Nog .. nachtjes!!!

Ja we rijden er op zaterdag nog 130… Alleen ff afwachten hoe de grenssituatie is naar Oostenrijk!

Flachau is voor ons toch 1000km, maar wij vinden het wel makkelijk aan te rijden. Hop 2 km van de snelweg af en we zijn bij ons appartement.
Het is idd lager gelegen, hoog is het niet hihi, maar hebben eigenlijk altijd wel goed kunnen skiën, papperige dalafdalingen hebben we soms wel. Maar in sommige krokusweken is dat geloof ik bijna nergens te vermijden.
En de afdalingen zijn denk ik niet zo lang en wil je echt optimaal genieten van je pas moet je de auto pakken.
Maar voor ons is het prima :D haha. Gelukkig heeft iedereen een andere voorkeur anders zou het in 1 gebied steeeeeeen druk zijn haha.

Lermoos is geloof ik erg klein hé?

Bertha’s kinderland is idd heeeeel leuk. Hoor ik van die vriendin en mensen die er wel eens geweest zijn.
Echt, aan alles is wel gedacht geloof ik!

@Desiree2 dan zit je al lekker een stukje voorbij München !!

Denk dat Flachau het nooit geworden is om verschillende redenen: toch een wat kleiner aaneengesloten gebied, de hoogte van het dorp en qua afstand toch een van verder gelegen wintersportgebieden.

Voor Lermoos hebben we destijds gekozen om de vrij korte reisafstand, maar was eigenlijk qua skigebied niks voor die mannen. Die willen ook niet de auto/skibus pakken ter plekke, dus ben je snel uitgekeken.

Fiss is echt heel leuk met wat kleinere kinderen. Dat Berta’s Kinderland schijnt echt geweldig te zijn. We zullen het gaat zien over ruim een week !!!

Jacquelien op 10 feb 2016 13:48

Nog 15 nachtjes en dan richting Saalbach Hinterglemm!

@Desiree2 hahaha je hebt gelijk. Beter dat iedereen een beetje verspreid gaat in Oostenrijk (en andere landen) !!

Lermoos vind ik qua dorp best nog behoorlijk, maar is geloof ik maar 45 km pistes. Is echt te weinig als je geen zin hebt je naar andere gebiedjes in de buurt te verplaatsen. Weer wat geleerd ;-)

Toen wij in Fiss waren in 2002 had je dat Kinderland nog niet zo, zoals het nu bij het middenstation ligt. Ik ben erg benieuwd of mijn nichtje van bijna 3 daar ook gewoon een beetje leuk in de sneeuw mag/kan spelen. Want wat ik lees en hoor is het wel zo dat ze je voor alles uitmelken. Als je een scheet laat in dat Kinderland, moet je er volgens mij al voor betalen ;-)

Het gaat trouwens wel erg lekker met de sneeuw momenteel he !!!

nog 15 nachies en dan naar obertauern

Ik heb vrij kunnen regelen voor de kinderen op vrijdag de 19e, dus dat betekent dat we al 's ochtends kunnen vertrekken! Ga nog even kijken of we tot Ulm gaan (waar we nu een hotel hebben geboekt, kan nog geannuleerd worden) of net wat verder.

Beter @Pien, goed geregeld !!! Wij hebben ook 20 km voorbij Ulm richting Memmingen een hotelletje. 45 euro voor een 2-persoonskamer.
Lekker hoor al 's ochtends bijtijds vertrekken.

Nog een 6tal weken…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Pfoeh…dat klinkt als een eeuwigheid @sven311 ;-) Maar dan heb je nog wat !!

Nog acht en een halve nacht ;-) Wij gaan namelijk 's nachts rijden van vrijdag op zaterdag volgende week. Overdag alles inpakken, routeplanner instellen, broodjes smeren etc. Dan samen met de kinderen om halfnegen op stok en om 01.00 uur vertrekken. Hopelijk lukt het inslapen een beetje, ik ben vaak best wel onrustig wetende dat ik maar een korte nacht hebt.

Pfoeh…dat klinkt als een eeuwigheid @sven311 ;-) Maar dan heb je nog wat !!

Jacquelien op 11 feb 2016 13:35

Inderdaad ik moet nog geduld hebben…
Ik ging normaal deze week, maar dat was afgesprongen door verlof issues op het werk…
Dus wordt het de 1e week van de paasvakantie :). Ik kijk er wel al erg naar uit!!

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Nog acht en een halve nacht ;-) Wij gaan namelijk 's nachts rijden van vrijdag op zaterdag volgende week. Overdag alles inpakken, routeplanner instellen, broodjes smeren etc. Dan samen met de kinderen om halfnegen op stok en om 01.00 uur vertrekken. Hopelijk lukt het inslapen een beetje, ik ben vaak best wel onrustig wetende dat ik maar een korte nacht hebt.

Marieke op 11 feb 2016 13:36

Ik rijd ook 's nachts hoor. En ik heb hetzelfde voor, ik probeer ervoor ook altijd nog te ‘slapen’. Maar ik ben zo opgewonden en over alles aan het nagaan (dat mag ik niet vergeten straks, hopelijk dit niet, en ohja dat…) ik kom meestal niet aan slapen toe :p

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Wij reden ook altijd 's nachts. Man ging vrijdag altijd rond 20.00 uur slapen tot ca. 01.30 uur en dan om 02.00 uur vertrokken we. Maar ik kan echt niet slapen voor zo’n kort stukje en had liever dat mijn man (de chauffeur) een paar goede uren maakte. Dus ik bleef altijd maar op, broodjes smeren, koffie maken, wintersporters forum onveilig maken ;-) In de auto sliep ik ook amper, dus zaterdag was ik altijd behoorlijk gebroken.

Nu voor het eerst gaan we vrijdagochtend rond 08.30 vertrekken en hebben een overnachting net voorbij Ulm. Kunnen we zaterdag het laatste stukje fris en fruitig aan het laatste stukje beginnen. Ben erg benieuwd hoe dit bevalt !!

Wij reden ook altijd 's nachts. Man ging vrijdag altijd rond 20.00 uur slapen tot ca. 01.30 uur en dan om 02.00 uur vertrokken we. Maar ik kan echt niet slapen voor zo’n kort stukje en had liever dat mijn man (de chauffeur) een paar goede uren maakte. Dus ik bleef altijd maar op, broodjes smeren, koffie maken, wintersporters forum onveilig maken ;-) In de auto sliep ik ook amper, dus zaterdag was ik altijd behoorlijk gebroken.

Nu voor het eerst gaan we vrijdagochtend rond 08.30 vertrekken en hebben een overnachting net voorbij Ulm. Kunnen we zaterdag het laatste stukje fris en fruitig aan het laatste stukje beginnen. Ben erg benieuwd hoe dit bevalt !!

Jacquelien op 11 feb 2016 13:54

Helaas zijn de kinderen pas om 15.15 uur uit school. Vorig jaar meteen vanuit school vertrokken en zo de files in. Pas rond 00.00 uur voorbij Nurnberg in hotel. Volgende ochtend weer file. Oef, nu dus hopen dat we nachts wel door kunnen rijden. En ja, ik lig dus ook te malen waarschijnlijk of ik alles mee heb ;-)

Nog 8 nachtjes! Door omstandigheden( helaas) niet naar Laax maar naar het Ötztal.

joepiedepoepie op 10 feb 2016 23:59

Hmm ook leuk denk ik, hf

Gang is alles

Hahahaha @Marieke …dat malen en checken is toch echt wel een vrouwending volgens mij.

Als wij 's nachts reden, ging dat ( op 1 x na, al sneeuwval nog in NL) als een trein. Dan waren we 's ochtends al erg bijtijds bij de Oostenrijkse grens. Maar dan begint de ellende altijd. Doe je over de laatste 60 kilometer zo’n 3 uur !

Maar nu kunnen we die vertraging dus met alle gemak aan hahaha. Ik ga voor je duimen dat het lekker doorrijdt 's nachts !

Hahahaha @Marieke …dat malen en checken is toch echt wel een vrouwending volgens mij.

Als wij 's nachts reden, ging dat ( op 1 x na, al sneeuwval nog in NL) als een trein. Dan waren we 's ochtends al erg bijtijds bij de Oostenrijkse grens. Maar dan begint de ellende altijd. Doe je over de laatste 60 kilometer zo’n 3 uur !

Maar nu kunnen we die vertraging dus met alle gemak aan hahaha. Ik ga voor je duimen dat het lekker doorrijdt 's nachts !

Jacquelien op 11 feb 2016 14:18

Dan mag je mij bij de vrouwen rekenen… Haha.
Ik heb gewoon altijd dat ‘ik ben iets vergeten’ gevoel.
En ik ga de route bij wijze van spreken al af in mijn gedachten als ik in bed lig. Meestal kruip ik er ook snel terug uit, en check gewoon alles nog eens. Wij waren rond 00.00 uur vrijdag vertrokken, en rond de middag waren we in Tignes. We hebben dan wel geregeld gepauzeerd en zelf even een dutje gedaan op een parking. Ik vertrek liefst een halve dag te vroeg zodat ik me niet druk hoef te maken :)

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Hahaha welkom bij de “club” dan @sven311 Wel erg vervelend als je de chauffeur bent. Die van mij ligt en slaapt. Hij redeneert altijd zo: "Hebben we de ski’s en skikleding en de creditcard ? Zo ja…dan is het prima toch, de rest kunnen we altijd nog ergens kopen als we dat vergeten zijn.

Ik kan er al wakker van liggen als achteraf blijkt dat ik een spel kaarten vergeten ben ;-)

Hahaha welkom bij de “club” dan @sven311 Wel erg vervelend als je de chauffeur bent. Die van mij ligt en slaapt. Hij redeneert altijd zo: "Hebben we de ski’s en skikleding en de creditcard ? Zo ja…dan is het prima toch, de rest kunnen we altijd nog ergens kopen als we dat vergeten zijn.

Ik kan er al wakker van liggen als achteraf blijkt dat ik een spel kaarten vergeten ben ;-)

Jacquelien op 11 feb 2016 14:29

Tgohja, ik heb er niet zo erg veel last van als chauffeur, en ik wissel na x aantal uur met mijn vrouw. Maar ook dan rust ik niet… De eerste dag kruipen we vlug in bed zodat we slaap inhalen voor de eerste skidag :D. De mentaliteit van je man klopt wel, maar ik zou het zuur vinden om geld uit te geven als mijn spullen gewoon thuis liggen te wachten… :D

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Geen idee hoeveel nachtjes het nog duurt, maar gisteravond geboekt voor de week voor pasen naar St Francois Longchamps. Lekker een ruime week genieten van mooie voorjaarssneeuw en dito weer is te hopen :) Komende weken kan het dus naar mijn idee dus nooit teveel sneeuwen… Degene die wil weten hoeveel nachtjes het nog is tot 18 maart mag zich zo vrij voelen het uit te gaan rekenen;)

Born to Ride

Nog 8 nachtjes en dan gaan we op weg. Onze dochter heeft er zo’n zin in! Ze zit dansend achterop de fiets en vertelt me dan dat ze zo’n zin heeft om te skiën. Heerlijk, zoveel oprecht enthousiasme.
We zitten in een klein dorpje in een klein skigebied, maar je hebt ook de mogelijkheid om met de skibus naar Badgastein te gaan of naar Flachau. Ik heb dat niet nodig, maar een aantal profi’s in onze groep hebben dat wel nodig. Ik heb er in elk geval veel zin in!

[/quote] Tgohja, ik heb er niet zo erg veel last van als chauffeur, en ik wissel na x aantal uur met mijn vrouw. Maar ook dan rust ik niet… De eerste dag kruipen we vlug in bed zodat we slaap inhalen voor de eerste skidag :D. De mentaliteit van je man klopt wel, maar ik zou het zuur vinden om geld uit te geven als mijn spullen gewoon thuis liggen te wachten… :D[post] sven311 op 11 feb 2016 14:35[/post][/quote]

Dat heb ik dus ook ;-)

Nog 4 nachtjes slapen en dan valt de postcode kanjer op mijn postcode.
Ik kan niet wachten.Krijgen jullie die op deze post gereageerd hebben allemaal een gratis wintersport.

Bij deze gereageerd @Hooykaas en alvast gefeliciteerd ;-)

@Hooijkaas Ik heb je post zowel geliked als er op gereageerd ;-)

Dan reageer ik ook maar alvast @ hooijkaas

Nog 8 nachtjes! Door omstandigheden( helaas) niet naar Laax maar naar het Ötztal.

joepiedepoepie op 10 feb 2016 23:59

Hmm ook leuk denk ik, hf

Jesper op 11 feb 2016 14:06

Leuk genoeg ! Maar ik had me helemaal ingesteld op Laax en dan moet je ineens op het laatste moment switchen. Het was wel even stressen om nog snel een fatsoenlijk onderkomen te krijgen op een leuke plek.

Mijn man is vrachtwagenchauffeur, die gaat om donderdag om een uur of 21.00 slapen en slaapt tot een uur of 4 op vrijdagochtend en dan een half uur later vertrekken.
Die is vroeg opstaan gewend.
En ik hoef ook geen km te rijden. Ben wel back up. Maar heb nog nooit een meter gereden onderweg naar vakantie…
Ik zorg voor de muziek, en broodjes, en eten, en de hond en het kind whaha.

@Superskier waar zitten jullie als ik vragen mag?
Gastein is ook een mooi gebied. Wij zitten in Flachau :)

Snachts rijden vinden wij niks, maar op zaterdagochtend vroeg rijden en zaterdagmiddag aankomen vinden wij ook echt niks… Zo lang het kan, vrijdagochtend weg… Hihi :)

@Desiree2 Wat een aparte naam voor een kind " whaha"

@hooykaas ja mooi hé?

Plaats een reactie