skireizen 65+

hallo?
Daar kinderen en kleinkinderen drukke andere activiteiten hebben, ben ik alleen om op skiverlof te gaan . De vraag is hoe? Vroeger reden we gezamenlijk met auto, maar met mijn 68j is dat niet zo best. Zijn er leeftijdsgenoten met ervaring of die ook willen skiën? Zijn er reisorganisaties die hier nog een fatsoenlijke reis voor aanbieden en welke? Skiede sinds 1963 op zeer grote ski’s, die men nu ter illustratie aan de muren hangt!

Er zijn in Nederland REGIO skiverenigingen die samen op vakantie gaan jong en oud.Ik heb gehoord dat dat altijd erg gezellig is.Ze gaan met zo’n alle in een bus en doen dat elk winterseizoen.
Ik zou niet met oude mensen op vakantie gaan je wordt er zelf alleen maar ouder door.

Dag @Socky , Josk biedt alleszins de zogenaamde “genietweken” aan, specifiek gericht op de wat oudere skiërs. Hun brochure voor '15-'16 komt aanstaande maandag online. http://www.josk.be/formule/themaweken/genietweken

Van de andere organisaties kan ik het niet direct zeggen. Maar ik neem aan dat er nog wel gelijkaardige formules op de markt zijn.

snowdream.be heeft een 50+ reis in januari.

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

De Amsterdamse Skivereniging organiseert reizen, leeftijd tussen zestig en 80 jaar. Ben vorig jaar mee geweest. Hele groep ging van de zwarte pistes af. Ik geloof dat de oudste 78 was. Super sportief allemaal.
Ski-fun van Jan Schuling is ook leuk, ook allemaal ouderen.

s.boersma

Wij gaan elk jaar begin maart met een groepje ouderen op wintersport.
Dat zijn echtparen maar ook singles.
Als je belangstelling hebt, stuur dan een mail voor verdere info.
Wij komen zelf uit het zuiden van het land.

Bertus.

Bedankt iedereen voor de sugesties . Heb ondertussen een busreis geboekt en ben benieuwd naar het verloop.
Voor Bertus, dit lijkt mij ook een interessante manier om aan wintersport te doen.

Bertus,

Ik zou ook graag informatie willen hebben betreffende jullie groep. Ik wil je een mail sturen maar dat lukt mij niet.
Ben je hier geregistreerd?

Groet,

Stina

s.boersma

Bertus,
Het zuiden is 200 km breed. Het is toch wel prettig te weten aan welk gedeelte van Nederland ik dan moet
denken. In Trois Vallees (Les Menuires) ben ik de afgelopen 2 jaar Zeeuws Vlamingen tegen gekomen op de piste
die ook met een groep ouderen op pad waren. Ik ben echter vergeten te vragen naar de contact persoon.
Graag wat concretere informatie. De komende jaren denk ook ik zeker op zoek te moeten naar een dergelijke
groep.

Hen48

wij komen uit de richtingeindhoven en vertrekken in maart,nadere gegevens volgen nog,gr bertus

Bertus, ik hoor het graag van je.

s.boersma

65+ reis,
welke 65 plussers hebben zin om met een groepje ouderen mee op wintersport te gaan?
Hoge korting en 70 plusser gratis skipas. Natuurlijk mogen jongeren ook mee.
Voor meer info stuur een mail; beplamme@msn.com

Bertus.

Waar gaat de reis naar toe en wanneer?

s.boersma

Deski reis gaat naar Andorra,het is een 10 daagsereis,vertrek op Vrijdag en Zondag 12 Maart terug ,info Bertus beplamme @msn.com

Skivereniging 't Gooi organiseert ieder jaar een aantal reizen. De reizen staan open voor iedere leeftijd, maar gezien de leeftijdsopbouw van de vereniging doen er vooral 50±ers mee. Veel deelnemers zijn alleenstaand of alleengaand. Hoewel er 1p-kamers beschikbaar zijn, delen de meeste deelnemers een 2p-kamer. Dat scheelt aanzienlijk in de kosten.
De reizen seizoen 2016 zijn:

  • januari: Les Menuires (Frankrijk) en in samenwerking met Vasa-sport een ski-safari met standplaats Leifers (Dolomieten)
  • februari: in samenwerking met Vasa-sport een ski-safari met standplaats Werfenweng (Oostenrijk)
  • maart: Canazei (Dolomieten) en Lech (Oostenrijk)
    Met uitzondering van Lech zijn alle reizen in principe met busvervoer.
    Het niveau van de reizen varieert van gemiddeld tot hoog. Bij de ski-safari’s is er voor ieder niveau (blauw - zwart) een begeleider. Alle reizen worden op non-profit basis georganiseerd. Meer info: http://www.skigooi.nl.

Plaats een reactie