Save the date: ski's testen 19-22 november

Komend najaar kan je weer ski’s uitproberen van het seizoen 2015-2016. De nieuwe modellen (vooral piste- en allmountain ski’s) van de grote merken zijn beschikbaar om onbeperkt te testen op de gletsjer(s) van Sölden. In 2013 heb ik dit gedaan en dat was echt een eye-opener op een heleboel vlakken…

Dus als je op zoek bent naar nieuwe ski’s, gewoon meer wil leren en ervaren over de verschillende ski-eigenschappen of gewoon een hele toffe warming-up wil voor je winterseizoen: ga dan mee. Ik organiseer het niet zelf, maar de kans dat ikzelf weer meega is wel heel groot (99%).

Hier de deal: http://tirolevents.nl/skitest-trips?prod_id=12748

Datum
Donderdag 19 t/m zondag 22 november 2015 (vrijdag t/m zondag ski’s testen; donderdag inchecken, eventueel al zelf skiën tegen meerprijs)

Locatie
Sölden, Oostenrijk. In principe op de Rettenbach (test center) en Tiefenbach gletsjer, maar in dat weekend is ook de opening van rest van het gebied gepland, inclusief bijbehorende feestjes

Kosten
€ 355 p.p. - hierbij is inbegrepen:

  • logies en ontbijt (o.b.v. tweepersoonskamer)
  • 3 dagen skipas
  • 3 dagen onbeperkt ski’s testen

Maaltijden, extra dag skiën, eventuele huur van skischoenen, toeslag eenpersoonskamer zijn niet inbegrepen.

Dus: hou de datum vrij envraag verlof aan (donderdag 19 en vrijdag 20 november).

klinkt goed.

Geestelijk, ben ik nog niet klaar met dit seizoen. 25 dagen geskied, maar zoek ik nog iets cheap and cheerful. En volgende jaar eerder beginnen denk ik, bijvoorbeeld November.

klinkt goed idd

Goed idee

Gang is alles

Het zijn wel alleen ski’s, hè @Jesper.

O wacht, jij hebt leren skiën natuurlijk…

Die stond al in agenda ;-)

…dus Jesper… Ga mee !!! :-)

i’m living my dream now

Inderdaad, lekker de nieuwste race ski’s uitproberen!

Gang is alles

Update

Navraag leert dat ik (en iedereen die zich via mijn referentie inschrijft) korting krijg(t).

Dan wordt het € 340 p.p. (i.p.v. € 355).
Als je in je eentje op een kamer wil liggen wordt het € 370 (i.p.v. € 385).

De lijst van beschikbare ski’s is er nu nog niet, maar kan wel van te voren worden vrijgegeven waarschijnlijk. Daar blijf ik bovenop zitten.

Klinkt goed, wat is de prijs zonder skipas?

Uhhh… ga ik navragen voor je.

Zonder skipas gaat er € 133,50 van de prijs af (€ 130,50 voor 3-dagen skipas + € 3,00 euro borg voor de skipas).

Ik ga even kijken om iemand zo gek te krijgen dat ik er naartoe kan

Anders kan je natuurlijk maatjes vinden op dit forum…

Dit topic ook nog maar eens naar boven toveren…

Voor iedereen die nieuwe ski’s zoekt: dit is je kans op uit te vinden wat je fijn vindt. Of om gewoon lekker in te skiën voor het seizoen natuurlijk.

ff kijken.
Waarschijnlijk ben ik ook al in Stubai aan het begin van November met Somers Wintersport.

@Wierdo, het zijn alleen ski’s die je kan testen. Jij bent toch boarder?

Heb inde jaren daarvoor altijd op 2 latten gestaan.
En 3 jaar geleden, net na mijn 1stte hernia operatie ook nog een vakantie.
Je moet allebei onder de knie hebben, voor je commentaar op een van beide kan geven.
Al is mijn niveau met boarden hoger dan met skieën.

@GiGi, hoe goed moet je kunnen skiën om hier aan mee te kunnen doen? Ik zit op ‘intermediate’ niveau.

Iedereen die een blauwe piste goed af komt kan meedoen. Je moet zelfstandig kunnen skiën zeg maar.

Qua ski’s die aanwezig zijn om te testen is voldoende voor niet-experts.

Omdat er wat vragen zijn rondom testen in Snowworld, hier mogelijk wat antwoorden.

Op 6 september was er een testmiddag in Snowworld Landgraaf, verzorgd door Duijvesteijn en hun leveranciers. Aanwezige merken waren voor ski’s: Salomon, Atomic, K2, Head en Elan. Die laatste twee waren een verrassing, want niet genoemd in de aankondiging. Snowboardmerken heb ik niet echt op gelet, maar in principe de aangekondigde merken.

Het was die middag vrij druk. Dat komt vanwege extra publiek voor die test, vanwege het feit dat de rode piste was gereserveerd voor wedstrijdteams en het feit dat er veel beginnersklasjes waren. In november zal het in Zoetermeer nog drukker zijn denk ik: meer cursussen en een iets trager liftensysteem.

De merken nemen mee wat zij graag aan de man willen brengen komend seizoen: vooral nieuwe modellen dus. En - misschien anders dan je op een indoorbaan zou verwachten - niet alleen pisteski’s. Behalve Atomic en Head (die ook pisteski’s bij zich hadden, hoewel die niet revolutionair zijn veranderd ten opzichte van vorig seizoen), stonden de merken er vooral met allmountain- en poederski’s. Nu wil ik best een rondje doen op de nieuwste poederlat, maar echt testen kan je 'm niet (er is immers geen poeder) en echt verrast dat zo’n ski te weinig kantengrip heeft voor de indoorbaan kan je ook niet zijn.

Kortom: hoe effectief je kan testen met deze opzet is maar de vraag. Als de leveranciers zich voor deze test zouden hebben gericht op de pisteski’s was dat logischer geweest. Tenzij je natuurlijk wil weten hoe de Bent Chetler (in een mooie nieuwe hout-print!) het doet op harde sneeuw en ijsplaten… ;)

De K2 iKonics (80 en 85), Salomon X-drive 8.0 FS en de nieuwe X-max heb ik wel kunnen testen overigens. En dat was wel leuk en zinnig. Maar druk zal het er denk ik wel zijn, en de baan is niet optimaal voor het (grootste deel van het) aanbod aan ski’s dat je er kon testen.

Toevallig met mijn vader net besproken wat de plannen van het jaar zijn. Het leek hem wel wat om eind november wat daagjes in te komen.
Dit kom ik tegen en ziet er toch verdacht aantrekkelijk uit!

Is het al winter?

Tijd om knopen door te hakken. Wie gaat er mee?

Ik heb ook een oproep geplaatst in de Facebook-groep “skimaatjes” en daar het evenement van TirolEvents geplaatst: https://www.facebook.com/groups/1024512227592935/

Er zij nog maar een paar plaatsen beschikbaar… Voor meer info (en korting), vraag maar raak in dit topic of via PB.

Verse sneeuw voor dat weekend?

null

Hoop het…

Is er nog plek?

Geen idee, zal eens navragen voor je. 1 persoon in een single room?

Antwoord (korte lijntjes helpen)
De accommodatie is vol. Ze kunnen op zoek naar een andere accommodatie, maar dan zit je dus niet in hetzelfde pand en dezelfde prijs kan niet worden gegarandeerd.

Je kan ook zelf even contact met ze opnemen (website in openingspost).

Plaats een reactie