Condities Hinterglemm

Hallo mede wintersporters,

De afgelopen drie jaar ben ik in Frankrijk (Val Thorens/Les Arcs) en Italië (Selva) wezen wintersporten. Hier was de sneeuw op de piste prima, offpiste voldoende. Hiervoor zijn we twee seizoenen in Kirchberg geweest, er was sneeuw in overvloed (uitzonderlijke goede condities).

Wij zijn van plan dit jaar weer eens naar Oostenrijk te gaan en denken aan Hinterglemm. Dit zou in de eerste, of tweede week van februari zijn.

Kan iemand mij vertellen hoe de afgelopen jaren de condities waren in Hinterglemm/Saalbach rond deze tijd? Weet iemand een website met diagrammen/info van voorgaande seizoenen o.i.d.?

Ik weet dat het nog steeds gokken blijft, maar ja.

I.i.g bij voorbaat dank.

De condities op de pistes waren goed later in februari werd het soms wel minder in het dorp (zowel Saalbach als Hinterglemm), maar op de toppen gewoon goed.

@AlbertoT Iedere winter is anders, maar de 1e en 2e week van februari zijn gemiddeld de meest sneeuwzekere van de hele winter. Check ook de sneeuwzekerheidspagina voor Saalbach: https://www.wintersport.nl/skigebieden/saalbach/sneeuwzekerh…

Ik zou me niet teveel zorgen maken.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Heren dank voor de snellle respons.

Ik had idd. die sneeuwzekerheid pag. gevonden. Ik houd van mooi weer, maar heb liever giga pakken sneeuw. En daar ontbrak het de afgelopen jaren wel aan in Oostenrijk begreep ik.

Ik ski al heel mijn leven en snowboard sinds 10 jaar. Ik ga meestal twee keer en vaak ook drie keer per seizoen skiën. Val Thorens en Selva/Wolkenstein zijn tot nu toe mijn favoriete bestemmingen. Hier heb je vaak veel sneeuw en het zijn heel grote gebieden. Maar men wil weer eens wat anders.

Ben een jaar of 16 geleden naar Saalbach geweest, hele leuke tijd gehad (heeeeel veel geld uitgegeven). Staat me bij dat ik Hinterglemm gezelliger vond.

Enig idee of Saalbach/Hinterglemm nog een beetje Rus-vrij is? Of krioelt het er daar nu van?

Als je echt van pakken sneeuw houdt is er altijd Lech…
In Salzburgerland zijn er russen (in Zell am See zijn zelfs de liftinstructies naar het Russisch vertaald) maar ik denk dat door de financieel/economische toestand in Rusland er minder gereist wordt naar West-Europa dan 2 jaar geleden.
De pistecondities zijn meestal wel ok in het skicircus hoor, er is één kant van het dal waar de zon niet zo gemakkelijk geraakt en daar heb je bijna het hele seizoen prima pistes. Begin februari is eigenlijk perfect voor het gebied.

Ik heb al 2 keer de 3e week maart volop neuschnee gehad in saalbach hinterglemm. Er is geen pijl op te trekken soms. Een keer in februari groene bergen met her en der een witte piste en 2x rond 15-20 maart poederknallen op de pistes…

Maar februari is uiteraard de beste maand historisch gezien.

Viel spaß in mijn favoriete gebied! (inmiddels 5x geweest)

🏂

Ik ben over t algemeen ook van de hoge gebieden (lees FR) i.v.m. de sneeuwzekerheid, echter willen mijn vrienden alleen naar Oostenrijk.

Dit jaar de 1e week van maart in Hinterglemm geweest; sneeuw was prima (alleen laatste dag pap), 2 dagen overdag gesneeuwd en verder alleen maar zon - niks te klagen gehad.

Qua dorp - Hinterglemm veel jongeren (studenten) en Saalbach meer een dorp en daar lag de gemiddelde leeftijd wat hoger.

Wil er niet speciaal een topic voor openen. Maar als je van Leogang komt en je wilt verder skiën naar Hinterglemm, dan moet je precies toch even de ski,s uitdoen en een straat oversteken om aan de Bernkogel lift te geraken. Is er iemand die dit kan bevestigen? Is wel een beetje jammer dat er zo een onderbreking inzit dan…

Wil er niet speciaal een topic voor openen. Maar als je van Leogang komt en je wilt verder skiën naar Hinterglemm, dan moet je precies toch even de ski,s uitdoen en een straat oversteken om aan de Bernkogel lift te geraken. Is er iemand die dit kan bevestigen? Is wel een beetje jammer dat er zo een onderbreking inzit dan…

Joy85 op 6 sep 2015 14:34

Klopt, maar is echt een klein stukje

Plaats een reactie