click. Click. Peace

@kendrick @baskeriz zo is dat :P

Vanwaar ben je juist ? Ik ga een dezer terug naar de indoor (enkele malen nog) zal normaal gezien terneuzen zijn (is het dichtst voor mij) maar ga denk ik ook eenmaal naar landgraaf gaan. Wil u gerust wat tips geven. bne geen pro maar kan met een boardje overweg.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Ben ik de enige die denkt dat als de vraag was “tips en tricks skiën” dat het antwoord dan standaard zou zijn “neem les van een professional”? Toch wel een verschil tussen de skiers en snowboarders, in ieder geval indoor. Overigens geen kritiek hoor, ik vind het erg leuk dat boarders (of moet ik zeggen freestylers?) elkaar helpen.

@Pien veel van de freestylers in indoorbanen geven zelf ook les zoals @kendrick bijvoorbeeld. Hier in Skidome Rucphen is ook niemand te beroerd om elkaar te helpen met tips and tricks. Om iemand van A tot Z te leren boarden is natuurlijk een ander verhaal.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ben ik de enige die denkt dat als de vraag was “tips en tricks skiën” dat het antwoord dan standaard zou zijn “neem les van een professional”? Toch wel een verschil tussen de skiers en snowboarders, in ieder geval indoor. Overigens geen kritiek hoor, ik vind het erg leuk dat boarders (of moet ik zeggen freestylers?) elkaar helpen.

Pien op 7 jan 2015 15:55

Volgens mij helpen alle sporters die elkaar onderling kennen elkaar. Sorry hoor maar sinds wanneer zegt het nou iets van je persoonlijkheid en dus van je eigenschappen (o.a. behulpzaamheid) of je boarder of skiër bent? Niet om de strijd snowboarders>skiërs naar boven te brengen maar ik vind het gewoon een rare uitspraak. Misschien bedoel je dat er in Nederland meer vaste leden zijn van indoorbanen die snowboarden en vaak freestylen? Want in het park wordt je wel sneller geholpen dan op de piste, daar hoef je mij niet verder over te vertellen ;).

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

@Thijss1998 Daarom zei ik ook “of moet ik zeggen freestylers”. Maar toen ik het topic las van TS, voordat ik de antwoorden las, dacht ik dat het een afzeiktopic zou worden. Beginnend, 2 keer 4 uur les gehad van vrienden, iemand die een pro zoekt die wil helpen. Ik was verrast door de antwoorden. En zeker niet om een strijd op te laaien hoor (ben een skiër die de meeste tijd met snowboarders op pad is, dus behalve dat het soms humor is, snap ik die strijd niet zo goed)

Hoi! Thanks voor de reacties! IIk bedoel zoals het er staat’’ tips en tricks snowboarden’'@Pien En @jeroen6 natuurlijk moet ik het zelf doen maar een steuntje in de rug is in het begin wel fijn! Ik ben vorige week zaterdag in skidome rupchen geweest. Ik kom zelf uit Utrecht maar in het weekend reis ik makkelijk hele land door met mijn ov abbotje :D

Graag @maartenvc

Interesting topic… Wil al heel lang een keer zo’n cursusje doen voor Freestylen, maar die lestijden in Landgraaf zijn zo achterlijk… (21:30-23:00 op een dinsdag… :()

Maar door het land crossen is iig geen punt…

A programmer is a machine that turns code into coffee..

Hey,

Snelheid is balans ;)

soms ook hard onderuit gaan maar dat hoort er bij, vallen en opstaan!

Interesting topic… Wil al heel lang een keer zo’n cursusje doen voor Freestylen, maar die lestijden in Landgraaf zijn zo achterlijk… (21:30-23:00 op een dinsdag… :()

Maar door het land crossen is iig geen punt…

Rowdy op 9 jan 2015 09:51

Ik heb zo’n curus gedaan in Landgraaf. Na de eerste week hebben we met de groep afgesproken om 20.00. Erg leuk!

haha idd @Baskeriz we dragen u zelfs tot buiten zodat je even kan gaan liggen ;)
das waar wat @jeroen6 zegt. Veel van de indoor mannen zijn ook leraars, wij snowboarden ook in onze vrij tijd en meestal zitten wij int park te amuseren.
Ik geef vb prive/groeslessen, ben trainer bij de freestyle boardteam en geef ook les in het buitenland.
Ik zelf kijk constant rond als ik aan het snowboarden ben of op de lift zit, en als je iemand ziet sukkelen geef je een paar tips zodat die even verder kunnen.

Ons mannen van de boardteam hebben training maar zitten zelf nog aantal keer in de week aan het rondcruisen. Dus iedereen komt elkaar geregeld tegen en board nog even samen.

Je moet enkel opletten want 80% van de snowboarders overal kunnen technisch niet goed snowboarden. Zitten veel met fouten in. Dus zie maar dat je van begin niet de foute dingen leert want het is dan lastiger terug te verleren. Wees niet gierig, elke sport kost geld en tis beter het te goei te leren dan foutief. Zeker als je wilt doorgroeien, u basis houding komt overal terug voor

Maar je kan groepslessen volgen (skidome heeft er). Financieel interessant en je krijgt les van leraars. Want de basis meot goed zitten. Nadien kan je zelf heel veel oefenen. Veel denken dat snowboarden gemakkelijk is maar je kan nog verschieten als je met een schone stijl/gecontroleerd van de berg af wilt komen.
Enkel opletten int weekend is het overal tegenwoordig heel druk want tis momenteel hoogseizoen

Waarom neem je niet gewoon les ? Dan weet je zeker dat de techniek correct is, mits je een goede leraar hebt natuurlijk :-)

Zelf les ik in utrecht bij snowsportcenter

op yt vind ik snowprofessor wel goed.

geef je les of krijg je les? @mikeymike ik zag dat het een ander soort baan was ‘‘indoor rolpiste’’… is dat heel anders dan indoor met nep sneeuw?

ha nee geef geen les, ik ben zelf beginnend snowboarder en les daar nu.
Vorig jaar begonnen op een buiten borstelbaan en nu indoor op een rollerbaan.

De pro`s hier :-) kunnen beter antwoorden geven dan mij, maar dis mijn mening ,

Lessen op een rollerbaan is moeilijker, dan leren in de sneeuw (sneeuw is natuurlijk ook leuker :-).
Op een rollerbaan wordt alles direct afgestraft, kortom je moet echt je techniek onder de knie krijgen, daardoor duurt het in het begin allemaal wat langer, maar ik denk zeker dat je hier profijt van hebt in de sneeuw.

Het voordeel is ook dat de leraar continue in de buurt is en je direct tips en aanwijzingen kan geven.
En wanneer de bochten een beetje lukken je er erg veel achter elkaar kan doen.

Nadeel is denk dat je geen echte afdaling maakt, geen wind en dat de ondergrond geen oneffenheden heeft ( kan ook een voordeel zijn natuurlijk )

Goedeavond,

goed dat je het hier vraagt ipv zelf gaan proberen en gevaarlijk word op de piste.
Ik zou je graag willen helpen (ben gediplomeerd snowboard leraar).
Het probleem is dat ik uit Noord-holland kom!

groetjes

Plaats een reactie