Lengte kinder ski's

Graag zou ik advies willen hebben hoelang de ski’s van mijn kinderen moeten zijn.
Onze dochter’s zijn 140 cm en 120 cm lang. Moeten de ski’s tot aan de kin komen of tot bij de oksels?
Ze zitten beide al 4 en 5 jaar op skills, en kunnen dus redelijk skiën.
Graag hoor ik jullie advies(en).

Groetjes

onze zoons zijn van dezelfde lengte, of een paar centimeter groter. En hebben 4 jaar skiles gehad. Ze gaan skien op ski’s van 120 cm en 100 cm. 10 cm meer vind ik net te groot. Je zit dan iets over de kin. Deze lengte ski’s hadden ze vorig jaar ook al. Het lastige is dat die ski’s met 10 cm verspringen. Als het 5 cm zou zijn zou je het wat beter bij de lengte kunnen aansluiten. Nu twijfel je inderdaad wel eens wat het beste is. 125 cm heb je volgens mij alleen bij die funski’s,

Skilengte wordt uitgegaan van kin hoogte.

Beste Koen,
Ik vind de ski’s ook net te groot als ze onder de kin vallen en een tussen maat van 105 en 125 van ski’s bestaat niet. Dan ga ik ook liever voor een iets kleiner ski die tot bij de oksels komt, is voor hun ook prettiger skiën
( denk ik ). Bedankt voor je reactie!

altijd lastig die keuze. Ik heb 3 zonen van 7, 8 en net 10. Die oudste 2 zijn even lang. Vorig jaar uit de verhuur al ski’s gekocht van 130 cm. Maar ik vind ze dus toch te lang. Dus extra paar nodig van 120 cm. Voor 3 kids dan 5 paar in de garage staan: 100, 110, 2 * 120, 130. Volgende week een weekend Winterberg. Ik wil de oudste toch eens een dag laten proberen op 130 cm. Als het nieuwe inzichten oplevert dan meld ik wel op dit forum.

Over het algemeen zou ik kinderen kortere ski’s geven, d.w.z. max. shouderhoogte. Langer wordt ook wel gedaan, maar dit is meer afhankelijk van het niveau; skiën ze nog met een ploeg, of al (grof) parallel? Is het het laatste dan zou je ski’s tot de kin of iets langer kunnen proberen. Dit betekent dat ze wel harder moeten werken. Skiën ze nog gewoon met een ploeg, dan zou ik de kortere ski’s nemen (tussen oksel en schouderhoogte).

Skies moeten tussen de borst en de kin zitten, heeft het kind weinig ervaring dan kun je het beste kortere skies nemen! mijn dochtertje is 2 jaar en 4 maanden en is 92 centimeter en heeft ski maat 67 centimeter!

Plaats een reactie