Skiles prive of toch groepsles Fiss Serfaus 2 dagen verblijf

Graag advies samen prive of toch samen of apart groepsles? In Fiss of Serfaus? Nog leraren beschikbaar komende dagen?
Voorkeur gaat naar dit gebied ivm bekendheid kindvriendelijkheid.
Andere skigebieden op gelijke afstand of dichterbij ook optioneel.

Edit niveau:
dochter K4 Snowplow turns – parallel traverse
Ikzelf begin K6/K7

Mijn dochter 10 jaar
Ervaring: Als 6 jarige paar uur priveles + 2 dagen groepsles in Winterberg. Toen met pflugtechniek rest vd jaren zelf doorgegaan. Eigenlijk alleen maar voorkeur voor blauwe pistes. Nu na paar jaar zonder les nu toch echt wel les gewenst.

Ikzelf, nu 38, kan alle blauwe makkelijk en rode pistes redelijk af. Toen ik 15 was, 1 week skiles in Axamer Lizum gehad. Daana pas 20 jaar later zelf pas weer afgelopen jaren zonder les nu paar keer per jaar actief. Val Thorens, Zugspitz Arena, Skitwelt Wilder Kaizer.
Wil nu echt leren om technisch goed te gaan skien en daarmee de volgende stappen te gaan maken.

Ben zelfkritisch en redelijk snel motorisch lerend. Dochter gemiddeld motorisch lerend.

Prioriteit gaat voor mij dat mijn dochter als eerste de volgende stappen maakt.

Alsvast bedankt.

*bericht bewerkt door moderator op 21 feb 2015 12:22: verhuisd naar het juiste subforum

Apart groepsles zou ik zeggen. Of priveles maar dan niet samen.
Waarom?
Bij je dochter liggen de leerpunten waarschijnlijk anders dan bij jou. Je dochter kan stapjes gaan maken richting parallel.
Bij jou vermoed ik (het staat niet in bericht) dat je wel parallel skiet maar vooral op kracht ipv techniek (verbeter me maar als het anders is). Dat betekent e.e.a afleren c.q. omscholen.
Wellicht halve dagen lessen zodat je ook nog samen kunt skiën?

Edit niveau:
dochter K4 Snowplow turns – parallel traverse
Ikzelf begin K6/K7 Parallel (maar idd techniek werk te verrichten)

Thanks. Idd op kracht. Paar weken geleden 15 minuten soort v priveles gehad v oude Nederlandse skileraar die ik aan het eind vd middag toevallig op de piste tegen kwam. Zit zelf ook al jaren in het lesgeef vak dus vond het wel mooi hoe hij een Russisch echtpaar aansprak toen de man zijn vrouw lesgaf maar t echt alle kanten opging. Was echt fantastische ervaring hoe hij in tot detail het hoe wat en waaron beschreef… daarom extra geprikkeld om vanaf nu standaard les te nemen.

Nog adviezen namen skischolen of leraren? Verschil tussen Serfaus kindergedeelte en Fiss?

Qua scholen daar geen tips, ken ik Serfaus niet genoeg voor. Wellicht iemand anders die kan adviseren daarover?

Inmiddels geboekt bij skischool Fiss
Werd binnen 15 minuten gebeld door een Nederlands sprekende medewerker, nadat ik hen een e-mail had verstuurd met een aantal vragen. Netjes :)
Zal verslag doen wanneer we terug zijn.

Kan als leraar in fiss daniel petrovic aanbevelen. Dit jaar les van gehad in E5. Heel streng op techniek, geeft goede uitleg en goede oefeningen. Wel volledig een oosterijkse leraar.

We zijn uiteindelijk 3 dagen naar Fiss geweest. Zo tm di.
Met de fantastische avondshow op dinsdag.
Wel erg druk per klasje, 8-12 kids, deze week waar bijna heel Ned vrij had. 1800 kids totaal bij skischool Fiss Ladis.
Fiss erg super voor kids. Nog nooit leukere en uitgebreide skiweide voor kids gezien. Helaas niet Serfaus kunnen zien en vergelijken. Ook toen geen behoefte meer.
Pistes tussen kinderland en afdaling Ladis perfect voor oefenen. Ook de Moseralm als volgende stap perfect aansluitend. Met daarop heksenbospad en soort mini funpark voor zowel beginende als gevorderde skiers incl mini schansjes, boardercross bochten, heuveltjes. Boarderclub incl luchtzak aan einde vd piste is ook super.
Heb besloten om alleen mijn dochter skiles te laten nemen, want haar ontwikkeling vind ik het belangrijkst.
Ook al had ze misschien groep 4 ook misschien net aangekund heb ik gekozen om haar in groep 3 te plaatsen, zodat ze het zelfvertrouwen kon laten groeien daardoor het plezier erin zou houden/kunnen vergroten.
Op de Zugspitze was ze nl. eind vd dag nog de meest stijle rode, ijzige piste vanaf gegaan en daar heeft ze altijd nog daarna haar angst en frustraties over uitgelaten.
Bleek achter juiste keuze om haar in groep 3 te zetten. Na eerste dag was ze zo blij hoe goed t allemaal was gegaan. Ze hoorde bij de betere vd groep. Ben zelf meerdere dagen erachter aan geskied en gefilmd.
Zo bleek maar weer dat zelfvertrouwen en plezier belangrijkste basis zijn voor kinderen hun ontwikkeling.

Op fora las ik dat veel zeiden een groep hoger in te delen, maar dat geldt niet voor iedereen.
Als ik zo alle ouders bij de verhuur en bij de groepsindeling hoorden vond ik dat vaak erg triest hoe streberig ze zijn. Het plezier vh kind leek dan niet meer voorop te staan. Aan de gezichten vd kinderen vaak af te lezen hoe frustrerend ze het vonden dat de ouders geen oor en oog hadden voor hun verhaal. Door kun eigen fanatisme en wens om zsm met hun kind hun pistes te kunnen samen skiën “gewoon” in 1 of soms zelfs 2 groepen te hoog plaatsen.
Ook zat bij de groep v mijn dochter broer en zus die redelijk in de buurt v elkaar zaten betreft techniek. Maar toch was te zien dat ze ook op de oefenpiste toch niet zo netjes de basistechniek beheerste als de rest vd groep. De vader die mee skiedde vond dat t meisje zich niet zo moest aanstellen, want ze “kon het wel”.
Waar haar broertje geen angst had, was door haar angsten haar hele lichaam zo gespannen dat van technisch skien weinig terecht kwam. Het werd zelfs op een gegeven moment gevaarlijk voor haarzelf en de groep. Bochtjes werden bijna rechte lijnen en op de meest “makkelijke” stukjes was ze niet eens meer in staat om te remmen met een pizzapunt. Ze lag letterlijk elke 2 minuten op de grond. Binnen 1,5 dag skien heb ik haar zelfvertrouwen afgebroken zien worden waar ze de middag erna niet eens meer op de skies stond.
Uiteindelijk na echt alles door de leraar geprobeerd te hebben (zelfs tussen hem skien) is besloten haar naar groep 2 te plaatsen.
Hopelijk een les voor haar ouders en voor vele andere die dit lezen… (ik denk dat ik t laatste stukje een andere keer als aparte post plaats, want denk dat veel verschillende reacties hierop kunnen komen)

Goed verslag! Ik had graag gewild dat meer ouders er zo tegenover stonden! En klasje van 12 kinderen is aan grote kant maar ja kan soms niet anders.(arme lerares)
Fiss is al jaren uitgeroepen tot beste kinderskischool van Oostenrijk!

Even wat anders wat betaal je nou voor de middagpauze als ik vragen mag!
In arlberg is dat 98 Euro voor zondag t/m vrijdag.voor patat worst, pizza, patat worst, pizza, patat worst 6 dagen lang.Les kost 258 euro voor 6 dagen.

Ik zie dat ik nog niet gereageerd had…
Extra kosten voor het overblijven was vorig jaar 15 euro per keer. Dit jaar zie ik 16 euro.
http://www.skischule-fiss-ladis.at/nl/aanbod-prijzen/ski-boa…
Mijn dochter vond het eten daar lekker. Vanalles heb ik daar geserveerd zien worden. Soep, pasta, friet. Alles was goed geregeld. Kinderen konden genoeg drinken.

Wel even bij begin aan de ouders van de andere kinderen uit het skiklasje vragen wie er in de middag overblijft en wie er met de ouders gaat lunchen. Sommige kinderen vinden het niet altijd leuk als ze de enige zijn uit hun groepje.
Geld teruggeven zijn ze bij de receptie van de skischool niet zo moeilijk mee mits tijdig gecommuniceerd.

Wel rekening houden met lange wachttijden tijdens hoogseizoen bij de restaurants. Of genoeg plek om te zitten bij de zelfbedieningsrestaurants. Altijd even vragen hoe lang het duurt voordat eten op tafel komt. Vorig jaar bijv net ongelukkig bij pizzarestaurant op de afdaling Fiss-Ladis was de wachttijd 45 minuten. Iets eerder daar had veel uitgemaakt. Als je met meerdere volwassenen bent kan de 1 natuurlijk al plek gaan uitzoeken. In ons geval was dat niet zo.

Kan trouwens een Moderator dit topic onderbrengen onder “Skigebieden” of “Reisverslagen”??
Zie nu pas een jaar later dat hij onder Materiaal staat :s

Plaats een reactie