Tips over gebruik van GoPro tijdens de wintersport

Ik heb sinds dit jaar een GoPro 4 Black edition met twee batterijen en ik vroeg me af hoe jullie omgaan met wat ergernissen van mij.

Ik merk dat de GoPro 4 Black niet al te lang mee gaat terwijl ik aan het skiën ben, ik denk dat dit door de kou komt want ik heb er met normale temperaturen niet zo veel last van. Heeft iemand anders hier ook last van? Ik zat er aan te denken om zo’n hand warm zakje aan de achterkant van mijn GoPro te plakken. Heeft iemand dit misschien al eerder geprobeerd?

Ik heb ook last van het beslaan van de behuizing als ik de batterij heb omgewisseld ik denk eraan om van die GoPro anti fog inserts te kopen (http://shop.gopro.com/EMEA/accessories/anti-fog-inserts/AHDA…). Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Heeft er iemand nog andere tips voor het gebruik van een GoPro in de sneeuw?

Geen gopro, maar een sony hier.
Anti-fogs werken wel degelijk voor mij. zelf goedkope merkloze anti fogs (in de oven om opnieuw te gebruiken werkt niet echt voor mij)
En ik neem gewoon reservebatterijen mee voor de sony. Want in de kou zijn deze inderdaad iets sneller leeg dan elders.

Volgens mij staat er op Youtube een filmpje dat je ook keukenpapier in je GoPro kan freubelen. Dat zou dan ook moeten werken als anti-fog.

Volgens dit filmpje;

Volgens mij staat er op Youtube een filmpje dat je ook keukenpapier in je GoPro kan freubelen. Dat zou dan ook moeten werken als anti-fog.

Goeie tip! Dat werkt voor mijn Sony vast ook wel prima!

Also, ontopic, ik heb dus ook een Sony camera en da’s met een paar uurtjes per dag filmen ook wel klaar. Oh well, zoveel storage heb ik 'r niet in zitten dus met de 32GB kaart kan ik in totaal maar 11u filmen (op de een-na-hoogste kwaliteit op 720p). 11 Uur film van een weekje wintersport is ook wel genoeg om doorheen te kauwen dus op zich vind ik 't niet écht een probleem. Ik heb ook geen tweede accu mee.

Ik heb de anti-fog en die werken super. Ik gooi ze niet in de oven voor hergebruik. Gewoon twee nieuwe erin. Batterijprobleem… ik heb de backpack. Geen idee hoe lang hij meegaat in de winter, maar voor de zomer is het al een super genot. Ook heb ik nog extra batterijen, stel dat hij tussendoor toch stopt.
Ik vind vooral heel vervelend dat het mijn kaartje te snel vol zit.

let's get this party started!!

Ik heb een 64 gb kaart en de gopro 4 zilver maar ik ondervind geen een van deze dingen die jij omschrijft.
Ik gebruik 90% de gp op een monopod en als ik klaar ben met filmen dan stop ik alles in mijn broek. Ik kan elke keer gewoon 2 uur filmen ik gebruik zelf een backdoor speciaal voor de silver waarbij je de lcd scherm kunt bedienen en die tot 3 meter waterdicht is maar zelfs als ik hem open ervaar ik geen problemen.

Ik heb 4 extra nep-batterijen (opgelet als ze leeg gaan, wissen ze meestal alles) en ik hou ze warm in mijn jas.
Ik heb al 3 weken dezelfde nep-anti-fogs gebruikt: camera nooit buiten of in vochtige ruimte open doen.

Voor de skiërs een gopro headstrap kan je omtoveren tot een houder aan je skibotten: je verwijdert de strap die om je hoofd moet en steekt de 2e die over je hoofd zit in de “clippen” van de andere. Zo kan je de strap over je botten schuiven en vaster zetten met je velcrostraps van je botten.

Plaats een reactie