Op zoek naar een ander snowboard

Laat ik beginnen door te zeggen dat ik met alle drie de boardjes geen ervaring heb. Het is erg lastig op basis van een beschrijving te zeggen hoe een boardje in werkelijkheid voelt, maar ik ga een poging wagen: :P

Te beginnen met de GNU: Een hybrideboardje met, in tegenstelling tot de meeste hybrideboardjes, rocker tussen de voeten en camber/flat richting de uiteinden. Een beetje vergelijkbaar met een ‘gullwing’. Het boardje draait dan erg makkelijk, maar mist een beetje stabiliteit op snelheid. In de beschrijving spreekt men van een écht jib-board, wat het in mijn ogen dan per definitie geen geschikt pisteboard maakt. Hoewel het een mooi merk is, zou ik dit boardje links laten liggen.

De Ride Buckwild is (grotendeels) een flat en daar heb ik dan persoonlijk helemaal niets mee. Er is vaak best aardig mee te boarden en te freestylen, maar ik vind het gebrek aan wat ‘pop’ een groot gemis. Ze zijn vergevingsgezind en het zou best een boardje kunnen zijn voor je. Ik zou er alleen niet voor kiezen voordat je op dit, of op een vergelijkbare flat hebt geboard. Je moet een beetje van het gevoel houden.

De Bataleon is zo te zien niet echt een spannend boardje, maar waarschijnlijk een erg prettig boardje om de hele dag op te boarden. Bataleon’s reclamekreet “It’s not a flat” slaat op de omhoog gekantelde zijkanten bij de tip en tail. Dit maakt het boardje vergevingsgezind, makkelijk te draaien, geschikt voor wat trucjes, maar zodra deze op de kant gezet wordt, kan je er vaak heerlijke bochten mee maken. In mijn ogen een goede kandidaat.

Mocht je toch de mogelijkheid zien de bewuste boardjes (of iets erg vergelijkbaars) ergens even uit te proberen, zou ik dat zeker doen. Je stelt toch drie erg verschillende boardjes voor, terwijl je al een tijdje op zoek bent. De Bataleon is in mijn ogen de beste keuze van de drie en algeheel geen slecht boardje.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@Sieb: De Burton Process Flying V schijnt een alleskunner te zijn en naar Burton-normen bescheiden qua prijs.

@Sneeuwbaard Dank voor je reactie hier kan ik veel mee. Ik had een besluit genomen, de Bataleon Whatever 2015 voor 275,- excl. bindingen.

Echter krijg ik net bericht van de verkoper van de Magtek One (2013), deze kan ik incl. Bindingen en tas ophalen voor 125,-. Ik vind dit board denk ik iets te stijf en ben bang dat ik minder lekker kan butteren met dit board. Echter is het prijsverschil gigantisch. Ik kan me herinneren dat jij fan bent van de magtek one, dus neig toch om deze te doen. Of denk je dat ik veel meer plezier ga hebben met de whatever?
@Bram_DC bedankt voor de reactie ik houd me echter tot deze 2 boards want het word tijd dat ik de knoop door ga hakken.

Dus:
Rossignol magtek one 159 2013 voor 125,- incl bijkomende bindingen.

Of

Bataleon Whatever 157 2015 voor 275 excl. bindingen.

Mvg,

Sieb

@Sieb:

Ik ben zó fan van de Rossignol One Magtek dat er dit jaar nog (totaal overbodig) eentje wordt toegevoegd aan de collectie. :P
Zowel de Bataleon als de Rossi zijn boardjes waar je de hele dag op kunt boarden. De Bataleon is dan de softe optie, de Rossi de harde. Het hangt dus van je rijstijl/voorkeur af welk boardje het best voor jou is. Op de Rossi is hoogstwaarschijnlijk inderdaad minder spectaculair te butteren dan op de Bataleon, maar mogelijk is het nog zeker.

Tsja… Voor de prijs alleen al zou ik het een vakantie gaan proberen op de One. bevalt deze totaal niet, dan kan je er bij de doorverkoop haast geen verlies op draaien. De prijs is, indien de set nog helemaal netjes is, bijna té laag. :P Wil je toch voornamelijk gaan ‘klooien’ op de piste of in het park, dan is de One wel iets minder geschikt, maar zou het persoonlijk vanwege bovengenoemde redenen tóch maar eens proberen.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Als de One je niet bevalt kun je hem volgens mij zo aan@Sneeuwbaard kwijt ;)

:D

Nu ga ik voor het 2016 model, maar mocht de keuze toch op een ander boardje vallen, dan maak ik wat extra ruimte en wil ik graag het adresje van je ;) :P

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@Sneeuwbaard Ik ben voor de Bataleon Whatever gegaan…
Dit omdat ik ook nog een weekendje met vrienden ga (beginners), dus een mooie kans om aan mijn (freestyle) techniek te werken. Ik ben bang dat ik anders veel beneden zal staan te wachten om vervolgens samen weer naar boven te kunnen. Ik heb dus het idee dat ik mezelf het meeste plezier ga doen met een “speelser” board, waarmee ik ook nog lekker hard kan raggen. Bedankt voor alle advies!

Een wijze keuze gezien je motivatie. Héél veel plezier ervan en laat ons weten hoe het boardje bevalt!

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Plaats een reactie