Dagje winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Ik wil tussen kerst en nieuwjaar een dagje naar Winterberg (8 personen). Nu kan ik daar niet direct een touringcar organisatie voor vinden die dat organiseert (iemand tips?), dus anders maar zelf rijden.

Rijd zelf een auto van 2 jaar oud, helaas wel zonder winterbanden. Overigens wel weer sneeuwkettingen in het bezit.

Kan ik het er op wagen, of hebben jullie slechte verhalen?

Ben me er van bewust dat ik ‘voorbereid’ moet zijn, maar even benieuwd of iemand een organisatie weet die het organiseert, of zelf in de problemen is gekomen.

Ik kan maar zeggen ; investeer toch aub in winterbanden!!! Niet omdat het verplicht is in DL, maar voor uw en de inzittenden hun veiligheid! Bespaar nooit op veiligheid! Dit is trouwens in de wintermaanden ook veeeel veiliger bij ons!
Let wel, aan deze boodschap heb ik geen financieel voordeel. Doch dit item keert hier steeds weer. Daarom nogmaals, aub denk aan u veiligheid! ! !

Naar Winterberg zonder winterbanden vind ik niet handig. Ik heb op weg daar naar toe niet zo leuke ongelukken gezien waar nl bij betrokken waren en ja zonder winterbanden!!! De lokalen verklaren ons voor …
Dus gewoon niet doen. Pas je aan of rij zelf niet.

winterbanden zijn in Duitsland wel degelijk verplicht, nl. onder winterse omstandigheden. En die vind je wel in Winterberg!

Ik heb wel een tip voor je Thais. Ter Beek reizen organiseerd dagelijks een dagje skien in winterberg. Skihuur is incl. of je neemt het zelf mee. voor meer info en data’s kijk eens op http://www.terbeekreizen.nl/dagtocht_winterberg.cfm…

Ik ben zelf nog niet mee geweest, maar heb er wel goede verhalen over gehoord

Of kijk eens op http://www.juventa.nl

Kijk eens op http://www.kagetravel.nl, organiseert ook dagtochten.

Wij gaan begin volgende week. Hoe schatten jullie het weer??? Ik ben bang dat het namelijk achteruit gaat…

Winterberg leuke bestemming voor 1 dag, ik ga alleen als het net gesneeuwd heeft. Succes met het zoeken van een vervoerder, niet met zomerbandjes rijden, want de politie slingert je gewoon op de bon. Zoals iemand eerder al aangeeft heeft het ook in Nederland zijn voordeel wel, onder 7gr al betere grip dan zomerbanden!

Lees de laatste Autoweek maar. Zomerbanden zijn altijd beter, behalve op sneeuw en ijs. Ga al jaren naar Winterband en heb zelf winterbanden. Het is NIET verplicht. Boete max. 40 euro. De wegen zijn vrijwel altijd perfect berijdbaar dus geen zorgen. Als het onderweg (hard) sneeuwt is het een ander verhaal. Dan gaan rijden mag niet en is onverstandig. Goede raad is duur…

Haha, Winterband moet dus Winterberg zijn!

@Thais: niet zonder winterbanden gaan rijden. Wij zijn vorige week een paar dagen geweest en hebben ze gewoon nodig gehad, zowel rondom Winterberg als op de weg er naar toe en terug. Het gaat er m.i. niet om of het wel/niet verplicht is, het gaat erom dat het niet verstandig is.
Niet voor jezelf en ook niet voor een ander die je misschien in gevaar brengt.
Dan zou ik gewoon lekker een bustoertje zoeken op internet.

@Kees: ga lekker ergens anders lopen spammen alsjeblieft. Dankjewel.

mama on a mission in the snow
If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

topic stokoud :)berichtje verwijdert :)

Oud topic idd maar wou even kwijt:

Bij de meeste bandenboeren en sommige garages kan je ook winterbanden HUREN.

kost vaak zeer weinig, en je hebt altijd goede winterbanden dus als je ze amper nodig hebt voor je gevoel is dit wel een leuke optie.

Zelf heb ik wel eigen winterbanden omdat ik het in nederland ook prettig vind!

maar goed HUREN is een leuke oplossing.

En als je met een groep wil gaan, huur een busje incl winterbanden. Als je de kosten door 9 deelt valt dit allemaal reuze mee!

Vorig jaar ben ik met een nieuwe auto een dagje naar winterberg vertrokken. Even snel dachten we. Het ging ook even snel sneeuwen, gevolg dat wij op een gegeven moment gewoon vast stonden en geen kant meer uit konden. En die Duitsers maar lachen! Kijk weer een zuinige Hollander!

Bij ons is het goed afgelopen, maar het ging op een aantal bochten op een haar na goed!

Gewoon even winterbanden scoren! http://www.reifen.com daar heb ik ze zelf vandaan.

Effe voor alle duidelijkheid: http://www.dewijdewereld.net/reizen/winterbanden-duitsland.h… ;)

Ik rij zelf ook op winterbanden en kan het alleen maar aanbevelen; winterbanden dienen niet enkel om ermee op sneeuw en ijs te rijden, ze bewijzen hun nut al bij temperaturen in de regen en bij temperaturen onder de 7ºC.

de meeste bandenboeren verhuren ook wel setjes winterbanden.
paar tientjes per dag geloof ik…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

heee, ik heb een vraagje:
ik wil namelijk graag met nog 6 vrienden een dagje naar Winterberg skieën!
Alleen ik kan geen site of iets vinden waar staat dat je met de bus vanuit Nederland naar Winterberg rijd, en daar een dagje skieën en dan weer terug.
Weet misschien iemand een goede site of waar je dat kunt boeken?
Alvast bedankt!
Gr, Remon

http://www.winterbergbus.nl

stond een paar posts hierboven.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Hebben wij ook geboekt. Ze bieden nu ook twee daagse tickets aan. 38 euro retour

Tis gewoon een feit!!!
NOOIT ZONDER WINTERBANDEN OP WINTERSPORT

Wiinterbergbus.nl. Retourtje vanaf € 24,50, uitstappen bij Der Brabander in hartje Winterberg

begrijp eigenlijk niet wat het nut is van een TOPIC van 1 jaar en van 2008 weer up te bumben

Nou, voor een dagje Winterberg (en dat is het onderwerp van dit draadje) is de info van gast638 zeer interessant, ik zou persoonlijk niet weten waarom dan niet te bumpen, moet hij daarvoor een nieuw topic starten?

vind ik persoonlijk wel…

Waarom? het gaat toch om het zelfde namelijk 1 dagje Winterberg…

Wie weet tot hoe laat de winkels op maandag 24 december (Kerstavond) geopend zijn?

Maar vergeet niet, als je winterbanden hebt moet je niet gelijk denken dat je als Schumacher over de weg kan scheuren. Je moet nog steeds voorzichtig rijden.

Ik rij overigens al jaren met zomerbanden, ook in de winter (in Nederland), nog nooit probleem mee gehad op wat glijpartijen na, maar dat had je op dat moment met winterbanden ook.

Maar in Duitsland zijn winterbanden verplicht in de winter of je met je zomerbanden nu wel of geen problemen hebt.

Plaats een reactie