Sneeuwzeker en kindvriendelijk skigebied eind maart

We zijn op zoek naar een skigebied ook geschikt voor kinderen (5 en 7 jaar) met weinig ski-ervaring en waar (waarschijnlijk) eind maart, Paasvakantie, nog heel behoorlijk is te skiën.
Vorig jaar in Zugspitze Arena geweest en dat is goed bevallen maar naar mijn gevoel ligt dat te laag voor deze periode.

Bedankt voor jullie ideeën!

*bericht bewerkt door moderator op 24 sep 2015 10:48: Goede subforum geplaatst

Ik denk dan meteen aan Obergurgl - Hochgurgl. Middelgroot gebied (110km piste) en redelijk rustig. Gelegen op grote hoogte (van 1800 tot 3080 meter) met veel glooiende en brede pistes en een modern liftsysteem. Succes met je zoektocht…

bart

Koningsleiten, hoogfugen, obertauern

Koningsleiten, hoogfugen, obertauern

Ivo4 op 24 sep 2015 12:37

Ik ben er zelf nooit geweest hoor, maar zijn de gebieden die je noemt wel zo kindvriendelijk als bijvoorbeeld Obergurgl-Hochgurgl (waar ik wel ben geweest)?

Serfaus

Serfaus

gast1 op 24 sep 2015 15:59

Op de zuidoost-helling waar het grootste deel van gebied op ligt is het wel heel groen tegen die tijd, meestal. En zo kindvriendelijk vind ik Serfaus niet (ja, ze hebben een leuke mascotte en veel kleurige toestellen op de kinderweide, maar dat maakt ze nog niet een ideaal kindergebied). Fiis zou in dat opzochte beter zijn. Maar dan ben je tegen die tijd waarschijnlijk zelf aan het skiën op de Nordseite, terwijl je kindje aan het puffen is in een drassig Berthaland.

Ik denk dan meteen aan Obergurgl - Hochgurgl. Middelgroot gebied (110km piste) en redelijk rustig. Gelegen op grote hoogte (van 1800 tot 3080 meter) met veel glooiende en brede pistes en een modern liftsysteem. Succes met je zoektocht…

bart1980 op 24 sep 2015 12:05

Die 110 kilometer zijn meer dan het in werkelijkheid is. Volgens onafhankelijke metingen komt het gebied maar aan 60 kilometer.

❄️

Koningsleiten, hoogfugen, obertauern

Ivo4 op 24 sep 2015 12:37

Ik ben er zelf nooit geweest hoor, maar zijn de gebieden die je noemt wel zo kindvriendelijk als bijvoorbeeld Obergurgl-Hochgurgl (waar ik wel ben geweest)?

GiGi op 24 sep 2015 12:39

: konigsleiten is super te doen met kinderen! Ski in ski out, eenvoudige goede oefenpiste(s), en makkelijke pistes in de omgeving. Kindvriendelijker bestaat er denk bijna niet.

Hochfugen ook prima te doen met een goede oefenweide, en wat makkelijke blauwe en mooie brede rode pistes, en de doorsteek naar hoch zillertal is ook prima te doen. …

Obertauern is me niet bekend…

En eind maart (Pasen denk?) moet het ook nog allemaal wel kunnen .

Succes!

Bedankt allemaal voor jullie reacties! We gaan hiermee aan de slag.

Het valt me trouwens op dat geen van jullie een gebied/plaats in Frankrijk of Zwitserland noemt. Is Valmorel of Flaine of Quatre Vallées een optie in jullie ogen?

Koningsleiten, hoogfugen, obertauern

Ivo4 op 24 sep 2015 12:37

Ik ben er zelf nooit geweest hoor, maar zijn de gebieden die je noemt wel zo kindvriendelijk als bijvoorbeeld Obergurgl-Hochgurgl (waar ik wel ben geweest)?

GiGi op 24 sep 2015 12:39

Ja

Avoriaz is nog een goede optie. Heel groot gebied, maar juist rondom het dorp erg veel vlakke pistes. Vorig jaar met de Pasen veel kinderen gezien ook. Ook kort qua rijden.

Konigsleiten heeft buiten de dorpsweide toch vooral rode pistes. Dan is gerlos misschien een betere optie. Geen piste in het dorp, maar zodra je boven bent een mooi breed plateau met alleen maar blauw.

Konigsleiten heeft buiten de dorpsweide toch vooral rode pistes. Dan is gerlos misschien een betere optie. Geen piste in het dorp, maar zodra je boven bent een mooi breed plateau met alleen maar blauw.

Tiny-M op 25 sep 2015 17:24

Je kan vanuit konigsleiten makkelijk naar de gerlosplatte toe, daar ligt toch heel wat blauw dacht ik …

Schoot me ook nog te binnen, gargellen in montafon, klein, overzichtelijk, vond ik zelf erg leuk, en niet moeilijk om uit te wijken naar het grotere silvretta/hochjoch als je toch nog wat anders wil, maar voor de kids is gargellen alleen al groot zat.

Nogmaals succes!

Das wel weer zo trouwens, gerlosplatte is goed te doen.

Vorig jaar 2 dagen naar gargelen geweest terwijl we dorp verder zaten,
zo leuk vonden de kinderen het daar en ook nog een sneeuwzeker !!

Avoriaz is nog een goede optie. Heel groot gebied, maar juist rondom het dorp erg veel vlakke pistes. Vorig jaar met de Pasen veel kinderen gezien ook. Ook kort qua rijden.

Konigsleiten heeft buiten de dorpsweide toch vooral rode pistes. Dan is gerlos misschien een betere optie. Geen piste in het dorp, maar zodra je boven bent een mooi breed plateau met alleen maar blauw.

Tiny-M op 25 sep 2015 17:24

Gerlos zou ik eind maart juist niet doen, tegen de lunch ligt het gebied van Gerlos zelf al helemaal slushy…

❄️

Geen idee hoe het in maart met de sneeuw is in Valmorel is, wij zijn altijd in de kerstvakantie geweest. Qua kindvriendelijkheid, ik vond het een nadeel dat de skilessen op het hoogste punt van het dorp begonnen voor de oudere kinderen (6 jaar en ouder) en voor de jongere kinderen in het dorp zelf. Het hangt ook een beetje van het skiniveau van je kinderen af. Wij namen toen ze ouder waren de stoeltjeslift tot het tussenstation en skiede dan naar de skiles toe. Ook zijn er vanuit het dorp geen makkelijke pistes, die liggen meer boven. Of je hebt een makkelijke piste en een sleeplift die niet te doen is voor jonge kinderen. Het gebied zelf is prachtig. Voordeel van Valmorel is wel dat ze daar 2,5 uur skiles geven, dus tijd genoeg tijd om zelf door het gebied te skiën. Wel erg streng bij de lessen voor het behalen van de medailles, kinderen zakken hier! Daarentegen hebben onze kinderen daar altijd erg goed les gehad. We zijn ook naar Valmeinier geweest , dat is qua kindvriendelijkheid beter, het ligt in een U vorm en je komt daardoor altijd skiënd bij de lift en start van de lessen. Hier was de mogelijkheid om langer les te hebben, zodat wij ook genoeg tijd hadden om ook in Valloire te skiën. Maar ook hier weet ik niet wat de sneeuwcondities in maart zijn.

Plaats een reactie