Route naar Italie.

Ik was van plan om komende vrijdag over de Fernpass te rijden richting Italië. Gezien de voorspellingen misschien beter anders rijden ?

Wel jammer vindt het een aangenamere route dan dat hele stuk over de autobahn en langs München.

Suggesties. Of is de Fernpass in de meeste gevallen goed te rijden ?

Je kan toch ook via Bregenz rijden en zo de Arlbergtunnel door? Is voor mij zelfs de enige optie tegenwoordig.
Vroeger reed ik ook over Fernpass. Donker, druk en kronkelende baan hebben bij mij plaats gemaakt voor verlichte autostrade, cruisen en snelheid van 130 km/u. Via Arlberg dus voor mij. :-)

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Snelweg in Tirol heeft tegenwoordig alleen wel een maximumsnelheid van 100 km/u.

Das inderdaad wel goed alternatief via Bregenz. Gezien de verwachting maar doen denk ik.
En als die verwachtingen uit komen denk ik niet dat het uitmaakt of je 100 of 130 mag.
Ben benieuwd zal niet de laatste keer zijn dat we > 20 uur er over doen. Duimen maar :p

Waarom niet via Munchen - Innsbruck? Is vergeleken met route via de Fernpas iets langer maar in tijd scheelt dit niet veel. Heb je dit ook overwogen?

Naar italie altijd over Bregenz. Na de Arlbergtunnel zijn er nog wat behoorlijke wat tunnels waar je geen last heb van sneeuw. Over bregenz rijd eigenlijk altijd goed door. Zelfs met kerstvakantie had ik hier geen file. Gebruik meteen videomaut voor de Arlbergtunnel en de Brennerpas. Kan je meteen doorrijden en werkt super.

May the ski force be with you !!

Waarom niet via Munchen - Innsbruck? Is vergeleken met route via de Fernpas iets langer maar in tijd scheelt dit niet veel. Heb je dit ook overwogen?

MrSKi op 14 jan 2015 13:15

Bij München heb je bijna gegarandeerd files… Vorig jaar heb ik daar 2,5 uur over gedaan om vanaf München Oostenrijk in te komen en dat om 09.00 in de ochtend op een zonnige zaterdagochtend. Dus dag tijdwinst.

Naar italie altijd over Bregenz.

Hier nog een, maar laten we eerlijk zijn: Wie bestudeert er nog een overzichtskaart vandaag de dag?

Rob

Die routekaarten van de ANWB? Liggen altijd in de auto. ;)

Naar italie altijd over Bregenz.

Hier nog een, maar laten we eerlijk zijn: Wie bestudeert er nog een overzichtskaart vandaag de dag?

RCGrootveld op 14 jan 2015 15:02

Tja er zullen er zijn. bekijk zelf altijd even de situatie met Google maps. Wat dat betreft had ik de alternatieven wel gevonden maar was gewoon even benieuwd naar de ervaringen.
Zo is mijn ervaring over München altijd druk, files.
Ik verstook dan ook liever mijn tijd over bergwegen waar ik dan lekker van het uitzicht kan genieten dan achter in de file. In de winter is het natuurlijk wel zaak ff opletten. Het kan nl zo gebeuren dat de berg weg opeens dicht is door de sneeuw. en ja dan wordt wel hele lange rit.

Naar italie altijd over Bregenz. Na de Arlbergtunnel zijn er nog wat behoorlijke wat tunnels waar je geen last heb van sneeuw. Over bregenz rijd eigenlijk altijd goed door. Zelfs met kerstvakantie had ik hier geen file. Gebruik meteen videomaut voor de Arlbergtunnel en de Brennerpas. Kan je meteen doorrijden en werkt super.

CJAHulskamp op 14 jan 2015 13:21

Valt dat nog te regelen die videomaut ?

Als we google toch niet hadden ! :)
Zie ANWB > http://www.anwb.nl/bestemmingen/landeninformatie/vakantie/be…

Videomaut > http://www.asfinag.at/videomaut

Voor de gene die er interesse in hebben :)

Geen probleem die videomaut. Zelfs een keer geregeld onderweg.

May the ski force be with you !!

Plaats een reactie