Doortocht door Oostenrijk op zomerreis: waar stoppen?

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel bezig met het plannen van een zomervakantie richting Slovenië. Wij gaan met de auto en doorkruisen dus Oostenrijk. Wij zouden graag ook enkele dagen verblijven in Oostenrijk en hadden al gedacht enkele dagen ergens in Karinthië.

Ik zie dat we ook Salzburgerland doorkruisen. Ik ben helemaal niet bekend met de streek, en vroeg mij af of jullie meer specifiek aanraders kunnen geven (we gaan met de tent) voor dorpjes/stadjes (in de bergen uiteraard :)) in deze streek waar het aangenaam vertoeven is.

Alle tips zijn welkom! Ook indien jullie andere aanraders zien op de weg richting Slovenië.

Alvast bedankt!
Groeten,
Pieter

No matter how warm, there's a wintertime ahead

http://www.oberhasenberghof.at/

Kleine camping op de berg (zuidhelling) in het Salzburgerland.
Vlakbij zell am see, Gasteinertal, Rauristal en Hochkönig, stuk voor stuk prachtig om te wandelen. In het gebied van Hochkönig ligt Dienten in een smal dal en is een gemoedelijk bergdorp.
In taxenbach zelf de Kitzlochklamm, vlakbij de Grossglockner Hochalmstrasse met aan de voet een dierentuin.
Genoeg te beleven. En je bent klein half uurtje van de tauernautobahn verwijderd (A10) Je kunt daarna ook nog doorgaan met de autotrein vanaf Bockstein naar Karinthie Deze begint aan het einde van het Gasteinertal en met file op de A10 ben je dan ws sneller, en rijdt je zo door het Maltatal naar de karawankentunnel.

Dienten Die Alte schule

Hallo Pieter,

Het gebied rondom Altenmarkt-Zauchensee is ook erg mooi en je hebt er een rustige, niet al te grote Camping.

Plaats een reactie