Betrouwbaarheid Sneeuwhoogte.nl

Hallo iedereen,

Over 2,5 week gaan wij weer naar Gerlos.
Natuurlijk hou je dan het weer in de gaten op sneeuwhoogte.nl
Deze geeft voor komende periode aan dat het ver onder het vriespunt blijft op zowel wel de berg als het Dal.

Maar ga je dan kijken op de webcams die ook de temperatuur geven dan staat daar dat het op dit moment al 7 Graden boven 0 is.
En dan staat deze webcam niet eens in het dal.
Terwijl het tussen 07:00 en 13:00 vandaag eigenlijk -5 zou moeten zijn.
Dit toch wel een aardig verschil, En dan is dat niet toevallig vandaag maar heb ik het al meerdere keren mee gemaakt.

Peter Timofeeff had gister een grote 8 bovenop mijn stadje getekend. Op mijn thuisthermometer staat nu 5,7…

Het weergegeven weer in Gerlos is de voorspelling van het weer in het hele skigebied (Zillertal Arena). De temperatuur kan lokaal dan nogal verschillen afhankelijk van op welke hoogte en aan welke kant van de berg je zit. Zo ver ik weet zijn de voorspellingen op basis van computermodellen. Deze modellen kunnen wel eens flink afwijken als de hand van een professionele weerfluiteraar ontbreekt. Er spelen nogal wat weerfenomenen rond de alpen, die ervoor kunnen zorgen dat het klimaatje al over enkele hemelsbrede kilometers enorm kan verschillen. Daarbij is het weer momenteel erg wisselvallig en dus lastig te voorspellen. Lees je de weer-trillers van wintersportersweerman @Roel niet?!

Laat de tabelletjes je fantasie prikkelen en ga aan de lippen van Roel hangen voor een goede vertaling van deze modellen. Wees niet boos als Roel er een keer een paar graden of centimeter naast zit; een veel betere voorspelling zal je nergens vinden.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@Nigel is het een vraag of een constatering?

When life gets too complicated.... SKI

Plaats een reactie